The Seller Operation Solution (SOS) team focuses on various topics, with one goal in mind: To make the selling journey of sellers on Shopee to be as smooth and as positive as possible. To achieve this, SOS engages in studying and striving to understand what, why and how sellers are doing what they are doing and what they are not doing. In doing so, SOS suggests improvement on seller operation processes (to fit with Shopee’s operation policies), coordinate with internal Shopee team to enhance support for sellers (to fit with demand of most sellers during their operation process), or even adjust policies which many sellers are struggling to meet.
All for the sake of ensuring customer satisfaction of both sellers and buyers on Shopee be the ultimate shopping experience!
Job Description
- Work closely with a team of Key Account Managers and Seller Insights to understand sellers’ operational challenges.
- Work on initiatives to understand sellers’ operational challenges and develop performance improvement projects led by the Seller Operations team, including but not limited to :
- Improvement to the overall seller operations process on the platform
- Improvement to the sellers' business in demand planning, inventory management, order fulfillment process
- Enhancement of current products and features offered by Shopee for sellers.
- Development of various services and supports that meet sellers' needs.
- Work on project management tasks including:
- Collect, review, and analyze data to identify gaps and opportunities
- Develop project plans, schedules, and dependencies
- Coordinate implementation, drive actions across different teams
- Track results and escalate issues
- Present the project outcomes
- Coordinate with other teams to assist in delivering project results
- Assisting team leader in other tasks assigned
- Work experience at least 5 years in a fast-paced environment; preferably experience in consulting, e-commerce or relevant industries
- Strong numerical and analytical skills background. Able to draw insights from complex data
- Experience in driving improvement initiatives
- Comfortable working with multiple projects and dealing with a number of different stakeholders
- Experience in team management
- Excellent written and verbal communication skills in English
Công ty Cổ phần FECON là công ty hoạt động trong lĩnh vực xây dựng công trình, trong đó tập trung vào chuyên ngành sâu là nền móng và công trình ngầm.
Thành lập ngày 18/6/2004 từ một nhóm các kỹ sư và chuyên gia đầu ngành về xử lý và thi công nền móng công trình, có tâm huyết với nghề, với sự năng động sáng tạo và kết hợp với đội ngũ công nhân lành nghề, hệ thống thiết bị đồng bộ với những công nghệ hiện đại, đến nay FECON đã trở thành một trong những công ty hàng đầu trong lĩnh vực nền móng công trình tại Việt Nam.
Lĩnh vực hoạt động sản xuất, kinh doanh chính của FECON tập trung vào các mảng chính:
Khảo sát địa chất, thí nghiệm nền móng
Nghiên cứu và phát triển (R&D), tư vấn địa kỹ thuật
Thiết kế, sản xuất và thi công xử lý nền đất yếu
Thiết kế, sản xuất cọc bê tông ly tâm dự ứng lực (PC/PHC) và thi công cọc
Cung ứng nhân lực
Cung cấp máy xây dựng
Đầu tư hạ tầng
Khai thác khoáng sản và cung cấp vật liệu xây dựng
Thi công công trình ngầm
Thi công đường và cảng