Mô tả công việc
KEY RESPONSIBILITIES:
Revenue Management Analytics:
- Monitor, analyze, and report on key performance metrics such as Occupancy, Pacing, ADR (Average Daily Rate), RevPAR (Revenue per Available Room), and occupancy.
- Assist in forecasting, budgeting, and pricing strategies to optimize room sales and maximize revenue by market segment and key accounts.
- Analyze historical data to identify trends and provide recommendations for revenue optimization by market segment, channels, room types, accounts.
- Collaborate with the Revenue lead to ensure rate integrity and market competitiveness across all distribution channels.
- Track and report on promotional campaign performance from all channels to assess the impact on revenue.
Digital Data Analytics:
- Monitor and analyze digital marketing efforts (PPC, SEO, social media, email campaigns) and website performance, google analytics to enhance guest engagement and conversion rates.
- Provide insights on guest behavior, booking patterns, and preferences using analytics tools.
- Collaborate with the marketing team to optimize digital content, user experience, and online presence.
- Track and report on direct web bookings and other digital sources of revenue.
Reporting and Dashboard Management:
- Create and maintain dashboards and reporting tools that provide real-time insights into hotel performance.
- Present findings to senior management, providing clear and actionable recommendations.
- Assist in the development of KPIs to track the success of key business initiatives.
- Perform daily, weekly, monthly and annual reports.
Quyền lợi được hưởng
- Full salary and service charge
- Annual bonus based on performance
- Team activities and parties
- 30% staff discount for restaurants and spa
- One free night stay per year in the resort
- Growth opportunity and/or cross-training
- A dynamic work environment where data-driven decisions are at the core of our strategy.
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree in business, Data Science, Hospitality Management, or related field.
- Strong proficiency in data analysis tools (e.g., Excel, Power BI, or similar).
- Experience with hotel property management systems (PMS) and revenue management systems (RMS) is a plus.
- Familiarity with digital marketing metrics and analytics tools (Google Analytics, social media analytics, etc.).
- Excellent analytical, communication, and problem-solving skills.
- Ability to work independently and as part of a team in a fast-paced environment.
- Prior experience in the hospitality industry or revenue management.
- Strong understanding of the hotel distribution landscape (OTAs, direct bookings, etc.).
- Experience with SQL or other database management tools.
Yêu cầu hồ sơ
Văn hoá của Việt Mỹ SSU được xây dựng trên nền tảng những giá trị tích luỹ, thấm nhuần trong cách thức hoạt động kinh doanh. Đó là những giá trị mà tổ chức chúng tôi đồng lòng giữ vững, đại diện cho những giá trị trọng yếu mà chúng tôi sẽ không chấp nhận thoả hiệp trong bất cứ trường hợp nào. Văn hoá tại Việt Mỹ SSU cho phép tất cả nhân viên phát huy tiềm năng và tự hoàn thiện bản thân, luôn thúc đẩy, tạo động lực và phát triển những phẩm chất cần cho doanh nghiệp như sự chân thành và tin cậy.
Chúng tôi tin tưởng rằng nhân viên là nguồn lực đáng giá nhất, rằng mỗi nhân viên đều là một cá nhân độc đáo riêng biệt.
Chúng tôi tạo điều kiện cho các thành viên trong nhóm hợp tác với nhau để cùng tiến tới thành công, qua đó xây dựng tinh thần đoàn kết, tăng cường nhiệt huyết và tinh thần trách nhiệm trong môi trường làm việc.
Chúng tôi luôn nỗ lực tạo ra một môi trường làm việc thân thiện vì vậy những hành vi đi ngược lại với tinh thần này như các tin đồn thất thiệt, cạnh tranh không lành mạnh, nói xấu, cung cấp thông tin sai lệch… đều không được chấp nhận.
Với chúng tôi, có một sự phân biệt rõ giữa công việc với các vấn đề cá nhân, qua đó nhân viên được đào tạo và huấn luyện để làm chủ cảm xúc, tăng tính hiệu quả trong giao tiếp giúp thấu hiểu ý kiến đồng nghiệp tốt hơn.
Review Việt Mỹ - SSU
Lương công ty trả cho nhân viên thấp. Nhân viên làm ở đây là OT không lương. Công việc ở đây giao cho nhân viên cực nhiều. Quy trình làm việc của công ty thiếu chuyên nghiệp
Một số dự án của công ty làm khá áp lực. Lương công ty trả cho nhân viên hơi thấp. Công ty gia đình. Quy trình làm việc của công ty khá tệ. Môi trường làm việc toxic, siêu nhiều drama
Trưởng nhóm dự án của công ty khá trẻ nên cũng không biết bảo vệ quyền lợi cho nhân viên. Môi trường làm việc của công ty toxic, siêu nhiều drama. Lương công ty trả cho nhân viên hơi thấp.