The role as part of the APAC Data & Analytics Hub is critical in Heineken to operationalise our strategy of standardised and scalable data foundations across the region and enterprise.
Position Overview:
The Master Data Specialist is pivotal in the Data Management team. He or she plays a vital role in creating and maintaining master data records (vendors, materials, and customers) through adherence to standardised workflows. This role significantly contributes to the overall quality of master data, ensuring accurate and efficient initiation and completion of data requests.Your role & responsibilitiesKey summary:
Mature Reference & Master data quality throughout the entire data lifecycle, whilst adhering to global specifications and industry best practices.
Develop a reference and master data management strategy for the OpCo that is in line with the global strategy.
Implement relevant data standards, processes, and policies and ensure that they are adhered to.
Create and maintain Master Data records in accordance with data standards, policies, and procedures.
Ensure that the correct information is captured in the data request.
Initiate data requests on the Master Data Management (MDM) platform.
Collaborate with stakeholders to gather and verify data accuracy.Monitor data quality and perform regular data audits to identify and rectify inconsistencies or errors.
Contribute to developing and continuously improving data management processes and workflows.
Support data governance initiatives and comply with data security and privacy regulations.
List of Workflows:
Vendor/Material/Customer Create / Change / Flag for Deletion (MDM platform).
Customer Create / Change / Flag for Deletion (ERP).
Vendor/Customer Bank Create/Change.
Reference Data workflow - Create / Change.
And any other task assigned by the Line Manager.
Your skills & qualifications
Experience in data management is preferred, as well as a strong understanding of master data management principles.
Familiarity with MDM concepts are advantageous. We provide training on our platforms.
Ability to collaborate with business users to ensure compliance with global standards for master data creation.
Excellent attention to detail, organisational and time-management skills.
Capable of working independently and as part of a team.
Proficient in MS Office and fluent in English.
Understanding the FMCG industry and business domains such as Commerce, Supply Chain, and Finance is beneficial.
Embrace customer value, team empowerment, swift action, and continuous learning principles.
Display self-reflection, adaptability, collaboration, and resilience.
Drive personal and team development through awareness of strengths and weaknesses.
Functional Competencies:
Master Data Management: Skilled in maintaining accurate Master Data records.
Data Accuracy: Ensures precise data capture and validation.
MDM Platform Skills: Proficient in handling data requests on MDM platforms.
Collaboration: Works effectively with stakeholders for data verification.
Quality Control: Monitors and audits data to rectify discrepancies.
Process Improvement: Contributes to refining data management workflows.
Compliance: Adheres to data governance, security, and privacy standards
Benefits for youCompetitive Salary: Negotiated based on individual capabilities.Performance bonuses and a 13th-month salary bonus.Bao Viet insurance for employees and their dependents (spouse/children).18 days of annual leave.80% of lunch costs covered at the company canteen.Holiday gifts and sponsorship for travel expenses to return home for Tet.Working hours: Monday to Friday (Morning 8:00 AM - 12:00 PM, Afternoon 1:00 PM - 5:00 PM)Hybrid working model.
Tổng công ty viễn thông Toàn Cầu là công ty trách nhiệm hữu hạn một thành viên, 100% vốn Nhà nước, do Bộ Công an làm Chủ sở hữu, hoạt động theo Luật Doanh nghiệp.Quyết định thành lập: số 1359/2007/QĐ-BCA(E11) ngày 28/11/2007 của Bộ trưởng Bộ Công an
Mã số doanh nghiệp: số 0102556773, Giấy chứng nhận đăng ký doanh nghiệp của Sở Kế hoạch và Đầu tư TP. Hà Nội cấp (lần thứ nhất) ngày 05/12/2007
Địa chỉ Trụ sở chính: số 280B Lạc Long Quân, P. Bưởi, Q. Tây Hồ, TP. Hà Nội
Cơ quan đại diện Cục An ninh mạng và phòng, chống tội phạm sử dụng công nghệ cao, Bộ Công an.
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bóng đá
- Du lịch
- Câu lạc bộ
- Team building
- Thể thao
- Party
Lịch sử thành lập
-
Năm 2007: Tổng công ty Công nghệ - Viễn thông Toàn cầu được thành lập.
-
Năm 2014 : Chủ tịch nước trao tặng Huân chương Bảo Vệ Tổ quốc hạng Ba.
-
Năm .2017: Tổng công ty Công nghệ - Viễn thông Toàn cầu được điều chuyển về Cục An ninh mạng (nay là Cục An ninh mạng và phòng, chống tội phạm sử dụng công nghệ cao) quản lý.
-
Năm 2021: Trao quyết định cho đồng chí Chủ tịch kiêm Tổng giám đốc và 3 đồng chí lãnh đạo chủ chốt của Tổng công ty GTEL.
Mission:
GTEL đặt mục tiêu phát triển thành một doanh nghiệp công nghệ hàng đầu Việt Nam, cung cấp các dịch vụ chất lượng cao trong lĩnh vực viễn thông, công nghệ thông tin, bảo mật và an ninh mạng, tích hợp hệ thống,….đến các cơ quan, tổ chức, các doanh nghiệp, cá nhân với cam kết luôn là “đối tác có trách nhiệm” của khách hàng. Phấn đấu trở thành doanh nghiệp hàng đầu trong khối doanh nghiệp trực thuộc Bộ Công an.
Review Tổng Công Ty Viễn Thông Toàn Cầu - GTEL
Support nhiệt tình, được trao đổi rõ ràng(rv)