
Description
This role will focus on advising customers looking to enhance their business or operational outcomes through the use of Data and Analytics on AWS. In this role you will advise on architecture best practices, lead projects, manage customers stakeholders and conduct customer workshops and implement complex Data workloads with our customers and partners.
Key job responsibilities
Key job responsibilities
- Advise customer's technologists and business leads; help them to explore the art of the possible with Data and Analytics, and to develop scalable Data solutions on AWS to deliver business value in the most effective way
- Discuss complex industry-specific business concepts with customer technologists and business leads especially in FSI, Telco and Retail
- Drive and deliver large, complex customer engagements across pre-sales and delivery from ideation, through architecture design and scoping, all the way to development, testing and roll out
- Conduct workshop sessions to identify opportunities with our customers to scope how they could deliver business value through the use of Data and Analytics on AWS
- Provide technical leadership and excellence on customer engagements to ensure alignment on scope, deliverables, timeline and customer expected outcomes
- Bachelor's Degree or equivalent experience in STEM.
- 5+ years of experience with direct customer (internal or external) interaction with responsibilities in Data and Analytics solutions design, architecture and implementation (Data Lake, Data Warehouse, Lake House, Data Mesh, Data as a Product and Data Governance including Data quality and controls, etc..).
- Ability to think strategically about business, solutions and technical challenges.
- A minimum of 3 years working experience in ASEAN region, and ability to travel to customer locations in ASEAN as needed for pre-sales and delivery activities.
- 3+ years Technical experience preferred, knowledge of Data Technology stack of AWS and integration with Machine Learning and Generative AI
- Industry experience with key vertical markets such as Financial Sector, Telecom, and Retail.
- AWS Experience and Certifications, including implementation of cloud-based Data and Analytics solutions.
- Ability to understand and educate customers on cloud computing technologies and workload transition challenges.
- Advanced degree desired (e.g., MBA, MS)

myGwork là nền tảng toàn cầu lớn nhất dành cho cộng đồng doanh nghiệp LGBTQ+.
Sứ mệnh của chúng tôi là làm cho nơi làm việc trở nên hòa nhập hơn cho tất cả mọi người bằng cách cung cấp cho người dùng cá nhân và tổ chức đối tác quyền truy cập vào hệ sinh thái dịch vụ rộng lớn, bao gồm cơ hội việc làm, đào tạo, cố vấn, xây dựng thương hiệu nhà tuyển dụng và các sự kiện cộng đồng miễn phí. Việc tham gia nền tảng này là miễn phí đối với các thành viên cá nhân, điều này hỗ trợ mục tiêu của myGwork là đảm bảo rằng các lợi ích của nền tảng có thể tiếp cận được và sâu rộng nhất có thể. Các thành viên của công ty nhận được dịch vụ phù hợp với các gói sản phẩm được tuyển chọn cẩn thận để giúp họ đạt được tất cả các mục tiêu DE&I của mình.
myGwork tổ chức hai sự kiện thường niên, WorkFair – hội chợ nghề nghiệp toàn cầu ảo lớn nhất dành cho các chuyên gia, sinh viên tốt nghiệp và sinh viên LGBTQ+ và WorkPride – hội nghị toàn cầu kéo dài một tuần dành cho cộng đồng doanh nghiệp LGBTQ+ và các đồng minh trong Tháng Tự hào. Công ty gần đây cũng đã ra mắt Học viện myGwork, cung cấp chương trình đào tạo LGBTQ+ thực tế và phù hợp nhằm giúp tạo ra môi trường làm việc hòa nhập cho tất cả mọi người.
Những nghề phổ biến tại myGwork - LGBTQ+ Business Community
Bạn làm việc tại myGwork - LGBTQ+ Business Community? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
