- Managing media & digital planning for 3 key brands at a global leading FMCG
- International working environment, good benefits and learning opportunities.
Our Client is a global company in FMCG with international working environment, good benefits, and learning opportunities.
Job Description
Integrated Communication Planning
- Lead the integrated communication approach and planning for all campaigns, acting as a key business partner to the brand team.
- Map and analyze the customer journey to identify areas for improvement and innovation.
- Review and evaluate integrated communication proposals/plans from cross-agencies.
- Adjust media concept plans in response to changes (e.g., down rating, decreased KPIs, changes in marketing/media plans).
- Evaluate booking plans across various channels: TV, Digital, Mobile, OOH, Social KOL, Sponsorship.
- Measure media placement effectiveness and efficiency based on KPIs.
- Define category movements by analyzing historical data and competitor actions.
- Identify and generalize communication strategies to support ATL forecasts and adjust YTG communication plans.
- Identify communication threats and opportunities to enable agile business turn-around actions.
- Develop new consumer touchpoints, transforming new channels into brand-building touchpoints integrated into the holistic consumer journey.
- Focus on mapping and optimizing the end-to-end customer journey.
- Identify key touchpoints and moments of truth that impact the customer experience.
- Design and implement consumer experience strategies that align with the company's brand and business goals.
- Analyze consumer behavior via digital signals and develop strategies to enhance engagement, reduce friction, and increase satisfaction at each stage.
- Collaborate with cross-functional teams to implement improvements and measure their impact on consumer behavior and business results.
- Build and maintain a report analysis structure to track media KPIs.
- Establish and maintain strategic partnerships with media partners/suppliers.
- Evaluate partnership sponsorship packages.
- Stay updated on market trends, including new branding marketing activities, commercials, and regulations, and recommend suitable innovations for our brands.
- Respond to ad-hoc requests from brand teams.
- Maintain strong communication lines with key stakeholders to ensure smooth organizational operations.
- Foster a team culture among agencies that embraces new challenges with a positive, win-win spirit.
- Collaborate with marketing, sales, and product development teams to ensure a cohesive consumer experience.
- Lead consumer experience initiatives and projects from conception to execution.
- 5-6 years of experience in marketing communication.
- Preferably with experience in communication planning. Record proven of success in brand management, including TVC and digital, media strategy (with a focus on digital), and innovation. Creative thinking is a big plus.
- Solid knowledge of brand-building fundamentals: brand funnel, brand health tracking, etc.
- Strong analytical skills and proficiency in using Martech tools like PowerBI.
- Agile problem-solving skills.
- Strong stakeholder management skills.
- A comprehensive understanding of marketing and business functions in the FMCG sector is essential.
- Demonstrated strengths in marketing competencies, especially in Brand Planning, Brand Strategy, Communication, and Media Management.
- Lead cross-functional groups and managing local stakeholders, as well as forming close partnerships
- Inspire, motivate, and lead multidisciplinary project teams to achieve outstanding results.
- Proficiency in written and verbal English communication is a must
- Attractive compensation package of the market.
- Global company in an exciting industry.
- Opportunity for comprehensive development in brand management.
Quote job ref: JN-112024-6601283
DONG PHUONG GROUP là tập đoàn hàng đầu trong ngành kinh doanh dịch vụ tiệc cưới, hội nghị tại TP.Hồ Chí Minh. Thành lập vào năm 1996 với vai trò người tiên phong trong ngành kinh doanh dịch vụ tiệc cưới, Tập đoàn Đông Phương không ngừng phát triển và ngày càng vững mạnh trong suốt 20 năm qua.
Sở hữu hai thương hiệu Trung tâm yến tiệc & hội nghị Le DONG PHUONG và The ADORA với chuỗi hệ thống 9 trung tâm gồm 50 sảnh tiệc, phục vụ cùng lúc gần 35.000 khách hàng, DONG PHUONG GROUP nắm giữ vị trí số 1 trong thị trường, phục vụ nhiều phân khúc khách hàng khác nhau.
Trong năm 2013, DONG PHUONG GROUP đã đạt chứng nhận giải thưởng “Top 20 Thương hiệu Việt – Hàng Việt yêu thích” do người tiêu dùng bình chọn trong chương trình “Giá trị thương hiệu – Niềm tin người tiêu dùng năm 2013” của Liên hiệp Khoa học Doanh nhân Việt Nam tổ chức cho cả hai thương hiệu Le DONG PHUONG và The ADORA.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
- Hoạt động tập thể: company trip, teambuilding hàng năm
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2017
Mission
-
Sở hữu hai thương hiệu Trung tâm yến tiệc & hội nghị Le DONG PHUONG và The ADORA với chuỗi hệ thống 9 trung tâm hơn 50 sảnh tiệc, phục vụ cùng lúc gần 35.000 khách hàng, DONG PHUONG GROUP nắm giữ vị trí số 1 trong thị trường, phục vụ nhiều phân khúc khách hàng khác nhau.
Review The ADORA
ở đây là 1 cái lò đạo tạo nhân sự, nên nếu bạn nào có ý định vào đây làm để lấy kinh nghiệm, nhất là KN ngành phục vụ thì quá là ok, còn không thì vào đây xác định an an ổn ổn làm đến cuối đời (RV)
Đối với các bạn mới xin việc mình thấy không nên làm việc ở đây thì không có chế độ và chất lượng môi trường xung quanh rất tệ.(rv)