Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Job purpose:
This position will handle all payment transactions, cash reconciliation and forecast, POP management. He/She is also in charge of invoicing, VAT report and team administrative works.
Key Responsibilities
Payment Activities
- Process payment requests via banks system, including domestics and oversea payment (daily/weekly/monthly).
- Verify invoices and accounts payable documents to balance accounts and ensure all payment information is exactly.
- Do administration role in banking systems to ensure compliance with internal/external regulations.
- Vendor master data creation and management.
- Managing all documentation related to treasury activities.
- Follow up and yearly review/ improve payment/cash management processes and policies.
Cash Flow management
- Monitoring cash flow and cash balance, run cash flow forecast in consideration of AR – AP – Inventory forecast.
- Negotiate with banks in FX transactions, time deposit.
- Maintain relationships with banking partners, including negotiating fees and saving-cost measures.
- Follow up and improve the efficiency of financial projects with banking partners to support for business: Distributor Financing Projects, Host to Host & Virtual Account Project...
Transaction booking
- Reconcile all bank accounts to ensure reality matching with systems. Obtain the bank statement from the banks to reconcile balance between bank book/cash book and banks statement.
- WHT calculation and booking
Other tasks
- In charge of invoice issuing/ using & inform to tax department.
- POP stock, Fixed asset label, reconciliation, physical counting.
- VAT declaration monthly, quarterly, yearly.
- Team administrative works: consolidate reports, meeting booking…
Yêu Cầu Công Việc
Job requirements:
Education: Bachelor’s degree in finance, accounting.
Experience:
- At least 1 - 2 years experience in similar positions (preferably trading company)
- Proficient in MS office/ have experience in SAP is a plus.
Skills:
- Good in problem solving and communication.
- Positive thinking, integrity, accountability and careful, passion in Finance - Accounting function.
- Hard working, good teamwork, pro-active and motivation.
Language: English
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Cổ phần Trung Nguyên Franchising là Công ty thành viên của Tập Đoàn Trung Nguyên. Công ty được thành lập vào ngày 01/07/2011 để quản lý Chuỗi không gian cà phê Trung Nguyên, đánh dấu sự phát triển vượt bậc của mô hình cửa hàng Trung Nguyên.
Hiện nay hệ thống Không gian cà phê Trung Nguyên theo mô hình mới đã có mặt tại TP. Hồ Chí Minh, Hà Nội, Đà Nẵng, Buôn Ma Thuột, Bình Dương, Cần Thơ...
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2004
Mission
Xây dựng một cộng đồng nhân loại hợp nhất theo một hệ thống giá trị của lối sống tỉnh thức đem đến thành công và hạnh phúc thực sự.