Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Finance BP Ast Manager - Partnering with the Marketing Department
This role is responsible for collaborating with other departments to analyze MKT performance and strategy. They will participate in budgeting and forecasting processes, develop and track actual results, and recommend strategies. Additionally, this role will work closely with the heads of BUs to provide data analysis and insights to support informed business decisions.
* RESPONSIBILITY AND AUTHORITY
1. Business Partnering
● Serve as the primary finance partner to the Marketing teams, providing strategic advice and financial guidance on key business decisions.
● Collaborate with Marketing leaders to develop and implement strategies that maximize revenue, optimize marketing spend, and drive profitability.
● Support new product launches, promotional activities, and pricing strategies by providing financial analysis and recommendations.
● Set up KPIs for activities based on historical analysis of previous campaigns. Analyze campaign performance and make data-driven decisions to optimize result
● Partner with the Sales, strategy teams to align channel strategies with overall business objectives.
2. Market trends & Customer Insights:
● Manage the Customer Insight Executive to handle all market research/ surveys both via agencies & in-house
● Lead the team to produce frequent reports on customer insights, consumer trends, market analysis, and marketing best practices to build successful strategies and to support key business decision making, including new launch opportunities
● Study other countries' portfolio to identify the potential NPIs for Vietnam
● Monitor & Analyze market reports (from agency & internal) on pricing, channels, promotion schemes, competitors activities... to identify business risks & opportunities & make recommendations to Category Leads
3. Budget Management:
● Manage the A&P budget to ensure investment efficiency, as agreed with the Category Leads and Head of MKT Strategy
● Represent MKT team to work with Finance on A&P forecast, budget allocation & changes.
● Work with Category Leads to make effective budget allocation amongst channels & activities (ATL/BTL)
Yêu Cầu Công Việc
- A Bachelor degree or equivalent
- Major in Human Resources/ Organizational Development/ Education/ Business or have a passion for it.
Expertise Skills & Experience
- At least 03 - 5 yeas of working experience with similar position
- Strong abilities in written and spoken English
- Reporting and Analysis Skill
Soft skills
- Self-motivation
- Good communication skills
- Strong planning & team building
- Positive attitude, result oriented, resourceful, innovative, results-driven, business acumen.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Được thành lập vào năm 1996, công ty Honda Việt Nam là công ty liên doanh giữa 3 đơn vị: Công ty Honda Motor (Nhật Bản), Công ty Asian Honda Motor (Thái Lan), Tổng Công ty Máy Động Lực và Máy Nông nghiệp Việt Nam với 2 ngành sản phẩm chính: xe máy và xe ô tô. Sau hơn 20 năm có mặt tại Việt Nam, Honda Việt Nam đã không ngừng phát triển và trở thành một trong những đơn vị hàng đầu trong lĩnh vực sản xuất xe gắn máy và ô tô uy tín tại thị trường Việt Nam.
Với hơn 10.000 công nhân viên, Honda Việt Nam tự hào mang đến cho khách hàng những sản phẩm chất lượng cao, dịch vụ tận tâm và những đóng góp vì một xã hội giao thông lành mạnh. Với khẩu hiệu “Sức mạnh của những Ước mơ”, Honda Việt Nam mong muốn được chia sẻ và cùng mọi người thực hiện ước mơ thông qua việc tạo thêm ra nhiều niềm vui mới cho người dân và xã hội Việt Nam.
Review Honda Việt Nam
Gói gia hạn tốt(GL)
Tuyệt vời như tôi biết(GL)
Nơi làm việc có môi trường làm việc năng động