- Well known global brand with high quality products
- Multinational working environment with eagerness to grow business in Vietnam
Our client is a prominent player in the Consumer Electronics industry. As a large organization, they have a global footprint with operations in many countries, including Vietnam. They are known for their diverse product portfolio and commitment to quality.
Job Description
As a Head of MT, your main responsibilities will include:
- Drive profitable growth in the Modern Trade channel in Vietnam.
- Managing a key account management sales team
- Develop reports across various systems for management insights.
- Oversee and control BTL activities aligned with strategic objectives.
- Analyzing market trends and competitor activity
- Collaborate with Product Marketing to optimize product range and pricing. Work closely with Brand and Trade Marketing teams on campaigns, catalogues, POS materials, displays, dealer incentives, and events.
- Build and nurture strong relationships with key Modern Trade customers to grow business.
- Make strategic decisions to ensure profitable growth, including terminating non-performing dealers when necessary.
- Reporting on sales performance to BOD
A successful Head of MT should have:
- A degree in Business, Marketing, or a related field
- At least 10 years of key account sales experience in the Consumer industry, with strong relationships in Modern Trade (prefer consumer electronics, home appliances; open to FMCG and retailers)
- Strong communication and leadership skills
- Prior experience in Product Management in a plus.
- English fluent
Our client offers you:
- A competitive salary range
- Sales bonus
- Premium healthcare insurance
- A dynamic and collaborative work environment
- Opportunities for career growth and development
Contact: Sapphire Nguyen
Quote job ref: JN-122024-6607223
“Melia Vinpearl” là sự hợp tác giữa tập đoàn khách sạn hàng đầu Tây Ban Nha Meliá Hotels International và thương hiệu du lịch nghỉ dưỡng và giải trí bậc nhất Việt Nam Vinpearl, hướng đến mục tiêu trở thành một trong những thương hiệu khách sạn quốc tế hàng đầu tại Việt Nam.
“Melia Vinpearl” hiện nay có tổng cộng 12 khách sạn và khu nghỉ dưỡng đang hoạt động của Vinpearl trải dài từ Hải Phòng đến Tây Ninh. Việc hợp tác cùng Tập đoàn khách sạn Meliá nằm trong định hướng chiến lược nâng tầm và quốc tế hóa thương hiệu Vinpearl trong lĩnh vực khách sạn - nghỉ dưỡng. Sự kết hợp này hứa hẹn sẽ mang lại trải nghiệm đa dạng cho du khách trong và ngoài nước khi vừa được tận hưởng hệ sinh thái “all in one” (tất cả trong một) độc đáo của Vinpearl với phong cách bản địa, vừa trải nghiệm tiêu chuẩn dịch vụ toàn cầu của thương hiệu khách sạn quốc tế.