Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
1.Purpose of the position
• AR/AP monitoring and controlling
• Clients and Vendor assessment and monitoring in term of contract, credit facilities
• Intercompany relationship and reconciliation
• Data analyzing
• Cash Flow controlling
Planning, organizing and performing activities related to credit control and AR collection and also coordinating relevant activities with other departments and customers. Understand and implement the current payment process and compliance with requirements. Duties include computing costs and calculating rates for services, posting data; and keeping relevant records
2. Main Duties & Responsibilities
• Follow up & reconcile the outstanding statement between entities with ISSC
• Keep communication with oversea customers/vendor and concerned party for collection/payment
• Keep records of relevant documents.
• Intercompany relationship/communication and reconciliation
• Preparation of statements
• Issue payment voucher and record amounts due. Update, record and ensure all expense documents following payment process into accounting software.
• Resolve discrepancies in accounting records.
• Taking a proactive role in managing and collecting debts of company debtors
• Control Bad Debt
• Manage Cash Flow of whole company
• Evaluating new credit requests and reviewing customers’ credit rankings with banks
• Handle all related AR/AP package reports
• Contact customers in order to obtain account information.
• Perform the individual objective target and make sure the actions and objectives there in are realized and compliance with Accounting department.
• Participate in projects in the department.
• Customer/Vendor contract review and monitoring and ensure credit facilities updated correctly in System
• Managing the credit and overdue issues within internal and external parties
• Direct liaising with overdue customers coordinating on resolving disputes
• Straightening the credit policy and procedure
• Review and advise credit customers
• Delivery AR, AP KPI packages, Improve working capital ratio, overdue
• Managing staffs in team: assignment, coaching, personal development planning and leading …
Yêu Cầu Công Việc
Skills and Specification
· Accounting principles and practices.
· Vietnamese tax law.
· Administrative procedures and systems such as word processing, managing files and records.
· Perform detailed numerical work with speed and accuracy and to detect record-keeping and data entry errors
· Pro-active, interested in and able to find solutions, able to work within a team. Hands-on attitude towards work, flexible. Strong communication skills.
· Ability to set and follow up clear objectives
· Able to plan and organise own daily and future activities
· Can make decisions and both keep them and be able to re-evaluate
· Ability to work independently as well as in a (virtual) team environment
· A pragmatic approach to work and the ability to be flexible when needed
· Good interpersonal skills and ability to build and maintain relationships
· Honesty.
· Well organized with interest to develop structures, methods and tools
· Able to handle multiple assignments
· Quality focus, willingness to stay on top of up-to-date developments
On-Job Skill
· Finance Know-How
· CW1 Skill
· Microsoft Office
· Knowledge of freight forwarding
· Language skill
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Tại DSV Air & SEA Company Limited, chúng tôi cung cấp và quản lý các giải pháp chuỗi cung ứng cho hàng nghìn công ty mỗi ngày – từ doanh nghiệp nhỏ do gia đình điều hành đến tập đoàn toàn cầu lớn.Phạm vi tiếp cận của chúng tôi là toàn cầu, tuy nhiên sự hiện diện của chúng tôi là ở địa phương và gần gũi với khách hàng. 75.000 nhân viên tại hơn 80 quốc gia làm việc nhiệt tình để mang lại trải nghiệm tuyệt vời cho khách hàng và dịch vụ chất lượng cao.
Chúng tôi tin rằng thương mại thế giới thúc đẩy sự thịnh vượng của thế giới, nhưng thương mại liền mạch không phải là điều chắc chắn.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm xã hội
- Bảo hiểm y tế
- Khám sức khỏe định kỳ
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Các hoạt động từ thiện xã hội
- Phong trào thể dục thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2001, Công ty TNHH DSV Air & Sea có khoảng. 70 nhân viên với văn phòng có vị trí chiến lược tại Thành phố Hồ Chí Minh và Hà Nội.
Mission
- Chúng tôi giúp khách hàng phát triển bằng cách duy trì chuỗi cung ứng của họ. Chúng tôi tạo ra các giải pháp hiệu quả cho tất cả các doanh nghiệp, tập trung vào độ tin cậy, tác động môi trường và chi phí - bất kể ngành nghề và quy mô.
Chúng tôi cung cấp cơ hội phát triển bình đẳng cho tất cả nhân viên. Con người thúc đẩy sự thành công của công ty chúng ta, vì vậy chúng ta càng cung cấp nơi làm việc lành mạnh và an toàn – cũng như các cơ hội phát triển mạnh mẽ – thì cơ hội đạt được các mục tiêu tăng trưởng đầy tham vọng của chúng ta càng lớn.
Review DSV
Công ty khá trẻ, nên dễ lên làm lead nếu có năng lực(RV)
Môi trường trẻ, thoải mái, tự do trong công việc(RV)
Công ty có môi trường làm việc trẻ, thoải mái(RV)