Việc làm GBC VIỆT NAM

Cập nhật 07/10/2024 20:51
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Thương Mại GBC VIỆT NAM
Senior Email Marketing Specialist
GBC VIỆT NAM
57 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: 15 - 17 triệu
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 20/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Phụ cấp thâm niên

Mô tả Công việc

● Position: Senior Email Marketing Specialist

● Level: Mid to Senior

● Employment Type: Full-Time, 100% Remote

● Working Hours: Monday - Friday, 8:00 - 17:00 Vietnam Time Zone

● Location: Preferably Ho Chi Minh City

Yêu Cầu Công Việc

JOB SUMMARY:

We are seeking a passionate Senior Email Marketing Specialist to elevate our email marketing efforts. You will connect with our audience and turn subscribers into loyal customers through compelling email and SMS campaigns.

KEY RESPONSIBILITIES:

Strategic Planning:

●        Develop and implement email marketing strategies using Klaviyo (preferred) for the U.S. market.

●        Align email initiatives with overall marketing and sales goals.

Campaign & Flow Management:

●     Design, execute, and optimize high-performing email campaigns (both promotional and non-promotional) and automated flows—including welcome series, abandoned cart reminders, post-purchase follow-ups, re-engagement initiatives, etc.—following the customer journey to address pain points and improve conversion rates.

●        Ensure all campaigns & flows are aligned with the customer lifecycle and address specific customer needs at each stage.

Content Creation:

●        Collaborate with the design team to produce visuals that align with our brand voice.

●        Ensure content resonates with the U.S. audience and communicates our value proposition.

Segmentation & Personalization:

●        Utilize customer data and behavior analysis to create targeted segments and personalized messaging.

●        Implement dynamic content to enhance customer experience and maximize conversion rates.

●        Maintain clean email lists and manage opt-outs and preferences.

Analytics & Reporting:

●        Monitor and analyze campaign metrics (open rates, click-through rates, conversions).

●        Provide insights and recommendations for improvement.

●        Prepare detailed weekly, monthly, and quarterly performance reports.

A/B Testing:

●        Conduct regular A/B tests to optimize subject lines, preview text, content, send times, and other variables for maximum engagement.

●        Document findings and integrate successful strategies into future campaigns.

Market Research:

●        Stay updated on the latest trends in email marketing, lighting industry developments, and competitor activities in the U.S. market.

●        Identify opportunities for innovation and growth within the email marketing channel.

REQUIREMENTS:

●        2-5 years of email marketing experience, preferably in e-commerce or lighting/home decor targeting the U.S.

●        Proven success in boosting customer engagement and sales through email marketing.

●        Proficient with email platforms (Klaviyo preferred) and HTML/CSS for email templates.

●        Experience with SMS marketing is a plus.

●        Customer-centric mindset with a focus on enhancing customer experience.

●        Strong data interpretation skills and experience with A/B testing.

●        Excellent English communication skills with attention to detail.

●        Ability to write compelling, on-brand copy.

KEY COMPETENCIES:

●        Innovative and creative in crafting engaging email content.

●        Strong visual aesthetic sense.

●        Excellent organizational skills and ability to meet tight deadlines.

●        Collaborative team player.

●        Familiarity with U.S. market trends and consumer behavior in the lighting and home decor sectors.

●        Data-driven & proactive mindset

Thông tin khác

  • Độ tuổi: 25 - 40
  • Lương: 15 Tr - 17 Tr VND
Khu vực
Báo cáo

Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Thương Mại GBC VIỆT NAM
GBC VIỆT NAM Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
Số 177 Đường K2, Phường Cầu Diễn, Quận Nam Từ Liêm, Thành phố Hà Nội, Việt Nam.

Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Thương Mại GBC Việt Nam (Global Brand Coporation – GBC) tiền thân là một nhóm tổ chức đầu tư được thành lập từ những năm 2015 với 05 thành viên sáng lập là chủ sở và kinh doanh mô hình chuỗi cửa hàng trong các lĩnh vực F&B, Beauty Care, Fitness….

Sau 08 năm phát triển và đạt được nhiều thành công trên thị trường, GBC đã sở hữu hơn 07 thương hiệu cùng gần 40 nhà hàng trên các tỉnh thành, phục vụ gần 1 triệu lượt khách mỗi năm và vẫn đang không ngừng nỗ lực để phát triển hơn.

Với bề dày hơn 05 năm kinh nghiệm Đầu tư, Xây dựng và Vận hành Thương hiệu trên các lĩnh vực F&B, Beauty Care, Fitness …. Năm 2021 đánh dấu sự chuyển mình của GBC khi BLĐ quyết định thay đổi mô hình kinh doanh truyền thống sang hình thức NHƯỢNG QUYỀN (FRANCHISE)  như một kim chỉ nam mới cho hoạt động của Công ty và cùng với mong muốn mãnh liệt mang sự thành công tới nhiều khách hàng hơn nữa.

Những nghề phổ biến tại GBC VIỆT NAM

Bạn làm việc tại GBC VIỆT NAM? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo GBC VIỆT NAM

GBC VIỆT NAM

Click để đánh giá