I. Job Overview
This position is responsible for overseeing the airfreight product performance including operations & customer services
II. Roles and Responsibilities
Responsible for overall airfreight product performance
Work closely with Commercial Team for the product development, client solution and growth plan
Responsible for client implementation and managing the customer service & daily operation
Follow the customer's KPIs and SOPs strictly
Monitor the KPIs and internal SOPs of the team carefully
Motivate the team to be proactive in securing ad-hoc business by quoting the most competitive rates and on time.
Follow up daily operation of both air export and import shipment, planning and allocation of staff duties and process.
Ensure maintain high levels of Customer Service & operation smoothly
Train & coach all staffs the internal systems and find ways to automate the process than manual process.
Build and maintain the good relationship with airlines and customers
Control the operation cost effectively, find the solutions to improve the cost if any
Manage the budget of air department weekly/monthly & provide the reporting to Directors/Finance Team on time
Responsible for overall airfreight product performance
Work closely with Commercial Team for the product development, client solution and growth plan
Responsible for client implementation and managing the customer service & daily operation
Follow the customer's KPIs and SOPs strictly
Monitor the KPIs and internal SOPs of the team carefully
Motivate the team to be proactive in securing ad-hoc business by quoting the most competitive rates and on time.
Follow up daily operation of both air export and import shipment, planning and allocation of staff duties and process.
Ensure maintain high levels of Customer Service & operation smoothly
Train & coach all staffs the internal systems and find ways to automate the process than manual process.
Build and maintain the good relationship with airlines and customers
Control the operation cost effectively, find the solutions to improve the cost if any
Manage the budget of air department weekly/monthly & provide the reporting to Directors/Finance Team on timeYêu Cầu Công Việc
Degree holder in Global Supply Chain, Logistics or Transportation is preferred.
Minimum 10 years' experiences in air freight industry and at least 5-year in managerial experience.
Good understanding and experience in air freight consolidations, airline operations, airport operations.
Understanding of verticals likes DG, High tech, Retail, pharma Aerospace is a plus
Independent, strong leadership, team spirit, highly adaptable
Flexible, hands-on, able to work under pressure, detail-oriented with strong analytical and problem-solving skill, can meet tight deadlines
Strong communication and interpersonal skills
Proficiency in Microsoft Office - Excel, Word and PowerPoint
Fluent written and spoken EnglishChế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Đồng phục
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Phụ cấp thâm niên
Nghỉ phép năm
Công ty Cổ phần NEO FLOOR chuyên sản xuất các sản phẩm ván sàn nhựa tại Khu công nghiệp Đình VũPHA LÊ Công ty được thành lập ngày 18 tháng 11 năm 2008 – với 12 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực khai thác, chế biến khoáng sản, đặc biệt CaCO3, và sản xuất các sản phẩm
nhựa (hợp chất) công nghệ cao. Nhựa Pha Lê là doanh nghiệp đại chúng niêm yết trên HOSE với mã chứng khoán: PLP.
Công ty sở hữu nhiều mỏ đá CaCO3 lớn tại Nghệ An và Yên Bái (nguồn đá có hàm lượng CaCO3 cao nhất Việt Nam) với công suất 5.000.000 m3 CaCO3
– Đảm bảo khả năng cung cấp nguyên liệu sản xuất 25-30.000.000m2 sàn SPC hàng năm.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- 2019: Công ty được thành lập
Mission
Với mục tiêu phát triển bền vững và trở thành doanh nghiệp trong chuỗi cung ứng vật liệu xây dựng SPC trong thời gian tới, NEO Floor có kế hoạch mở rộng hợp tác với các Tập đoàn trong nước và quốc tế, mở rộng sản xuất, tăng thị phần và doanh thu, đồng thời không ngừng xây dựng NEO. Sàn tiếp cận thị trường toàn cầu.
Tôn trọng người khác
Chúng tôi tôn trọng, khuyến khích và trao quyền cho mỗi thành viên thực hiện công việc của mình trong môi trường làm việc thuận lợi nhất nhằm tạo sự cân bằng giữa công việc và cuộc sống, chúng tôi cam kết công bằng trong đánh giá hiệu quả công việc và sự đóng góp của cá nhân vào thành công chung của tổ chức
Sự cam kết
Đối với khách hàng
Chúng tôi cam kết tạo ra giá trị khác biệt và tốt nhất cho ngôi nhà của khách hàng bằng các sản phẩm của mình.
Đối với Đối tác
Chúng tôi cam kết mang lại lợi ích lâu dài cao nhất cho cổ đông và phù hợp với tầm nhìn định hướng phát triển kinh doanh của tổ chức.
Vì tương lai
Chúng tôi đang nỗ lực hướng tới một tương lai tốt đẹp hơn cho cộng đồng, tổ chức và cho mỗi thành viên.