Mô tả công việc
Our strategic partner is a popular brand in the food and beverage manufacturing industry. The company has achieved significant success and has recently invested in production line technology and infrastructure. Due to continued growth and overall expansion, there are some strategic recruitment needs for the following positions to upgrade the organization and enhance people capability.
Location: Binh Duong, Vietnam
Summary
Our Partner seeks an accomplished Demand Planning Manager with experience in the Food & Beverage industry. This position is responsible for the entire sales planning process, from forecasting and target setting to analyzing results and collaborating with various departments to ensure alignment and achievement of company objective.
Job Responsibilities
- Plan and establish: AOP, sales targets, sales demand forecasts, etc. approved annually, reviewed monthly and quarterly in accordance with reality by coordinating with relevant departments in the company short term (1 year), medium term (3 years) and long term to analyze and find the causes and develop plans to achieve targets
- Make plans of company’s need monthly, quarterly and annually effectively, exactly and on time
- Collaboration with RSCM, Marketing, Trade Marketing & Route To Market departments to establish assumptions to make selling plans in short-term and long-term
- Organize and control S&OP meetings to reach an agreement in company’s target
- Update sales forecasts and key data to SAP; Evaluate results after updating so that MRP runs on target to ensure sales demand is accurately provided to the Supply Planning
- Allocate sales by SKU, according to RDC sent to the Supply Planning department to plan raw materials, production plans and transportation plans
- Prepare and present GAP reports, Demand review in S&OP meetings, receive information on supply capacity constraints to make appropriate sales forecasts
- Analyze sales data, compare with Company goals and send to marketing, trade marketing department and request them to find the causes and make plans to achieve targets through Gap meeting.
- Monitoring and reporting on important changes in forecasts, budgets and business strategies.
- Evaluate forecast deviations, analyze causes and find improvement solutions
- Coordinate with Supply, Marketing, Trade to have a plan to resolve SLOB goods regarding FG and RM (finished products and raw materials).
- Coordinate with Supply Planning in controlling inventory to avoid risks of excess or shortage of goods, and update forecasts (if necessary). Anticipating and mitigating risks such as demand volatility, supply chain disruption or market.
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree or higher in Economics or a related field.
- Minimum 5 -8 years of experience in a similar role, preferably in supply chain management or demand planning
- Knowledge of sales forecasting and supply chain management.
- Proven knowledge and experience in supply chain and demand planning.
- SAP knowledge is a plus.
- Experience in the beverage industry is a plus.
- Proficient in Microsoft Office Suite (Word, Excel, PowerPoint).
- Excellent English communication skills (both spoken and written).
Quyền lợi được hưởng
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Trải qua hơn 23 năm hình thành và phát triển, CÔNG TY CỔ PHẦN TẬP ĐOÀN KIM TÍN đã vươn lên trở thành đơn vị dẫn đầu trong ngành sản xuất và kinh doanh vật liệu hàn. Bên cạnh đó Kim Tín còn mở rộng quy mô, trở thành Tập đoàn kinh doanh đa ngành nghề như vật liệu hàn, kim loại màu, ván MDF, sản phẩm sau MDF, khai thác khoáng sản, vận tải…
Kim Tín không ngừng nghiên cứu, sản xuất những sản phẩm tốt nhất để phục vụ khách hàng trên khắp cả nước. Chúng tôi tự hào về sản phẩm vật liệu hàn Kim Tín đã xuất khẩu khắp 5 châu lục. Kim Tín đặt mục tiêu đến năm 2025 chiếm 35% thị phần Vật liệu hàn trên cả nước.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, BHYT, BHTN,...theo quy định của công ty và pháp luật.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch nghỉ dưỡng định kỳ
- Hoạt động vui chơi ý nghĩa như hội thao: ngày hội gia đình, 8/3, 20/10, 01/06, Trung thu,.
Lịch sử thành lập
- Năm 2000, Công ty TNHH TN Kim Tín thành lập ngày 29/01/2000 từ tâm huyết của 5 thành viên nòng cốt, mong muốn phát triển sản phẩm vật liệu hàn mang thương hiệu Việt.
- Năm 2006, Công ty TNHH TN Kim Tín được thành lập tại Hà Nội với mục đích mở rộng mạng lưới kinh doanh phía Bắc. Xây dựng nhà máy sản xuất vật liệu hàn tại Hưng Yên với công suất 20.000 tấn/năm.
- Năm 2009, Khởi công xây dựng cụm công nghiệp các nhà máy vật liệu hàn, thiết bị hàn tại Long An với diện tích 120.000m2, nâng tổng công suất của nhà máy Long An lên đến 80.000 tấn / năm.
- Năm 2015, Công ty cổ phần Logistics nPL được thành lập, đáp ứng nhu cầu vận chuyển hàng hoá sản phẩm của các công ty con trong tập đoàn.
- Năm 2020, Cột mốc đánh dấu hành trình 20 năm hình thành và phát triển (2000-2020), đưa thương hiệu Kim Tín đi khắp 5 châu lục và khẳng định vị thế của Vật liệu hàn Việt
- Năm 2021, Kim Tín đầu tư 5 triệu USD cho chuyển đổi số toàn diện, hiện thực hóa mục tiêu thay đổi mục tiêu mục tiêu thay đổi để phát triển và trường tồn
Mission
- Chinh phục niềm tin, sự hài lòng Khách hàng
- Giữ gìn và phát huy niềm tự hào
- Kim Tín Cân bằng lợi ích giữa các bên liên quan
Review TẬP ĐOÀN KIM TÍN
Công ty có chính sách đào tạo và định hướng phát triển nghề nghiệp cho nhân viên (RW)
Môi trường làm việc chuyên nghiệp, có nhiều đãi ngộ cần tính kỷ luật cao
Quy trình phỏng vấn không chuyên nghiệp, mất thời gian của ứng viên (RW)