Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Purpose of the position
- Manage shipment from booking to arrive at destination
- Manage vendors/shipper and carriers
- Communicate with all involved parties
- Check P&L of shipment
- Follow Company applications and policy
Main Duties & Responsibilities
To follow customers SOP and internal SOP
To comply and meet all KPI from customers and company
To follow up shipment as per procedure: advices and feedback to customer and overseas stations shipment status and make respective booking arrangement (pickup, booking with carriers etc.)
To check and verify documents and update company systems
To carry out the approved improvement and changes on procedures and systems made by supervisors.
To support Sales and overseas offices for retaining existing and gaining new customers
To handle incident, pre-claim and feedback to customer’s inquiries, complaints, claims follow up
To verify cost and provide shipment number for incoming invoices from Intercompany and subcontractors/carriers
To handle and ensure billing/costing on time
To follow and complete shipment till arrive destination
To complete all required task from company systems.
To optimize relationship with customers, carriers and subcontractors to deliver excellence service
To carry out daily operations tasks efficiently and work within area guidelines and company’s policies and procedures
To update CW1, EDC, … and other applications
To report and feedback on irregularities, pre-claims, and problems to Supervisors
To carry out approved proposed improvement/changes on procedures and systems
To back up other operation team
To take up additional tasks as assigned
Yêu Cầu Công Việc
Skills and Specification
- Experience in logistics/ forwarding industry
- Knowledge of local and overseas custom and regulations
- Basic geography knowledge
- Basic accounting and administrative skills
- Careful person
- Good at Microsoft excel, word
- Fluent in English and Vietnamese
- BA Foreign Trade. In same or similar position in freight forwarding industry
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Trong gần 50 năm phát triển, Điện Quang từ đơn vị sản xuất sản phẩm thuần túy đã không ngừng nỗ lực trở thành công ty công nghệ hàng đầu, giúp nâng tầm trải nghiệm của khách hàng qua những sản phẩm và bộ giải pháp chiếu sáng thông minh toàn diện.
Trong suốt quá trình hình thành và phát triển, với sự nỗ lực không ngừng từ ban lãnh đạo đến cán bộ nhân viên, Điện Quang đã vinh dự đạt được nhiều giải thưởng, bằng khen, chứng nhận tiêu biểu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Thể thao
- Party
- Tình nguyện
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
- Xây dựng đội ngũ (team building)
- Lễ khen thưởng.
Lịch sử thành lập
- 1973: Công ty được thành lập
Mission
- Trở thành nhà cung cấp và phân phối các sản phẩm với chất lượng tốt nhất và đem đến sự hài lòng cho khách hàng
-
Không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.