Application Deadline: 31 January 2025
Department: Marketing
Location: Hanoi, Vietnam
We are looking for a proactive and detail-oriented Marketing Operations Assistant to join our dynamic team. This role offers the opportunity to work closely with global marketing campaigns while learning and applying professional, structured marketing processes.
As part of your role, you will manage LinkedIn outreach, conduct data collection and research, and handle ad hoc tasks following clear SOPs. Beyond operational tasks, you'll collaborate with international teams, gaining hands-on experience in professional marketing systems and global strategies. This is an excellent opportunity for anyone looking to grow their career in marketing operations within a supportive and fast-paced environment.
Responsibilities
- Conduct LinkedIn outreach, including sending pre-written messages and connecting with pre-selected targets across multiple accounts.
- Perform data collection tasks, such as scraping websites for logos/images, researching assigned locations, and other tasks based on detailed SOPs.
- Support the execution of global marketing campaigns by ensuring smooth communication and collaboration with international teams (chat and direct conversations in English).
- Manage ad hoc marketing tasks, ensuring attention to detail and adherence to procedures from start to finish.
- Continuously learn and apply best practices in marketing operations and professional workflows.
Requirements
- At least 1 year of experience in LinkedIn outreach, marketing operations, virtual assistance, or related roles. Fresh graduates with relevant skills and a proactive mindset are also encouraged to apply.
- Strong proficiency in English (both written and verbal) for effective communication with international teams.
- Excellent organizational skills, with the ability to multitask and manage priorities.
- A proactive mindset and ability to work independently while collaborating effectively with a global team.
- Familiarity with LinkedIn or basic data tools is advantageous, but a willingness to learn is essential.
- Attention to detail, with the capability to follow structured SOPs and processes.
- Previous experience in LinkedIn outreach, virtual assistance, or marketing operations is a plus.
What we offer
- Attractive salary package, up to $1200.
- Opportunity to participate in global marketing campaigns and learn from a professional, structured environment.
- A chance to develop your skills in international communication and marketing collaboration.
Hands-on experience with cutting-edge tools and techniques in marketing operations.
- A fast-growing, exciting, and fun startup environment - Top 1 of ITViec's Best IT Companies award 2024!
- Healthcare: Annual health check-up, Premium Healthcare Insurance for you and your loved ones.
Social – Health – Insurance paid fully.
- Flexible working time, from Monday to Friday, and a work-from-home policy to support work-life balance.
- Work hard, rest well: Enjoy 15 days of annual leave.
- Access to training programs on the latest technologies, best practices, and soft skills.
- A flat and transparent organizational structure - no bureaucratic red tape. Your ideas and initiatives will be heard and embraced!
- Enjoy free in-house entertainment facilities, coffee, and snacks, along with exciting events like company trips, team building, and annual parties.
And much more, join us and let yourself explore other fantastic things!
Dược sỹ Arinobu Fukuhara thành lập Shiseido sau một chuyến chu du từ châu Âu năm 1872, tại quận Ginza – trung tâm thời trang và văn hóa của Nhật Bản. Cái tên “Shiseido” thể hiện quyết tâm của nhà sáng lập nhằm tạo ra những giá trị mới sẽ có lợi cho người dân trong cuộc sống của họ.
Shiseido khởi nghiệp là một công ty dược phẩm đầu tiên ở Nhật Bản được xây dựng theo phong cách châu Âu, ở thời điểm mà các loại dược phẩm thảo mộc là mặt hàng bán rất chạy.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2009
Mission
- Ở tuổi 23 và là Trưởng Dược Sĩ Hải quân Nhật Bản, Arinobu đã cảm thấy không hài lòng với những loại thuốc có sẵn. Ông hợp tác với một số đồng nghiệp của mình và lên đường tìm kiếm một sự thay thế - một lối suy nghĩ khác về cách chăm sóc sức khỏe - mang phong cách phương Tây. Cảm hứng của họ rất cao quý: "Dùng mọi thứ và bất kỳ thứ gì tốt đẹp trên thế giới này và sử dụng chúng để tạo ra những điều mới mẻ."
- Hơn 140 năm sau, Shiseido tiếp tục hợp nhất các triết lý và đổi mới của phương Đông và phương Tây để cùng dẫn lối cho nguồn cảm hứng làm đẹp, đặc biệt là về vẻ đẹp tinh thần Nhật Bản đối với phụ nữ trên toàn cầu.
- Chúng tôi tin rằng vẻ đẹp có thể được tìm thấy ở mọi nơi, trong mọi thứ và ở mỗi người, và chúng tôi tin rằng vẻ đẹp sâu sắc hơn những gì chúng ta có thể dễ dàng nhìn thấy. Vẻ đẹp là xúc cảm được sẻ chia: nó đa dạng, và thống nhất. Khi chúng ta cảm thấy xinh đẹp và tự tin, chúng ta được truyền cảm hứng để tạo ra sự khác biệt tích cực với cuộc sống của tất cả mọi người. Bằng sự đồng cảm, vẻ đẹp là nguồn sức mạnh tối thượng của lòng tốt. Và vẻ đẹp thực sự được tạo ra bởi tâm huyết.
Review Shiseido Việt Nam
Văn hóa công ty tốt, ban lãnh đạo tốt, chuyên nghiệp, bữa trưa miễn phí và có nghỉ giai lao ngắn(ID)
Công ty chuyên nghiệp, thoải mái, linh hoạt và được thử nghiệm mẫu sản phẩm miễn phí (ID)
Họ thực sự thân thiện, vui tính, nhiệt tình