Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
About Dat Bike (Electric Motorbike)
Dat Bike is a technology startup whose mission is to drive mass adoption of green transportation in Vietnam. We make the most compelling and dependable electric bikes so that customers can just switch without making any compromises. To do this, we welcome the brightest people to join our journey.
Job Summary
As the Retail Manager for Dat Bike's D2C 3S Stores, you will play a pivotal role in driving sales growth, optimizing retail operations, and ensuring an outstanding customer experience (CX) at our stores. You will be responsible for managing sales, service, and spare parts teams to deliver on business objectives while building strong retail processes and elevating the Dat Bike brand.
Responsibilities
Sales and Growth
Drive retail sales by developing and executing effective sales strategies aligned with company goals.
Monitor store performance metrics and lead initiatives to boost sales and profitability.
Collaborate with marketing and regional sales teams to ensure store activities align with regional growth strategies.
Retail Operations Management
Oversee day-to-day operations of sales, service, and spare parts at the store level, ensuring efficient workflows and adherence to company standards.
Manage inventory levels, minimize stockouts, and optimize stock rotation for spare parts to ensure customer demands are met.
Implement and refine operational processes, aiming to streamline activities across sales, service, and parts departments for optimal efficiency.
Customer Experience (CX)
Create a welcoming, engaging, and efficient retail environment that prioritizes customer satisfaction.
Build and train a high-performing, customer-focused team dedicated to delivering an outstanding experience at every touchpoint.
Handle customer inquiries, complaints, and feedback with professionalism and empathy, turning customer interactions into brand loyalty.
Process Building and Optimization
Establish retail processes for sales, service, and spare parts management to ensure consistency and scalability as the business grows.
Identify opportunities for process improvement and implement changes to enhance operational efficiency.
Reporting and Analytics
Track, analyze, and report on store performance metrics, including sales, customer satisfaction, and operational efficiency.
Use data insights to inform decision-making and support continuous improvement in all areas of store performance.
Yêu Cầu Công Việc
Bachelor's degree in Business, Retail Management, or a related field.
Minimum of 5 years of experience in automotive industry or in selling physical tech products (At least 10 stores), with proven track record to meet and exceed goals (Prefer from MWG, FPT Shop, Centre Retail,...)
Experience managing multi-service retail environments (sales, service, and spare parts) is a strong advantage.
Demonstrated expertise in customer experience management and team leadership.
Superb critical thinking and problem solving skills.
Strong analytical skills with the ability to interpret data and make data-driven decisions.
Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to inspire and develop a high-performing team.
Versatile and results driven.
Ability to work independently and autonomously, without formal requirements documentation, in a fast-paced environment; ability to manage changing priorities.
Ability to travel (10-30%) required.
Proficiency in English is a plus.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 30 - 45
- Lương: Cạnh tranh
CÔNG TY TNHH CÔNG NGHIỆP ĐIỆN QUANG VIỆT HOA.Khu quy hoạch Thương mại Dịch vụ, Khu dân cư ấp 3B Thới Hoà, Phường Thới Hòa, Thị xã Bến Cát, Tỉnh Bình Dương, Việt Nam Hoạt động kinh doanh bất động sản
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Teambuilding
- Hoạt động thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2017
Mission
- Với phương châm: “ Kết nối thành công mục tiêu nghề nghiệp”Hotelcareer.vn đã nỗ lực không ngừng để tạo ra mối liên kết, kết nối các doanh nghiệp đang khao khát nguồn nhân lực chất lượng với các ứng cử viên sáng giá nhất.
- Đối với nhà tuyển dụng, chúng tôi tiến hành tiếp xúc, tìm hiểu nhu cầu tuyển dụng thực tế, tư vấn cho khách hàng phương pháp tuyển dụng hiệu quả nhất.
- Đối với ứng viên, chúng tôi luôn cung cấp, và cập nhật thường xuyên thông tin tuyển dụng mới nhất từ các doanh nghiệp, với sự đa dạng về lĩnh vực, ngành nghề cũng như vị trí cấp bậc, đây sẽ là nguồn việc làm vô cùng phong phú, tạo nhiều cơ hội cho ứng viên.
- Là cầu nối giữa doanh nghiệp và người xin việc, chúng tôi xây dựng triết lý kinh doanh của mình xoay quanh quyền lợi của cả hai bên, đặt lợi ích của ứng viên và nhà tuyển dụng lên hàng đầu, đặt UY TÍN- THƯƠNG HIỆU làm tiêu chí kinh doanh và tôn chỉ cho sự phát triển bền vững.
- Cung cấp các giải pháp toàn diện và tổng thể về nguồn nhân lực, giải quyết các nhu cầu tuyển dụng thực tế của thị trường lao động, tuyển dụng hiện nay. Xây dựng và phát triển nguồn nhân sự chất lượng cao đáp ứng thực tế yêu cầu của thị trường.