The Customer Development (CD) Finance Director is a senior and strategic finance leader role. This individual will partner with Vietnam Head of CD (cum Head of Country), CD Leadership Team (CDLT), Business Unit Commercial Leads to translate Business Unit strategies into a channel and customer-focused agenda. This role encompasses a wide range of strategic topics including customer/channel strategy and investment model, return on investment, pricing management, competitor and customer intelligence, performance management and decision support. Reporting to the Vietnam Vice President Finance, CD Finance Director will play a pivotal role in Finance Leadership Team to co-create National Finance Agenda including the Talent Development, Organization, Capabilities and Culture. This individual would not only develop his CD Finance Team but also contribute to the success and development of Vietnam Finance Team and Vietnam Leadership Team.
Main Accountabilities
- Finance Business Partner to Head of CD (cum Head of Country) and BU Commercial Lead/Finance Lead to ensure BU strategies are translated and executed well in the market. Framing and supporting trade-offs discussion across the business to ensure lands its top and bottom line targets.
- Define the strategy, operating and investment model by channels and customers.
- Lead the continuous improvement of efficiency and effectiveness of our trade investments.
- Identify and drive the development and implementation of Gross Margin roadmaps across the channel and customers
- Key member of the Vietnam Finance leadership team responsible for development and execution of the VN Finance agenda both business and people agenda.
- Lead, inspire and coach a team of designated and agile business partners. Lead the thinking on new business models including supporting the e commerce team
- Provide analysis and actionable insights on customers and competitors
- Growth mindset
- Bias for Action
- Consumer and Customer Focus
- Team alignment & development
- Passion for high performance
- Leading and building teams
- Ability to build relationships and repot with a wide range of people
- Analytical capability identifying actions and insights
- Performance Management and holding others accountable
- Experience of Customer and Channel dealing
- Insight and experience in exploring and shaping the new business model
- High levels of drive & determination to deliver tangible results improvement Excellent communication and relationship building skills
- Ability to work with cross functional team environment
- Ability to manage competing priorities
- Excellent analytical and problem solving skills
- Over 10 years experiences in business partnering roles preferably within Marketing or CD, with strong strategic thinking and strong engagement to stake holders.
- Ability to balance the big picture / long term aspect of strategic plan, with key performance interventions required to ensure the business remains on the right path
- Experience of working in cross functional teams within a matrix environment desirable.
- Ability to influence senior stakeholders in and outside Vietnam
- Manage & inspire team with new way of working, new capabilities and drive insights to actions
- Business Transformation experience as a plus
Chuyển Phát Nhanh GHN - Công Ty CP Dịch Vụ Giao Hàng Nhanh Là công ty cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh, đảm bảo độ chính xác, tiết kiệm thời gian, phục vụ khách hàng một cách tốt nhất. GHN là công ty giao nhận hàng đầu Việt Nam, được thành lập từ năm 2012, đầu tư nhiều nhất vào việc nâng cao hệ thống và chất lượng dịch vụ giao hàng. Tự hào là một trong những doanh nghiệp giao nhận hàng đầu Việt Nam đồng hành cùng sự phát triển của thương mại điện tử trong suốt 7 năm qua.10.000.000 đơn hàng được giao thành công mỗi tháng.Là đơn vị vận chuyển tin cậy của hơn 100.000 cửa hàng và doanh nghiệp trên toàn quốc.Là một trong những đơn vị vận chuyển sở hữu mạng lưới giao nhận lớn nhất Việt Nam với 1.000 xe tải,100.000m2 diện tích kho bãi, 2000 điểm gửi hàng toàn quốc, cùng đội ngũ 10.000 nhân viên giao nhận.Giao hàng nhanh toàn quốc 63/63 tỉnh thành, 713/713 huyện, 11.000/11.000 phường, xã.
Chính sách bảo hiểm
- Hưởng các chính sách đãi ngộ về BHYT, BHXH, BH thất nghiệp,... theo quy định của Pháp luật
- Tham gia khám sức khỏe định kỳ hàng năm.
Các hoạt động ngoại khóa
- Team building
- Du lịch do công ty tổ chức hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Công ty CP Dịch Vụ Giao Hàng Nhanh Giao hàng nhanh là Công ty giao nhận đầu tiên tại Việt Nam được thành lập
- Năm 2015, GHN chinh phục 100% 63 tỉnh thành, sở hữu mạng lưới giao nhận phủ sóng toàn quốc đến cả những hải đảo xa, ra mắt dịch vụ AhaMove, cung cấp dịch vụ giao hàng hỏa tốc 30 phút đến 4 giờ trong nội thành Hồ Chí Minh và Hà Nội.
- Năm 2017, GHN cho ra mắt Dịch vụ vận tải cho doanh nghiệp GHN Logistics, Dịch vụ kho và xử lý đơn hàng GHN Fulfillment.
- Năm 2018, đánh dấu một bước tiến quan trọng trong hệ thống vận hành của GHN khi đạt khả năng xử lý 500.000 đơn hàng mỗi ngày. Nâng tầm vị thế trên thị trường khi hợp tác với hai đối tác hàng không lớn của Việt Nam là Vietnam Airline và Vietjet Air cho ra mắt dịch vụ vận tải đường hàng không. Chính thức thay đổi nhận diện thương hiệu, mang đến một hình ảnh hiện đại, trẻ trung và khác biệt.
- Năm 2019, tổng số bưu cục GHN đã chính thức vượt ngưỡng 500 bưu cục.
Mission
- Công ty giao nhận đầu tiên tại Việt Nam được thành lập với sứ mệnh phục vụ nhu cầu vận chuyển chuyên nghiệp của các đối tác Thương mại điện tử trên toàn quốc
Review GIAO HÀNG NHANH
Môi trường toxic, thường xuyên truy thu, thiếu công bằng (RV)
Lượng công việc nhiều, truy thu hết, lương thấp (RV)
Truy thu liên tục, giam lương, quỵt lương (RV)