Mô tả công việc
1.Assets Management
- Create fixed assets code on SAP & run monthly depreciation cost
- Complete all reports for monthly fixed assets & other reports as required
- Prepare yearly document for annual physical count for fixed assets
- Review and update SOP related assets management
- IFRS 15: Revenue Recognition, control list contracts of IFRS15
- IFRS 16 (Leasing): Submit to Regional & Control each of contract to make sure recorded correctly & completely
2.Control PnL Division
- Coordinate with related departments to make annual budget of division (at least 2 times a year)
- Calculate data for invoice, upload COGS and settle sales order of Provider
- PPT Profitability & TM1 monthly reporting of Provider
- Divisional result analysis & activities controlling
3.Controlling General
- Support forecasting and goal setting/ review processes
- Monitor cost development and identify unfavorable cost trends
- Assist the CO team in controlling expenses; tracking against targets, coordinate and implement of all measures required to safeguard sales and profitability of the company
- Actively support the improvement of the Controlling system
4.Control Purchasing Price
- Maintain new purchasing prices of Trading Goods & Spare Parts Tradings
- Calculate cost impact of new purchasing price and control purchasing price of Trading Goods, Spare Parts Tradings
5.Others tasks
- Support changes with respect to SAP and non-SAP related Controlling processes affecting Production, Sales and Central department
- Revise & issue new SOP related main Job
- Other ad-hoc requirement
Yêu cầu công việc
- Bachelor Degree of Accounting, Economics and Finance
- At least 1-2 years working experience in Budgeting and Forecasting, Analysis, General Accounting and Assets Management.
- Deeply understand VAS and IFRS
- Working experience in FDI Company is a plus
- Advanced knowledge/skills in MS Excel
- Good command of English (both speaking & writing)
- Good knowledge of SAP
- Analytical, communicative & hard-working
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary, attractive health care package
- Diversity in multinational working environment
- European professional working style
- Lunch & bus provided by company
- Business and production activities in the health and healthcare industry - one of the sustainable development and very hot industry.
Công ty Cổ phần Tập đoàn Hoàng Minh (HMG) được thành lập với định hướng trở thành Công ty tập đoàn đa ngành nghề, là ngân hàng đầu tư cung cấp tổng hợp các dịch vụ và giải pháp cho khách hàng là các tổ chức, doanh nghiệp và cá nhân nhằm gia tăng giá trị cho khách hàng.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2019
Mission
Sứ mệnh của HMG là xây dựng niềm tin. Tư vấn và cung cấp các giải pháp tài chính bền vững. M&A và tái cấu trúc doanh nghiệp.Tạo ra và gia tăng giá trị cho khách hàng.
Review Tập đoàn Hoàng Minh
Môi trường làm việc ổn định và tích cực, với nhiều cơ hội phát triển nghề nghiệp nhưng mức độ đãi ngộ của công ty chỉ ở mức trung bình, chưa thực sự nổi bật.