Mô tả công việc
• Carry out licensing works related to establishment of new companies, investment and business registration, trademark registration etc.
• Prepare, draft, analyze contracts and negotiate contract terms related to a variety of customers, vendors, trade, commercial, financial, and operational matters to protect Frasers' legal and business interests. Contracts shall be in both English and Vietnamese.
• Prepare, draft and review correspondences, memos, non-disclosure agreements, contract related documents for various departments.
• Prepare, draft, review and standardize the Company's policies as well as ensuring its implementation in compliance with the applicable laws and regulations.
• Liaise with specialist external counsels and local authorities as and when required.
• Facilitate meetings of Board of Directors and annual/extra ordinary General Shareholders including preparation of agendas, taking meeting minutes and circulation for signatories.
• Provide support and legal consultation to stakeholders.
• Prepare materials and deliver trainings on legal topics relevant to the business, and advise business on legal trends and developing areas of law.
• Manage and control the legal document filling system and solving any corporate legal issues.
• Maintain and update the Legal Team's knowledge center and other guides provided to stakeholders to ensure compliance with internal policies.
• Other ad-hoc tasks as assigned by General Manager, Head of Legal and Legal Manager.
Yêu cầu công việc
• Minimum 4 - 5 years' experience from law firm, in-house or government legal advisor,
focusing on matters related to real estate, land issues and construction.
• Prior working experience at a real estate developer is a huge advantage.
• Wide knowledge about corporate laws and regulations.
• Strong fiduciary focus.
• Effective interpersonal and cross-organizational communication and collaboration skills.
• Demonstrated ability to learn new issues and subject areas quickly, sense of humor and
focus when working in a fast-paced environment.
• Ability to work independently and under high pressure, having responsible and can-do
attitude
• Proficient in Vietnamese and English.
Quyền lợi được hưởng
13th month salary, performance bonus, annual salary review
Đào tạo
Minimum 40 training hours per year
Hoạt động nhóm
Annual trip, family day, and numerous employee engagement activities
Công ty TNHH Times Cargo Logistic được thành lập năm 2010, có trụ sở chính tại Thành phố Hồ Chí Minh. Qua nhiều năm phát triển, chúng tôi đã trở thành một trong những nhà giao nhận vận tải, cung cấp dịch vụ Logistics (SEA/LAND/AIR), hàng hóa DG, các dự án và đặc biệt là trong lĩnh vực Vận tải đa phương thức Quá cảnh Campuchia & Lào và Bắc Mỹ với hơn 100 nhân viên hàng đầu. tại 7 văn phòng khác nhau
Chính sách bảo hiểm
- BHXH theo quy định pháp luật.
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
-
Công ty TNHH Times Cargo Logistic được thành lập năm 2010, có trụ sở chính tại Thành phố Hồ Chí Minh. Qua nhiều năm phát triển, chúng tôi đã trở thành một trong những nhà giao nhận vận tải, cung cấp dịch vụ Logistics (SEA/LAND/AIR), hàng hóa DG, các dự án và đặc biệt là trong lĩnh vực Vận tải đa phương thức Quá cảnh Campuchia & Lào và Bắc Mỹ với hơn 100 nhân viên hàng đầu. tại 6 văn phòng khác nhau
Mission
Chúng tôi thừa nhận rằng lô hàng của bạn không chỉ là hàng hóa mà còn là danh tiếng của bạn đối với quý khách hàng.Vì vậy, chúng tôi luôn tâm niệm rằng danh tiếng của bạn chính là danh tiếng của chúng tôi.Dù ngày hay đêm, ngày lễ hay ngày làm việc, chúng tôi luôn sẵn sàng nhận các cuộc gọi đến chăm sóc hàng hóa của bạn.
Nói tóm lại, chúng tôi thực hiện đúng lời hứa của mình “Nhanh chóng, An toàn, Hiệu quả và Giá cả cạnh tranh” – Chúng tôi cung cấp cho bạn “Giải pháp hậu cần tích hợp của bạn”.