Mô tả công việc
Responsible for the generation of order income and revenue from new and existing large and medium customers mainly through customer visits or industry events. Responsible for region/ area, portfolio or a cluster of customers defined in the sales plan.
- Meets and exceeds sales target: generation of order income and revenue from new and existing large and medium customers as defined in the sales plan.
- Develops and maintains a customer focused list (together with Area Sales Manager) by proposing focused customers and business opportunities based on marketing leads, own opportunities, certificate expiry lists, market knowledge, etc.
- Identifies solutions for customer needs, if necessary with the involvement of Subject Master Experts.
- Generates new leads (e.g. on fairs) and converts assigned sales leads generated by e.g. marketing or other channels.
- Executes customer visits and or visits of industry events.
- Acquires new customers.
- Maintains / grows customer loyalty and ring-fences critical business through regular customer interaction and visits.
- Maintains positive relationships with existing customers to up-sell the service portfolio.
- Recovers lost customers.
- Documents all activities in the relevant TR IT tools
- Responsible for the on-time delivery, quality and follow-up of the quotation according to the customer needs.
- Follows up on quotations with customer (can be delegated to sales support).
- Conducts the final negotiation of quotation and contracts with the customer in collaboration with relevant
stakeholders / P&L responsible persons and in line with TR requirements.
- Supports in the cash collection of unpaid / overdue invoices for the customers for which (s)he is responsible. Contact for cross-BF (Business Function) / cross-BS (Business Stream) inquiries from other Sales colleagues.
- Monitors market and competitors.
- Conducts sales analytics in area of responsibility.
- Participates in regular sales reviews with the disciplinary Supervisor.
- Supports the Area Sales Manager in defining the yearly sales plan.
Yêu cầu công việc
- University degree
- At least 2-5 years of experience in related area
- Ideally first experience inCSRaudit, Social Compliance
- User knowledge in MS Office, Salesforce.com.
- Proven track record in sales.
* Consultative Sales:
- Pronounced technical comprehension in the field / related area.
- Pronounced ability for self-motivation.
- Ability to meet deadlines without supervision.
- Excellent selling and negotiation skills.
- Superb interpersonal skills.
- Time management and prioritization skills.
- Business orientation, result orientation, services
Quyền lợi được hưởng
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Công ty CP Nhựa Thiếu niên Tiền Phong tiền thân là Nhà máy Nhựa Thiếu niên Tiền phong, được thành lập từ năm 1960. Ngày 29/4/1993 với Quyết định số 386/CN/CTLD của Bộ Công Nghiệp Nhẹ (nay là Bộ Công Thương), nhà máy Nhựa Thiếu niên Tiền Phong được đổi tên thành Công ty Nhựa Thiếu niên Tiền phong. Đến ngày 17/8/2004, Công ty Nhựa Thiếu niên Tiền Phong đã được chuyển đổi sang hình thức công ty Cổ phần. Công ty CP Nhựa Thiếu niên Tiền Phong là doanh nghiệp hàng đầu Việt Nam trong lĩnh vực sản xuất các loại ống uPVC, PPR, PEHD và phụ tùng ống nhựa phục vụ các ngành xây dựng, công nghiệp, nông-lâm-ngư nghiệp. Sản phẩm của Nhựa Tiền Phong được sản xuất trên các dây chuyền máy móc hiện đại của Đức, Áo, Hàn Quốc, Italia… Các sản phẩm sản xuất ra đều phù hợp tiêu chuẩn quốc tế và được chứng nhận bởi QUACERT. Hiện nay tổng sản lượng của công ty đạt khoảng 80.000 tấn sản phẩm/năm và công ty luôn duy trì mức tăng trưởng bình quân 15%/năm trở lên. Là nhãn hiệu ống nhựa được tin dùng trong hầu hết công trình, dự án từ Bắc tới Nam, Công ty CP Nhựa Thiếu niên Tiền Phong luôn nỗ lực trong đầu tư phát triển, cải tiến kỹ thuật, công nghệ và nâng cao chất lượng sản phẩm. Năm 2015, công ty đã mạnh dạn đầu tư hệ thống dây chuyền sản xuất ống nhựa HDPE DN 2000 và ống HDPE 2 vách DN 800 theo công nghệ châu Âu. Nhựa Thiếu Niên Tiền Phong tự hào là đơn vị đầu tiên tại Việt Nam đầu tư dự án này, sản phẩm ống nhựa HDPE DN 2000 cũng là sản phẩm lớn nhất khu vực châu Á cho tới thời điểm hiện nay.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng các chế độ BHYT, BHXH, BHTN, … theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch, nghỉ mát hàng năm
- Team building cuối khoá với gia đình CBNV
- Hoạt động thi đua văn nghệ, thể thao thường xuyên: bóng đá, bóng chuyền, …
Lịch sử thành lập
- Năm 1960, Nhà máy Nhựa Thiếu niên Tiền Phong chính thức được thành lập và chuyên sản xuất mặt hàng phục vụ thiếu niên nhi đồng.
- Năm 1990, Chuyển hướng kinh doanh sang ống nhựa PVC, từng bước đi vào lĩnh vực công nghiệp xây dựng.
- Năm 2004, Công ty chuyển đổi mô hình kinh doanh, trở thành công ty Cổ phần Nhựa Thiếu niên Tiền Phong.
- Năm 2007, Công ty Cổ phần Nhựa Thiếu niên Tiền Phong phía Nam chính thức được thành lập.
- Năm 2010, Công ty TNHH Liên doanh Tiền Phong - SMP chính thức được thành lập.
- Năm 2013, Công ty TNHH Nhựa Thiếu niên Tiền Phong miền Trung chính thức được thành lập.
- Năm 2015, Mở rộng quy mô sản xuất và điều chuyển trụ sở chính công ty về khu Anh Dũng, quận Dương Kinh, Hải Phòng với tổng diện tích trên 20ha.
- Năm 2016-nay, Công ty Cổ phần nhựa Thiếu niên Tiền Phong đã trở thành công ty hàng đầu trong lĩnh vực sản xuất và kinh doanh ống và phụ tùng nhựa tại Việt Nam.
Mission
Mang lại những sản phẩm chất lượng cao bằng việc ứng dụng các công nghệ tiên tiến và đầu tư ở quy mô lớn.