Manage and be responsible for activities related to product/ Solution/ Journey development and management for division through:
- Product/ Solution/ Journey design, embedded with customer experience required
- Product/ Solution/ Journey policy và guidelines
- Provide training knowledge on Product/ Solution/ Journey
- Other tasks assigned by department Head/Director
- Deploy, coordinate with stakeholders and participate in the development and administration of policies related to customers:
- Building and managing product trees and related documents of customers;
- Coordinate with stakeholders to ensure the effectiveness of risk management, excluding legal risks, operational risks, compliance risks;
- Responsible for the management, development, adjustment and standardization of regulations, guidelines, products/packages/business programs/solutions of the Division in accordance with the law, Techcombank's general policies và customer's need.
- Development of products/product packages/Business programs/solutions
- Responsible for/coordinating feasibility assessment and proposing product/solution development ideas, product/solution development planning
- Responsible for/coordinating in building/adjusting products/product packages/solutions, sales programs to meet the needs of each segment/sub-segment/region/sub-sector on the basis of CVP
- Building operating procedures – systems and services
- Responsible for/coordinating design, construction, development, adjustment of operating processes from the perspective of product/product package/Biz program/solution, update problems (if any), propose alternatives, process improvements, modifications
- Responsible for implementing or coordinating with Internal Divisions to improve and automate operational and service processes
- Price and fee policy:
- Responsible for/coordinating the development/adjustment and management of product/package/solution pricing models/promotions by segment/sub-segment, by regions/areas on the basis of CVPs, policies and orientations of Techcombank.
- Develop and manage pricing policy/governance framework for customers
- Monitoring/coordinating product portfolio management/product packages/solutions/promotions
- Responsible/coordinating for monitoring và managing the effectiveness of products/product packages/Biz program and proposing solutions to improve operational efficiency
- Project:
- Participate in projects related to products/solutions for business customers
- Training and capacity development:
- Drafting training documents for Products/Solution
- Participating in and implementing sharing / training / coaching for consulting forces on products and solutions
- Other tasks assigned by the department head
Key Accountabilities (3)
Key Relationships - Direct Manager
Director/Head of function
Key Relationships - Direct Reports
None
Key Relationships - Internal Stakeholders
Other units in Division, other units in TCB
Key Relationships - External Stakeholders
Customers, organizations, business associations, state agencies (GSO, tax authorities ...)
Success Profile - Qualification and Experiences
- Bachelor's degree in Economics / Finance / Banking / Marketing / Business Administration
- Priority to have a master's degree or higher
- Understanding of solutions to improve performance of division (resource, system, operations, risk management)
- Understanding of banking activities
- Understanding of strategy, business model, CVP
- Mimimum TOEIC 650 or equivalent
Công ty cổ phần chứng khoán Asean (Asean Securities) được thành lập năm 2006 với tên gọi ban đầu là Công ty Cổ phần Chứng khoán Ngân hàng Thương mại cổ phần Đông Nam Á. Sau nhiều năm hoạt động, Chúng tôi không ngừng phát triển và trở thành một trong những công ty chứng khoán hoạt động hiệu quả nhất hiện nay. Với hệ sinh thái đa dạng, Chúng tôi cung cấp nhiều sản phẩm góp phần gia tăng giá trị cho khách hàng và đối tác.
Bên cạnh đó, Asean Securities không ngừng nâng cao tiềm lực tài chính, mở rộng thương hiệu, xây dựng đội ngũ nhân sự chuyên nghiệp tận tâm, am hiểu thị trường, sẵn sàng đưa ra các tư vấn, giải pháp tài chính tốt nhất cho khách hàng
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ như BHYT, BHXH, BHTN, … theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Các chương trình teambuilding cuối tháng
- Các hoạt động party chúc mừng nhân ngày đặc biệt
Lịch sử thành lập
- Năm 2006, Được thành lập với tên gọi ban đầu là Công ty CP Chứng khoán Ngân hàng TMCP Đông Nam Á với vốn điều lệ 50 tỷ đồng
- Năm 2007, tăng vốn điều lệ lên 200 tỷ đồng
- Năm 2008, đổi tên thành Công ty chứng khoán Seabank
- Năm 2009, đổi tên thành công ty CP chứng khoán Đông Nam Á
- Năm 2011, tăng vốn điều lệ lên 335 tỷ đồng
- Năm 2016, đổi tên thành công ty cổ phần Chứng Khoán Asean. Tăng vốn điều lệ lên 500 tỷ đồng
- Năm 2017, tăng vốn điều lệ lên 1.000 tỷ đồng
- Năm 2022, chuyển trụ sở chính về tầng 4,5,6,7 số 3 Đặng Thái Thân và cho ra mắt hệ thống giao dịch với tên gọi SeaStock
Mission
- Hỗ trợ khách hàng đạt mục tiêu tài chính bằng nền tảng kiến thức chuyên sâu cùng sự thấu hiểu và tận tâm.
- Mang đến trải nghiệm vượt trội với hệ sinh thái sản phẩm, dịch vụ toàn diện, hiện đại và chuyên biệt.
- Mở rộng hiểu biết, thúc đẩy mỗi cá nhân thông qua chia sẻ kiến thức, kinh nghiệm và giá trị sáng tạo.
Review Chứng khoán Asean
Công ty tạo điều kiện cho nhân viên phát triển và có cơ hội làm nhiều việc! (RV)