Product: ShopeeFood
Work location: Sonatus Building, 15 Le Thanh Ton, District 1, HCM
About The Team - ShopeeFood Product
Product Management is the team that works closely with the Regional Product Team and other cross-functional partners to surface needs, prioritize, test, rollout, and iterate on products. We’re focused on making incredible solutions for our customers, and that's why we are looking to hire a passionate and entrepreneurial candidate who seeks to contribute to the growth of food delivery industry. Join us to be part of the team. Your work will touch millions of people a day and is something your friends and family will experience and love.
Job Description
- Troubleshooting pain points from both business needs and product performance angles
- Identifying and exploring new product opportunities, leveraging emerging technologies and market trends
- Ensure features from design to live stage are well aligned with the end goals crafted
- Tracking the key and supporting product metrics, in line with overall business metrics to measure product performance and drive continuous improvement
- Collaborating with Regional PMs & Developers to ensure product feature roadmaps are delivered on time in full
- Collaborating with Local Business cross functional teams to identify the key questions and improvements to be delivered through features initiatives & development.
- Consolidate user and department feedback and compose process/product feature improvements.
- Deliver new initiatives/solutions, implement usage initiatives targeting business strategy.
- Priority to assure that all requirements are supported in a cost-effective, timely manner, with a resulting high level of User satisfaction;
- Execute end-user web and mobile testing if needed.
- BA/BS degree in Information Technology, Computer Science or Engineering, 3+ years of experience as product manager in a product management, engineering and technology strategy role.
- Ability to work effectively with cross functional teams.
- Good communication and presentation skills, can convert business feedback into technical requirements and vice versa.
- Good understanding of business model(s) of any fields;
- Data-driven, able to make use of either raw data, data charts/dashboards and funnels to get proper insights.
- Strong problem solving skills, critical thinking and willingness to roll up one's sleeves to get the job done.
- Eager to learn about technologies and the ecommerce industry.
- Proficiency in English is a must
- Proficiency in Chinese Mandarin is a plus
BSS Commerce là thương hiệu nền tảng của BSS Group - đối tác cung cấp các giải pháp thương mại điện tử toàn diện cho Doanh nghiệp Việt Nam và toàn cầu. Được thành lập từ 2012, BSS Commerce đã và đang đồng hành với hơn 21,000 khách hàng trên toàn thế giới (B2B, B2C và B2B2C). Chúng tôi mang đến các sản phẩm, dịch vụ tối ưu cho doanh nghiệp trên đa nền tảng như Magento, Shopify Plus, BigCommerce, Shopware, etc, để đáp ứng mọi nhu cầu của khách hàng trên toàn thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn
- Bảo hiểm xã hội theo Luật lao động Việt Nam
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- BSS Commerce được thành lập năm 2002
Mission
Sứ mệnh của tập đoàn là không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.
Review BSS Group
Môi trường trẻ, năng động, qua quá trình phỏng vấn thấy ở đây có quy trình làm việc rất bài bản, HR rất thân thiện và nhiệt tình nhưng trả lương thấp hơn chút so với thị trường
Công ty văn hoá ổn, cạnh tranh tốt, quy trình làm việc chất lượng nhưng hay chậm lương
Phỏng vấn thì quản lý rất thoải mái, vui vẻ nhưng môi trường làm việc chán, không chuyên nghiệp