Việc làm Wacontre

Cập nhật 16/12/2024 16:01
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Một Thành Viên Wacontre
[Thảo Điền, Quận 2] Finance Director_Good English
Wacontre
2.4k việc làm 22 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: 70 - 80 triệu
Chức vụ: Giám Đốc và Cấp Cao Hơn
Ngày đăng tuyển: 15/05/2024
Hạn nộp hồ sơ: 15/06/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: 7 - 15 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Thảo điền, Quận 2

Mô tả công việc

• Controling the finances for all 3 companies in US, UK and Vietnam (US and UK finances are externally audited)

• Providing back office services such as accounts payable, collection and payroll

• Executing daily requirements of accounts payable, collection, billing analysis.

• Monitoring cash flow and tracking the company's financial status and performance to identify areas for potential improvements.

• Working with other departments to maximize sales turnover and minimize the cost.

• Controlling of pricing.

• Managing and coordinating monthly and annual reporting, budgeting and re-forecast processes. Highlighting issues and suggesting improvements.

• Provide insightful information and expectations to the founder to aid in long-term and short-term decision making

• Accompanying the Founder to key meetings to present financial reports to relevant parties, potential investors or clients

• Establishing and maintaining financial policies and procedures for the company

• Maintaining a clear financial calendar input with all sales invoices and accounts payable

• Balancing accounts and keeping accurate ledgers

• Processing sales invoices, receipts and payments

• Matching purchase orders with invoices

• Paying vendor invoices

• Dealing with financial paperwork and filing

• Completing VAT returns and preparing invoices for HMRC-UK

• Checking company bank statements and coordinating bank deposits

• Preparing cash flow statements

• Monitoring office expenses and tallying and entering cash receipts

• Stay up to date with technological advances and accounting software to be used for financial purposes

• Research and analyze financial reports and market trends

• Seek out methods for minimizing financial risk to the company

• Ensuring the business meets all its statutory and compliance obligations, including statutory accounting and tax issues

• Looking for cost-reduction opportunities

• Understanding of Asana (production software) including sales, quotes, enquiries and calendar

• Working with third-party for paying PIT and work with Tax Department re PIT

• Provide all custom quotes within 2-5 working days from suppliers

Yêu cầu công việc

• Advanced degree in accounting business, economics, finance, or a related field

• Several years of experience in a finance role: accounts payable and receivable, general ledger, payroll and payroll reports

• Strong knowledge of generally accepted accounting principles

• A friendly, dynamic and enthusiastic individual with a can-do attitude

• An eye for detail and drive to execute the role

• Previous experience in back office administration

• Exceptional communication skills both written and verbal

• Excellent organizational skills – able to self-motivate, multi task and time manage

• Excellent computer skills and proficiency in MS Office, data entry and record keeping.

• Ability to deliver reports on scheduling and costs and planning

• Exceptional analytical and critical thinking skills

• Excellent command of English – both verbal and written

• Integrity and honesty

• Understanding of data privacy standards

■Salary: 3000$ - 3200$ Gross

■Working time:Monday - Friday: 9 - 18h (Hybrid working, work at home 1-2 days per week)

Quyền lợi được hưởng

- 13th Salary bonus

- Annual Leave: 12 days/ year

- Probation 3 months with 100% Salary

- Salary Review once a year

- Social Insurance for 100% Salary

- Company trip

- Annual Health Check

- Monthly Happy Hour, Company Trip, Year End Party and Events

Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
155a Nam Kì Khởi Nghĩa P6 Quận 3

Công ty WACONTRE là công ty IT Nhật Bản thành lập vào năm 2010 tại Việt Nam. Hiện nay, WACONTRE chủ yếu thực hiện các nghiệp vụ như hỗ trợ dịch vụ phát triển Offshore, Co-Labo với các công ty Nhật Bản, phương tiện truyền thông ở Việt Nam, chuyên tư vấn thành lập công ty ở Việt Nam.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
  • Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm 
  • Team building theo quý 
  • Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
  • Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..

Lịch sử thành lập

  •  Công ty được thành lập năm 2010

Mission

  • Chúng tôi mong muốn trở thành một nền tảng phát huy tối đa tiềm năng của tất cả mọi người tham gia vào công ty và dịch vụ của chúng tôi thông qua phát triển nguồn nhân lực, đồng thời nâng cao kiến ​​thức chuyên môn của chúng tôi trong lĩnh vực CNTT x Nhân sự.
  • Là một công ty Nhật Bản được thành lập tại Việt Nam, chúng tôi mong muốn phát triển như một tổ chức và đóng góp cho xã hội bằng cách tận hưởng sự đa dạng và tích hợp thành công sự đa dạng đó để tiếp tục tạo ra nguồn nhân lực và dịch vụ độc đáo.
 

Những nghề phổ biến tại Wacontre

Bạn làm việc tại Wacontre? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Wacontre

Wacontre

Click để đánh giá