Phúc lợi
- Laptop
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Company: Bien Hoa Consumer (TTC AgriS Group)
Location: 62 Tran Huy Lieu str, Phu Nhuan Dist, HCMC
Job Description
1/ Policies and Procedures
- Provision of a comprehensive total rewards solution for the organization
- Lead the review of the remuneration strategy, remuneration policy, remuneration systems, and guidelines
- Guide and assist in the development, implementation, and administration of rewards and employee benefits policies
2/ Remuneration
- Serve as a liaison with reward companies on compensation and benefits issues for salary benchmarking purposes
- Conduct market analysis and ensure that all programs (pay structures, benefit plans, etc.) are competitive
- Engage in wider remuneration and benefits communities and participate in industry activities by providing appropriate insights and inputs
- Advise the organization on compliance requirements of reward policies, relevant systems and tools
- Monitor the impact on budget and payroll margins and advise the organization accordingly
4/ Staff appointment analysis
- Provide recommendations on salary offers and promotions in accordance with the organization’s policies to prevent anomalies
- Ensure that the quarterly appointment reports are prepared and analyzed to ensure the effectiveness of our attraction and retention strategy
5/ Annual performance reviews
- Manage the organization’s annual performance process ensuring that contracting and assessments are done periodically
- Lead the promotions cycle processes and provide analysis of the impact of the outcome to ensure efficiency and effectiveness
- Assist in drafting submissions to the organization’s leadership and BoD
6/ Bonus program
- Coordinate the annual bonus process and its implementation
7/ Staff turnover analysis
- Ensure that staff turnover analysis is provided quarterly and the organization is informed of major challenges
- Ensure consolidated turnover reports are submitted annually in preparation for annual increases
- Establish the effectiveness of the organization’s attraction and retention strategy
8/ Benchmarking and survey participation
- Conduct internal and external benchmark studies to ensure that the organization’s salaries, incentives, and retention strategy are competitive and responsive to the market
- Participate in salary, benefits, and relevant industry surveys and provide a proactive review of market pay and benefit position
- Participate in salary and wage movement surveys to determine annual increases and prepare annual budgets
- Ensure understanding of survey processes and interpretation or results in the organization
- Oversee that the job matching exercise is done to ensure the accuracy and relevance of the information provided for benchmarking
9/ Employee Recognition
- Review the recognition statement document periodically to ensure its relevance and alignment with organizational objectives
- Ensure alignment between organization-wide and unit recognition statements
- Facilitate the organization’s wide program biennially
- Prepare presentations to the organization’s leadership for approval
10/ Long-term and short-term incentives
- Review and maintain the awards policy for relevance
- Develop and maintain short-term incentives for the organization
Yêu Cầu Công Việc
-
Bachelor‘s degree in human resources, business administration, finance, or a related field
-
Minimum 5 years of experience in total rewards within fields of FMCG, retail,...
-
Have experience working with rewards service providers (Mercer, Hay, Willis Towers Watson)
-
Experience in designing and implementing total rewards programs
-
Strong knowledge of local and federal laws related to compensation and benefits
-
Proficient in Microsoft Office and HRIS systems
-
Excellent analytical and problem-solving skills
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH Một Thành viên Quản lý Quỹ Dai-ichi Life Việt Nam ("DFVN") được thành lập và hoạt động từ tháng 02 năm 2014, tiền thân là Phòng Đầu tư Công ty TNHH Bảo hiễm Nhân thọ Dai-ichi Việt Nam, một trong những công ty Bảo hiểm Nhân thọ có vốn nước ngoài đầu tiên được thành lập tại Việt Nam.
Với sứ mệnh được đặt ra, DFVN cùng với các tổ chức thành viên của Tập đoàn Dai-ichi Life mang đến cho các khách hàng Việt Nam các giải pháp tài chính toàn diện bằng cách đưa ra thị trường các sản phẩm quỹ đầu tư và dịch vụ quản lý tài sản chuyên nghiệp, chất lượng, mang lại giá trị bền vững dài hạn và lợi nhuận đầu tư tối ưu. Trên cơ sở đó, DFVN đặt mục tiêu trở thành Công ty Quản lý Quỹ uy tín, được Nhà đầu tư tín nhiệm lựa chọn và được xếp hạng trong số các Công ty có hiệu quả đầu tư tốt nhất tại Việt Nam.