- Manage end-to-end operations performance (first and last mile) at assigned area. Ensure highest cost efficiency, area performance, and people capability and productivity.
- Develop strategies to drive synergy across different hubs in order to meet Operational Service Level Agreement, productivity improvement and SOP development.
- Lead operation improvements by tracking, improving and achieving all operations KPIs (Lead Time, loss & damage, SLA breach, Failed delivery, etc.).
- Drive ongoing deep dives on operations end to end performance (including campaigns) and come up with recommendations on how to optimize current set up.
- Be also responsible for working with other members such as the Top management, Linehaul, Sorting, etc.) in order to drive overall growth, customer and seller experience, as well as cost reduction and efficiency initiatives.
- Lead operations root cause analysis with responsible teams and incorporate the findings into key actions.
- Require working with multiple business teams across the company to manage operations projects, drive continuous improvement and enhance operations performance (first and last mile).
- Identify problems in the operating plan to escalate to relevant stakeholders and teams. Also follow through on the resolutions to ensure they are delivered.
- Degree in Business, Supply Chain Management, Engineering or relevant disciplines is advantageous
- 7+ years of experience, with at least 5 years of experience in logistics/ supply chain management is mandatory and 2 years in a leadership role
- Strong leadership & managerial skills to manage big teams and drive collaboration and synergy across different teams
- Able to independently lead operational team on-site, engage in discussions with various internal and external stakeholders
- Strong business acumen, planning and strategic mindset and good capacity to structure and drive operations audits
- Very strong operation's go-and-see mindset (Gemba, Kaizen, Lean) to be able to find gaps in our current operations processes to drive operations optimizations.
- Strong project management skills and drive improvement initiatives execution to be able to manage a transport operations roadmap
- Analytical in examining and identifying relevant information, and translating these insights into clear operational plans
- Keen eye for detail with an exceptionally high bar for accuracy and quality
- Proven fast learner; Able to adapt in an agile environment
- Good communication and presentation skills, able to communicate with stakeholders of all levels
- Hands-on, willing and able to travel across different sites to ensure smooth operations
Công ty Cổ phần Con Cưng là công ty tiên phong tại Việt Nam chuyên về ngành hàng dành riêng cho trẻ em. Lĩnh vực hoạt động của công ty bao gồm:
Phát triển các hệ thống chuỗi bán lẻ cho mẹ bầu & em bé: Con Cưng, Toycity, CF (CON CUNG FASHION)
Nghiên cứu và cho ra đời các sản phẩm an toàn, chất lượng, giá thành hợp lý dành riêng cho trẻ em.
Chính sách bảo hiểm
-
Chế độ bảo hiểm do Nhà nước quy định
Các hoạt động ngoại khóa
- Nghỉ mát/team building hằng năm và các chương trình nội bộ hàng tháng/quý
Lịch sử thành lập
-
Thành lập từ năm 2011, Concung.com tập trung chủ yếu ở TP. HCM và các tỉnh phía Nam.
-
Năm 2016, Concung.com cán mốc 100 cửa hàng.
-
Năm 2017, Concung.com phủ sóng với 200 cửa hàng, tăng 100% so với năm trước.
-
Cuối năm 2018, Concung.com đã có mặt với hơn 400 cửa hàng trải dài 45 tỉnh/thành Việt Nam và phục vụ trung bình hơn 500.000 khách hàng mỗi tháng.
Mission
Con Cưng luôn cam kết, đảm bảo đưa sản phẩm trực tiếp từ nhà sản xuất đến tay người dùng và kiểm soát được chất lượng để đáp ứng được nhu cầu ngày càng cao của khách hàng. Tất cả các sản phẩm tại Con Cưng đều có nguồn gốc xuất xứ rõ ràng, chất lượng, đa dạng chủng loại với giá hợp lý. Chính vì vậy, các phụ huynh hoàn toàn có thể an tâm và tin tưởng khi lựa chọn sử dụng sản phẩm tại Con Cưng.
Review CON CƯNG
Công ty trẻ nên rất năng động, người lớn tuổi nhất có lẽ là chị tạp vụ, còn lại toàn là 9x và 8x đời cuối thôi, BGĐ công ty đều là 8x luôn(rv)
Không được dùng phòng ăn để ăn bữa xế trong giờ làm, không được treo áo trên ghế, không được trồng cây trên bàn làm việc, để tạo cảm giác “chuyên nghiệp” (rv)
Hàng tháng lương gửi về cho nhân viên bao nhiêu thì biết bấy nhiêu, chả có bảng lương cụ thể. Cuối tháng gửi bảng lương xong thì mới thông báo cho nhân viên về chế độ lương thưởng thay đổi, áp dụng của cả tháng đó.(rv)