Việc làm Family Mart

Cập nhật 11/09/2024 10:57
Tìm thấy 8 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH CỬA HÀNG TIỆN LỢI GIA ĐÌNH VIỆT NAM
Data Scientist (Analytics)
Family Mart
3.7
18 đánh giá 127 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 29/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 28/09/2024
Hình thức: CONTRACTOR
Kinh nghiệm: 1 - 2 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Job Summary

A leading technology company in super-app is currently looking for a Data Scientist (Analytics) to be based in Ho Chi Minh City.

Job Responsibilities

  • Product Experimentation and A/B Testing:

○ Collaborate closely with product managers to define hypotheses and design experiments aimed at improving the consumer experience.

○ Run A/B testing frameworks, quasi-experiments and statistical methodologies to measure the impact of product changes on key metrics such as user engagement, retention, and conversion rates.

○ Analyze experiment results to draw actionable insights and make data-driven recommendations for product iterations and enhancements.

  • Advance Analytics, Root Cause Analysis and Insights Generation:

○ Conduct in-depth analysis of user behavior data to uncover actionable insights and opportunities for product improvements.

○ Utilize advanced statistical techniques and machine learning algorithms to identify patterns, trends, and correlations in large datasets.

○ Work closely with cross-functional teams to translate insights into actionable recommendations for product enhancements and optimizations.

  • Collaboration with Product Managers:

○ Work hand-in-hand with product managers to understand user needs, pain points, and business objectives.

○ Provide analytical support and guidance to product teams throughout the product development lifecycle, from ideation to implementation.

○ Act as a strategic partner to product managers, helping them make informed decisions and prioritize features based on data-driven insights.

  • Developing Product and Feature Performance Tracking Dashboards:

○ Design and develop dashboards to track the performance of products and features, providing stakeholders with real-time visibility into key metrics and KPIs.

○ Implement data visualization best practices to ensure that dashboards are intuitive, informative, and actionable for product organizations.

○ Empower product managers and stakeholders to monitor the impact of product changes and make data-driven decisions to drive continuous improvement.

○ Highlight trends, anomalies, and areas for optimization through visually compelling dashboards, enabling proactive decision-making and rapid response to emerging issues.

Experience Requirements

  • 1 to 3+ years experience in Analytics, Business Intelligence or Data Science role, preferably in an Internet company with large, complex, high-velocity data
  • Advanced SQL writing skills and experience in querying large relational databases
  • Ability to distill data and articulate an actionable point of view to non-technical audiences and senior stakeholders using presentations, interactive visualizations, et al.
  • Ability to handle multiple priorities and solve ambiguous problems in a fast-paced environment
  • Hands-on experience with data analysis/programming tools like R or Python and Data Visualization platforms like Tableau / PowerBI / D3.js, etc
  • Experience with designing, running, and analyzing A/B tests and product experiments. Should also have an understanding of hypothesis testing and the basic principles of DoE

Education requirements

Bachelors or Masters degree in Statistics, Analytics, Economics, Mathematics, Engineering, or other quantitative subjects

Please click the APPLY button or contact Ms. Hieu Ngan at +84389910169 (Phone/ WhatsApp/Zalo) or hieungan.nguyen@adecco.com to discuss further.

Contact Person

  • Hieu Ngan Nguyen
  • Adecco
Khu vực
Báo cáo
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Lầu 8, Tòa nhà An Khánh, số 63 Phạm Ngọc Thạch, Phường Võ Thị Sáu, Quận 3, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Khi mở cửa hàng đầu tiên vào năm 1973, công ty đã quyết định lựa chọn “FamilyMart” để đặt tên cho cửa hàng với một mong muốn chân thành rằng khách hàng của công ty, hệ thống cửa hàng nhượng quyền thương mại và trụ sở chính của CÔNG TY TNHH CỬA HÀNG TIỆN LỢI GIA ĐÌNH VIỆT NAM sẽ phát triển với nhau như một gia đình. Trong giai đoạn tiếp theo, chúng tôi không ngừng nỗ lực để trở thành nhà cung cấp hạ tầng sống tốt đẹp hơp và làm việc chăm chỉ để đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng theo sự thay đổi cấu trúc xã hội. Đồng thời, chúng tôi quyết tâm điều chỉnh mô hình kinh doanh nhằm đẩy mạnh đặc tính thuận lợi của những cửa hàng lân cận. 

Chính sách bảo hiểm

  • Đóng BHXH với mức 100% lương trên HĐLĐ.

Các hoạt động ngoại khóa

  • Được tham gia các hoạt động ngoại khóa của công ty

Lịch sử thành lập

  • 07/2013: Khai trương cửa hàng đầu tiên tại Saigon Sky Garden (20 Lê Thánh Tôn, TP HCM) sau khi đã tái cơ cấu.
  • 02/2014: Cửa hàng đầu tiên tại Bình Dương được khai trương tại Ký túc xá, khu B, Đại học Quốc gia Việt Nam.
  • 06/2016: Đi vào hoạt động cửa hàng FamilyMart đầu tiên tại Vũng Tàu, thời điểm này số lượng các cửa hàng của FamilyMart đạt mốc 100 cửa hàng.
  • 01.2019: FamilyMart Việt Nam vinh dự được nhận giải thưởng “Dịch vụ được yêu thích nhất (Most Favorite Service)” do độc giả của cẩm nang Kilala – Cẩm nang về văn hóa, du lịch Nhật Bản dành cho người Việt – bình chọn.

Mission

Sứ mệnh của chúng tôi là mang cửa hàng FamilyMart đến gần hơn với mọi người và luôn tạo cho khách hàng cảm giác thoải mái, thân thiện như chính thành viên của gia đình mình.

Tầm nhìn của chúng tôi hứa hẹn sẽ đem lại một cuộc sống chất lượng tốt đẹp hơn nhằm đền đáp sự tin tưởng của tất cả mọi người ở mọi lứa tuổi, mọi khu vực, mọi quốc gia nơi FamilyMart có mặt. Ngoài ra, chúng tôi cũng không ngừng phấn đấu để trở thành một bộ phận không thể thiếu đối với xã hội.

Những nghề phổ biến tại Family Mart

Bạn làm việc tại Family Mart? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Family Mart

Family Mart

Click để đánh giá