Việc làm Viettel

Cập nhật 17/10/2024 10:12
Tìm thấy 9 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN CÔNG NGHỆ VIETTEL
Support Engineer - Azure Container
Viettel 3.8★
128 đánh giá 154 việc làm 7 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: 20 - 30 triệu
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 09/01/2024
Hạn nộp hồ sơ: 05/11/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: Tới 1 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Quận Bình Thạnh

Chi tiết công việc

Responsibilities:
1. The Support Engineer is responsible for support delivery, working with customers to resolve technical issues related to running containers on the Microsoft Azure Platform. In addition, the Support Engineer will focus on determining technical support scenarios, supportability asks, support workflow adjustments for Azure Previews (equivalent of Beta in on-Premises); identifying required tools, cloud access, training, processes or capabilities for support to assess issues within SLA. Need to closely collaborate with engineering, operations and CSS engineers.
2. The Support Engineer is a critical role in the implementation of Azure Platform support capabilities which includes working with the Engineering Group and Azure Supportability PMs to implement asks; identify technology, and/or process readiness needs, and work with Training PMs and Technical Leads to accomplish readiness per schedule; and, develop relationships with and engage with technology-specific support teams for customer incident resolution when required.
3. Specific measurements include achieving the CPE team goals, time to resolution or escalation, enabling a response time similar to competitors; maintaining technical skills through completion of ongoing readiness and Platform training; and, in general participating in the creation of future Microsoft support capabilities for Kubernetes in Microsoft Azure.
4. Achieve operational precision, included but not limited: Adhere to published queue or call back schedule and be available for different shifts, as necessary; Use appropriate documentation and utilization and / or labor tracking methods to account for time; Manage and prioritize your workload while keeping team members and management appropriately informed; Participate in ad-hoc projects per management request or business need.
Necessary skills:
1. Excellent English proficiency.
2. Computer science major or equivalent experience.
a. Linux OSS
Familiar with one or more shell environments (BASH, sh, tcsh, ksh, etc.).
Experience with Linux script-based development environments and tools (PERL, Python, Ruby, PhP,
Jenkins, etc.).
Experience with Linux administration (boot process, file systems, network devices and protocol
configuration).
Familiar with core operating system services, such as SSH, telnet, FTP, NFS, DNS, DHCP, Samba, LDAP, etc.
b. Operating System/Virtualization
Familiar with security, operating system internal concepts.
Familiarity with OS Internals concepts (Windows, Linux, etc), Storage, Active Directory and Security.
Understanding of Virtualization concepts and virtual system administration.
Experience with VM configuration and administration.
c. Networking
Familiarity with networking concepts including VIPs, NAT, DNS .
Familiarity with networking tools (ping, tracert, tracemon, wire shark, etc.).
Understanding of load balancing, geo-redundancy, CDN and VPN technologies preferred.
Bonus points:
1. Have 1 year+ relevant work experience.
2. Be able to program and have K8S foundation.
3. Prioritize Azure certificates or Kubernetes management certificates.
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
Trên 10.000 nhân viên
Địa điểm:

Tổng Công ty Viễn thông Viettel (Viettel Telecom) là công ty trực thuộc Tập đoàn Viễn thông Quân đội Viettel được thành lập ngày 5 tháng 4 năm 2007, trên cơ sở sáp nhập các Công ty Internet Viettel, Điện thoại cố định Viettel và Điện thoại di động Viettel.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng Bảo hiểm xã hội
  • Được hưởng Bảo hiểm y tế
  • Được hưởng Bảo hiểm thất nghiệp
  • Khám sức khỏe định kỳ hàng năm

Các hoạt động ngoại khóa

  • Tham gia các câu lạc bộ công ty: Bóng bàn, Bóng đá, Pes, Bi-a, v.v.
  • Thi đấu thể thao
  • Tiệc sinh nhật hàng tháng, xây dựng đội ngũ hàng quý đến tiệc năm mới, chuyến đi công ty, v.v
  • Ngày hội Sáng tạo, giải bóng đá, Viettel’s Got Talent,...

Lịch sử thành lập

  • Năm 1994, Công ty bắt đầu sản xuất và kinh doanh các sản phẩm nước giải khát tại Việt Nam.
  • Năm 2013, Suntory Holdings Limited tăng cường đầu tư vào liên doanh và đổi tên công ty thành Công ty TNHH Nước Giải Khát Suntory PepsiCo Việt Nam (SPVB).
  • Năm 2015, SPVB chính thức mở rộng nhà máy sản xuất tại khu công nghiệp Long An, tỉnh Long An, Việt Nam.
  • Năm 2020, SPVB tiếp tục mở rộng nhà máy sản xuất tại khu công nghiệp Mỹ Phước III, tỉnh Bình Dương, Việt Nam.

Mission

Viettel hiện là tập đoàn Viễn thông - CNTT lớn nhất Việt Nam, top 30 công ty viễn thông toàn cầu với hơn 13.000 nhân viên và đang kinh doanh tại 11 thị trường trải dài từ Châu Á, Châu Mỹ, Châu Phi. Bên cạnh viễn thông, Viettel còn tham gia vào lĩnh vực nghiên cứu sản xuất công nghệ cao, phát triển ứng dụng công nghệ số, hàng không vũ trụ và nhiều lĩnh vực khác.


Review Viettel

3.8
128 review

Những nghề phổ biến tại Viettel

Bạn làm việc tại Viettel? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Viettel

Viettel

Click để đánh giá