Mô tả công việc
• Monitor budget and control expenses with a focus on spa product usage, retail inventory and labour cost.
• Monitor daily revenue status and drive tactical actions to ensure achievement of goals
• Co-ordinate the preparation of the departmental annual budget, including anticipated revenue and expenses
• Controls and monitors departmental costs on an ongoing basis to ensure performance against budget
• Contributes to pricing decisions
• Participates in the planning of departmental goals as they relate to the wider hotel strategy
• Direct/Manage everyday activity, plan and assign work ensuring you always have the right staffing numbers
• Develop your team and improve their performance through coaching and feedback, and create performance and development goals for colleagues
• Train colleagues to make sure they deliver with compliance and to the standards we expect
• Drive a great working environment for teams to thrive - linking up individual members to create sense of one team
• Promote teamwork and quality service through daily communications briefing.
• Recommend or initiate any HR elated actions where needed
• Manage the spa diary ensuring you always have the right staffing numbers
• Assist in planning for future staffing needs
• Prepares and administers induction program for new staff
• Assists in maintaining comprehensive, current and guest orientated set of departmental standards and procedures
• Produce efficient rosters of staff schedules
• Approve leave after consideration of hotel occupancies
• Ensures training needs analysis of staff is performed
• Assist in developing the team members and improve their performance through coaching and feedback per assigned task.
• Understand and anticipates customer's needs, takes action to address customer needs and strives to exceed customer expectation.
• If required and where business demand necessitates, be willing to work over time to fulfill guest satisfaction.
• Maintains the highest level of discretion and privacy during any guest interaction
• Maintains a soft tone during conversation with colleagues, guests and on the phone.
• Refrain from any unnecessary conversation within Spa treatments areas.
• Understands and takes into account the global nature of business.
• Works effectively with colleagues from different viewpoints, cultures and countries
• Ensure spa facility is ready to receive guest every single time.
• Ensure spa journey is carried out for every guest and standards are observed in all aspects of the journey- reservation, arrival, treatment time and departure.
• You are the forerunner of guest interaction. Ensure all guests are checked for satisfaction on spa experience.
• You consistently exhibit brand ambassador qualities and practices including physical presentation and actions
• Builds and maintain relationships with internal and external customers, Vendors
• Ensure full participation and observance of Fire, Life, Safety standards, risk measurements, compliance to brand standards and best practices in reducing carbon footprints.
• Other ad-hoc duties - unexpected moments when we have to pull together to get a task done
• May assist with other duties as assigned by management
Yêu cầu công việc
University degree on related field, Diploma or certificate in Leadership, Spa Administration/ Management or equivalent Experience
2. Service years in the field: Five (5) years
3. Service years in supervisor/manager level: Three (3) years
4. Knowledge and skills:
Must have a comprehensive knowledge/ experience of spa therapy and wellness programs and proficient in the use of Office programs, Hotel and Spa operating systems
5. Language: Fluent in English language
Quyền lợi được hưởng
Service charge
Social Insurance as law
Bao Viet Health insurance for personal
24/7 Accident Insurance
Relocation assistance
Housing, uniform, meal, and transportation are provided by the resort
InterContinental Hotels Group (IHG) là tập đoàn khách sạn đa quốc gia có trụ sở tại Denham, Vương quốc Anh, ra đời năm 1946, sở hữu hơn 5000 khách sạn và trên 700.000 phòng đang hoạt động trải dài gần 100 quốc gia. Đây là tập đoàn khách sạn lớn nhất thế giới tính theo số lượng phòng đang quản lý.
Năm 2020, tập đoàn khách sạn IHG quản lý 5,795 khách sạn, tương đương 864,699 phòng thuộc 17 thương hiệu trên toàn thế giới. Đối với tập đoàn Intercontinental Hotel Group định vị thương hiệu dựa trên sự khác biệt hóa là quan trọng nhưng chưa đủ, tiêu chí số 1 chính là hình ảnh thực tế và cảm nhận của khách hàng.
Hệ thống khách sạn của tập đoàn Intercontinental Hotel Group nổi trội và khác biệt nhờ sự tiện nghi, sang trọng, đẳng cấp cùng đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp, nhiệt tình, cam kết mang đến cho du khách trải nghiệm thú vị và hài lòng nhất. Điều này được minh chứng bằng những con số cụ thể khi Intercontinental Hotel Group đang ở hữu 94 triệu khách hàng thân thiết – IHG RewardClub trên toàn thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Tập đoàn IHG có tiền thân ban đầu là hãng bia William Bass được thành lập vào năm 1777.
- Trong giai đoạn từ thế kỷ XVIII đến thế kỷ XX, William Bass với thương hiệu Logo tam giác màu đỏ (một trong những thương hiệu được đăng ký đầu tiên tại Vương Quốc Anh) là một trong những hãng sản xuất bia rượu lớn nhất tại Anh.
- Tuy nhiên, đến năm 1988, chính phủ Anh mạnh tay hạn chế số lượng quán rượu mà các nhà sản xuất bia có thể trực tiếp sở hữu. Tình thế này đã thúc đẩy Bass mua lại Holiday Inn International và đầu tư nhiều hơn vào việc mở rộng kinh doanh khách sạn.
- Năm 1988, Bass mua lại Holiday Inns International và bắt đầu đặt chân vào ngành công nghiệp khách sạn.
- Những năm 1990s, Bass liên tục thâu tóm các thương hiệu khách sạn như InterContinental; Southern Pacific Corporation; Bristol Hotels & Resort;… đồng thời tung ra các thương hiệu riêng như Crowne Plaza, Staybridge.
- Năm 2000, tập đoàn bán nhãn hiệu Bass Brewers cho hãng sản xuất bia của Bỉ với giá 2,3 tỷ Bảng và chuyển tên công ty thành Six Continents PLC.
- Năm 2002, Six Continents PLC tiến hành chia tách việc quản lý mảng kinh doanh khách sạn và đồ uống thành 2 công ty riêng biệt.
- Quá trình này hoàn tất vào ngày 15/04/2003. Khi đó, IHG được thành lập chuyên về kinh doanh khách sạn, niêm yêt cổ phiếu trên thị trường chứng khoán Anh và Mỹ.
Mission
Trong các khách sạn và cộng đồng của chúng tôi trên khắp thế giới, các đồng nghiệp tài năng và đầy nhiệt huyết mang đến lòng hiếu khách đích thực cho điều tốt đẹp mỗi ngày.
Review IHG (VIETNAM), LLC
Không được tăng lương
Phúc lợi tốt
Phúc lợi tốt