Việc làm Kỹ Nghệ Gỗ Hoa Nét - Wanek Furniture

Tìm thấy 43 việc làm đang tuyển dụng
Công ty Trách nhiệm hữu hạn Kỹ Nghệ Gỗ Hoa Nét
Accounting Assistant Manager - AR
Kỹ Nghệ Gỗ Hoa Nét - Wanek Furniture
3.0
3 đánh giá 198 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Trưởng nhóm/Trưởng phòng
Ngày đăng tuyển: 09/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 09/09/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: 3 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Tòa nhà Mapletree, 1060 Nguyễn Văn Linh, Tân Phong, Quận 7, Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

I. Job Purpose:

Manage Account Receivable (AR) team:

  • Ensure the collections of all kinds of receivables effectively. Lead account receivable team to meet the company’s KPIs and issue the VAT invoices properly.

II. Job Accountabilities:

1. AR process:

  • Lead account receivable team to monitor closely receivable and debt collection in time from suppliers (work with suppliers for collection of income for examples: incentives, supports, promotion, ATM fee, branding fee...).
  • Understand clearly & control the tracking system of all the trading terms of all suppliers, follow up with Merchandising (or any relevant department) on any changes of trading terms/ all kind of supports.
  • Follow & align with Merchandising Dept. (or related Departments) on payment terms data of purchasing contract to control invoice checking and posting invoices in the systems correctly and timely within the report deadline, to control all related promotion and support schemes from all suppliers.
  • Validate and control Vendors’ master data. Track and control all kind of Account Receivable Reporting on financial system.
  • In charge to review and submit reports relating to monthly incomes, sales, overdue debts or ad-hoc reports to line managers or above as request.
  • Establish performance indicators related to receivables for debt collection performance validation/ability. Proactive to propose and recommend effective and feasible debt collection methods.
  • Maximize automation in data processing and reporting together with minimizing manual calculations while ensuring compliance with accounting principles, standards and applicable tax regulation.

2. Output VAT tax report:

  • Summary and supervise issuing VAT invoices for sales record entries / trading & service income entries in the financial system correctly and on timely basis. Responsible for monthly total VAT output report of sales and incomes to the related tax accounting function.
  • Understanding and keep tax tracking on online portal, in charges of all kinds of company’s invoices adjustments, cancellation and replacements and any other related of company’s invoicing.

3.Other tasks:

  • Train & coach to the team members about new regulations, departmental & company policies. Allocate works to team and monitor/validate their performances. Guide and share experience to colleagues.
  • Review and improve process/ system to increase performance and reduce workload for team.
  • Work with internal partners to resolve all the issues relating to internal/ external, authorities in related matters.
  • Prepare Company’s policies / standard procedures relating to Account Receivable and provide action plans of controlling point for mistake prevention / detection to ensure proper procedure implementing.
  • Store the documents according to company regulations.
  • Other tasks appointed by line manager or above.

Yêu cầu công việc

  • University Degree in Accounting major.
  • Minimum 3 years relevant working experience in the same position.
  • Good sense in controlling and business acumen. Strong experience and knowledge in tax & other local regulations and strong leadership skill.
  • Computer literate with knowledge of Microsoft Office, spreadsheets, and accounting systems/software.
  • Excellent interpersonal skills, resourceful with positive working attitude, able to work independently and possess a high level of responsibility and commitment.
  • Spoken and written English skills as a plus.

Quyền lợi được hưởng

  • Competitive salary
  • 13th salary
  • Insurance: Social Insurance + Premium health insurance for employees
  • Annual leave: up to 15 days/year
  • Yearly health check, performance evaluation to revise salary
  • Employee engagement activities
Khu vực
Báo cáo

Công ty Trách nhiệm hữu hạn Kỹ Nghệ Gỗ Hoa Nét
Kỹ Nghệ Gỗ Hoa Nét - Wanek Furniture Xem trang công ty
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:

Công ty TNHH Kỹ Nghệ Gỗ Hoa Nét ( Wanek Furniture., LTD., ) 100% vốn đầu tư của Mỹ, thuộc tập đoàn ASHLEY là công ty nội thất hàng đầu thế giới. Công ty chuyên may bọc nệm ghế Sofa bằng Da, Vải và Nội thất. Công ty đã bắt đầu hoạt động tại Việt Nam từ năm 8/ 2008.
Hiện tại, công ty đang có 3 nhà máy và 1 trung tâm phân phối hoạt động tại Bình Dương với hơn 9.000 nhân sự. Kế hoạch tăng số lượng nhân viên lên đến 10.000 trong thời gian tới.

Wanek Furniture được thành lập tại Việt Nam vào năm 2008, đến nay đã mở rộng ra 4 địa điểm tại tỉnh Bình Dương với hơn 7.000 nhân viên.
Nội thất Wanek không chỉ mang đến cho nhân viên cơ hội làm việc trong môi trường làm việc quốc tế và chuyên nghiệp mà còn mang đến cho nhân viên một con đường sự nghiệp lâu dài, ổn định với những phúc lợi hấp dẫn. 

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
  • Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm 
  • Team building theo quý 
  • Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
  • Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..

Lịch sử thành lập

  •  Công ty được thành lập năm 2008

Mission

Hãy thực hiện bước tiếp theo trong sự nghiệp của bạn với tư cách là thành viên của đội ngũ tài năng của chúng tôi, cam kết mang lại chất lượng vượt trội và khả năng giao hàng vượt trội.

Những nghề phổ biến tại Kỹ Nghệ Gỗ Hoa Nét - Wanek Furniture

Bạn làm việc tại Kỹ Nghệ Gỗ Hoa Nét - Wanek Furniture? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Kỹ Nghệ Gỗ Hoa Nét - Wanek Furniture

Kỹ Nghệ Gỗ Hoa Nét - Wanek Furniture

Click để đánh giá