Mô tả công việc
- Work with and support Brand Manager to define long-term and short-term brand strategy and growth KPIs
- Work in partnership with MERCHANDISER, SALE, VM, to drive a long-term brand vision and define Marketing strategy for all major brand moments: New Collections Launch, Key Product Highlights, Creative Campaigns, Runway Shows, seasonal pushes, as well as always-on brand activities and promotions and keep tracking the results/ learnings
- In charge of annual, quarterly, monthly, campaign-based and event-based planning, execution, and reporting in accordance with brand strategies and approved budget
- Be responsible for budget planning & management
- Work closely with the Creative & PR team to ensure good quality & creative brand communication contents & visuals as well as brand’s social pages performance
- Work closely with the Digital team to ensure the achievement of brand KPIs via digital campaigns as well as to gain comprehensive insights of target audiences
- Contribute to the achievement of brand objectives, through proactive proposals & execution of new marketing ideas and new communication channelsconsidering new trends and emerging consumer behaviors
- Collaborate and build key relationships with both internal and external stakeholder, especially KOLs/ Influencers, Social communities, press & media partners, brand principal
- Proactively keep track of brand’s sales performance in all channels (offline stores, website, marketplaces) and support the stores’ managers in all communication & PR activities, including brand & product information
Yêu cầu công việc
Relevant Experience:
- Have 4 - 6 years' experience in Trade Marketing or Communications & PR in retail/ fashion/ sports industry
- Experience with emerging channels such as Tiktok is a strong plus
Competencies:(Technical, Operational, Managerial, Human & Cultural Requirements)
- Fluent in Vietnamese and English
- Solid knowledge of Vietnamese market (e.g., consumer behavior, media consumption, etc.). Knowledge in retailing and sport fashion is a plus
- Good project management skills
- Strong communication and presentation skills
- Good event organizing skills
- Copy writing skill and digital literacy is a plus
- Able to work under pressure and tight timeline, willing to work out of office house if necessary
- Flexible and adaptive
Quyền lợi được hưởng
- Laptop
- Salary review
- Insurance
- Allowances
- Health Checkup
- Annual Leave
- Training and Development
BSS Commerce là thương hiệu nền tảng của BSS Group - đối tác cung cấp các giải pháp thương mại điện tử toàn diện cho Doanh nghiệp Việt Nam và toàn cầu. Được thành lập từ 2012, BSS Commerce đã và đang đồng hành với hơn 21,000 khách hàng trên toàn thế giới (B2B, B2C và B2B2C). Chúng tôi mang đến các sản phẩm, dịch vụ tối ưu cho doanh nghiệp trên đa nền tảng như Magento, Shopify Plus, BigCommerce, Shopware, etc, để đáp ứng mọi nhu cầu của khách hàng trên toàn thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn
- Bảo hiểm xã hội theo Luật lao động Việt Nam
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- BSS Commerce được thành lập năm 2002
Mission
Sứ mệnh của tập đoàn là không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.
Review BSS Group
Môi trường trẻ, năng động, qua quá trình phỏng vấn thấy ở đây có quy trình làm việc rất bài bản, HR rất thân thiện và nhiệt tình nhưng trả lương thấp hơn chút so với thị trường
Công ty văn hoá ổn, cạnh tranh tốt, quy trình làm việc chất lượng nhưng hay chậm lương
Phỏng vấn thì quản lý rất thoải mái, vui vẻ nhưng môi trường làm việc chán, không chuyên nghiệp