Finance Business Partner/Manager to drive IC Transformation. Building a sustainable & winning business model,
maximizing their strategic investment for growth, decision support, strategy formulation and putting strategy into action.
PIC would require good business senses & analytical thinking, strong communication & partnering skills to give financial advices to the team to drive business.
Main Accountabilities
- Work with Business leader to develop business model for short term and long-term business success.
- Commercially shape the medium to long term direction of the business Lead the Transformation P&L covering end to end operations (SC, CD, Marketing and MT/DT Operations)
- Lead the finance business partnering role in relation to CD regarding to Customer performance management, decision support, performance analytics and intervention.
- Define trade terms of customers to ensure fair and equitable (TTS, credit limit, distributors’ collateral…) and partner with CD for the trade terms negotiation with customers.
- Work with National Finance team (Controller) to set up the end-to-end Finance operation with the new business model.
- Identify and drive the development and implementation of Gross Margin roadmaps across the business
- Drive the development and implementation of Profitability and Cash management.
- Maximize the translation of external environment (customers/retailers/competitors) into internal intelligence for the business.
- Lead team to support delivery, including many layers of delivering through others (direct team, other finance teams)
- Together with CD Excellence Function to analyse big data to identify more growth opportunities.
- High levels of drive & determination to deliver tangible results improvement
- Excellent communication and relationship building skills
- Ability to work with cross functional team environment
- Ability to manage competing priorities
- Excellent analytical and problem-solving skills.
- Over 5+ years experiences in business partnering roles preferably within Marketing or CD, with strong strategic thinking and strong engagement to stake holders.
- Ability to balance the big picture / long term aspect of country strategic plan, with key in-year performance interventions required to ensure the business remains on the right path
- Experience of working in cross functional teams within a matrix environment desirable.
- Ability to influence senior stakeholders in and outside Vietnam
- Manage & inspire team with new way of working, new capabilities and drive insights to actions
- Some M&A and business Transformation experience as a plus
Lịch sử phát triển
- Ngày 17/01/2008 đánh dấu bước ngoặc lớn với việc thành lập Anh Vinh Group tại trụ sở chính đặt tại số 537, Quốc lộ 51, Khu phố 3, Phường Long Bình Tân, Thành phố Biên Hòa, tỉnh Đồng Nai.
- Trải qua gần 10 năm hình thành và phát triển, Anh Vinh Group hiện đang hoạt động mạnh mẽ trên 8 lĩnh vực: Giáo dục, Xuất khẩu lao động, Tư vấn du học, Xây dựng, Bất động sản, Y tế - khám sức khỏe, Vận tải - Du lịch, Khai thác khoáng sản - Năng lượng. Tập đoàn trở thành đối tác tin cậy của nhiều công ty, tập đoàn và chính quyền các địa phương trong nước và ngoài nước.
Giá trị cốt lõi
- Anh Vinh Group xây dựng một đội ngũ có chuyên môn cao, phong cách chuyên nghiệp, phục vụ hết mình và sẵn sàng chia sẻ kinh nghiệm thành công để cùng nhau phát triển. Đặt tiêu chí " CHUYÊN NGHIỆP " và " HỢP TÁC " lên hàng đầu.
Tầm nhìn - Sứ mệnh
- Anh Vinh Group đặt sứ mệnh và tầm nhìn: "Trở thành một tập đoàn kinh tế có uy tín trong giáo dục, chăm sóc sức khỏe, xây dựng và phát triển khu vực, và cải thiện đời sống cộng đồng" lên hàng đầu.