Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
1. Job summary
At Melive, we're on a mission to accelerate social commerce. We connect passionate creators with ambitious brands, igniting sales and engagement through captivating livestreams and short-form videos.
As a Category Manager - you will lead a team of category managers, overseeing several product categories. This role is crucial for curating a compelling assortment of brands and products, driving revenue through strategic product selection, brand/supplier partnerships, commercial terms management, and optimizing category performance.
Assortment Manager leads the team of Assortment Management, reports to the Head of Melive. It is a mid-level managerial position.
2. Key Responsibilities
In this critical role, you'll leverage your expertise to:
Product Selection Strategy and Brand Growth: Develop and implement comprehensive business strategies for product portfolio, brand and seller partnerships, ensuring alignment with Melive’s objectives.
Brand Acquisition and Onboarding: Identify, acquire, and onboard new brands and sellers, setting the foundation for successful partnerships.
Deal-making ability Contract Management: Negotiate and manage commercial terms and contracts with commercial partners and supply chain partners, ensuring favorable terms for Melive.
Commercial and Category Performance: Oversee and drive monthly and quarterly GMV/Revenue targets, as well as growth in each product category. Annual forecast planning based on targets and business growth
Training: Provide essential brand/product training to internal teams, enhancing their ability to market and sell effectively.
Product Innovation: Lead and facilitate the development of appealing, and potential for high-volume products, through either new product sourcing or creative combination.
Engagement and Retention: Foster strong relationships with brands and sellers, implementing strategies to retain and grow these partnerships.
Build a robust team, and manage collaborative and goal-oriented team culture, tracking & support long term growth team member performance
Collaboration with the Partnership and Operations teams to establish a clear roadmap for a successful workflow.
Come up with initiatives to continuously improve competitiveness advantage for Head meLive.
Yêu Cầu Công Việc
Qualifications
We're seeking a highly motivated individual with:
7+ years working experience; with 4+ years of experience in merchandising, category management, product portfolio management, ideally within the ecommerce and/or retail.
Proven track records in merchandising, category management within e-commerce or retail.
Strong analytical and strategic planning skills, with a track record of achieving commercial targets.
Excellent negotiation and relationship management abilities, with experience in contract management.
Ability to lead and inspire a team, driving performance and innovation.
Good experience in campaign management and driving brand/seller performance through sales campaigns.
Proactive problem-solving approach, anticipating potential challenges and devising effective solutions.
Innovative and adaptive, with a keen eye for emerging trends in social commerce and digital marketing.
A strong plus if you are used to or have been managing a monthly turn-over target of 20 billions VND or above.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Thời gian thử việc: 2 tháng
- Độ tuổi: 28 - 40
- Thời gian làm việc: Thứ 2 - Thứ 6
- Lương: Cạnh tranh
Sendo Technology JSC là một thành viên trong tập đoàn FPT và chịu trách nhiệm vận hành thị trường trực tuyến sendo.vn. Công ty này đã được thành lập vào ngày 13 tháng 5 năm 2014. Hiện nay, sendo.vn có hơn 80.000 cửa hàng online và là một trong những trang thương mại điện tử hàng đầu tại Việt Nam. Sendo.vn chủ yếu chuyên về việc bán hàng trực tuyến các mặt hàng về thời trang, điện tử, gia dụng, đồ chơi và nhu yếu phẩm
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng BHXH, BHYT, BHTN, BHTNLĐ theo quy định của Nhà nước
- Được tham gia bảo hiểm sức khỏe FPT Care
Các hoạt động ngoại khóa
- Nghỉ mát hàng năm
- Tham gia các hoạt động team building ít nhất 01 lần/năm.
- Các câu lạc bộ thể thao, khiêu vũ, yoga,…
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Thành lập công ty cổ phần công nghệ sen đỏ
- Ngày 13/5/2014, Sendo.vn chính thức tách thành công ty cổ phần công nghệ sen đỏ trực thuộc của FPT
- Ngày 7/7/2014, Sendo.vn ra mắt phiên bản Mobile 2.0 với nhiều cải tiến đột phá, nhằm hướng đến một trải nghiệm mua sắm tốt nhất cho người dùng trên thiết bị di động
- Tháng 12/2014, Sendo tiếp nhận đầu tư chiến lược từ ba nhà đầu tư Nhật Bản
- Tháng 7/2015, ra mắt sendo app trên điện thoại di động
- Tháng 12/2015, sendo.vn kết hợp với Bộ Công Thương tổ chức ngày mua sắm trực tuyến để thu hút khách hàng
- Từ năm 2016 - 2019, Liên tục định vị sàn thương mại điện tử của Việt Nam, cải thiện các tiện ích mua hàng và nâng tầm thương hiệu
Mission
Xây dựng một cộng đồng mua bán trực tuyến chuyên nghiệp, thân thiện, tiện ích và bảo vệ người dùng, luôn giữ vững phương châm hoạt động lấy người dùng làm trung tâm và thực hiện tốt nhất vai trò cầu nối của mình “Giúp người bán hiểu rõ người mua cần gì - Giúp người mua biết rõ người bán là ai”.
Review SEN DO TECHNOLOGY
Cũng tạm ổn
Lương thấp, quy trình cứng ngắc
quy trình làm việc lạc hậu, cứng ngắt.