Mô tả công việc
JOB SUMMARY
Join our team as a Translator, specializing in Chinese and Vietnamese, with the opportunity to expand into diverse office positions. This role combines linguistic expertise with the chance to contribute to various administrative functions.
KEY DUTIES AND RESPONSIBILITIES
1. Translation and Interpretation: (Mainly)
- Provide accurate and contextually appropriate translation and interpretation services between Chinese and Vietnamese for various business interactions, including Production line interpreter, meetings, presentations, and written documents.
- Ensure effective communication and understanding between Chinese and Vietnamese-speaking stakeholders.
- Assist in translating documents, presentations, or real-time interpretation for other departments as needed, contributing to seamless cross-functional collaboration.
- Maintain a high level of linguistic and cultural sensitivity, adapting communication styles to suit the context and audience.
2. Optional:
- Assist in creating a welcoming environment for foreign guests and colleagues by offering cultural insights and language support.
- Collaborate with cross-functional teams to address language-related challenges and facilitate seamless communication.
- Support administrative tasks related to guest visits, including scheduling, preparing meeting materials, and coordinating logistics.
- Ad-hoc jobs required by Leader.
Yêu cầu công việc
Education
- College and above.
Major in Chinese or other related subjects
Experience
- Minimum 1 year in similar positions
- Be able to comfortably use Chinese both verbal communication + Reading + Written
- Working Location: Tan Phu Trung - Cu Chi. We provide shuttle bus from Ho Chi Minh, Binh Duong
Quyền lợi được hưởng
- Môi trường làm việc Đa dạng, Hội nhập và Bình đẳng
- Thu nhập và phúc lợi hấp dẫn, cạnh tranh so với thị trường; Nhận 100% lương trong thời gian thử việc; Tham gia BHXH 100% lương; 15 ngày nghỉ phép hàng năm, Thưởng lương tháng 13; Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe cao cấp và bảo hiểm tai nạn 24h;
- Thời gian làm việc: 08h/ngày từ thứ 2-thứ 6.
- Xe đưa rước
Công ty Cổ phần Tập đoàn Hoàng Minh (HMG) được thành lập với định hướng trở thành Công ty tập đoàn đa ngành nghề, là ngân hàng đầu tư cung cấp tổng hợp các dịch vụ và giải pháp cho khách hàng là các tổ chức, doanh nghiệp và cá nhân nhằm gia tăng giá trị cho khách hàng.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2019
Mission
Sứ mệnh của HMG là xây dựng niềm tin. Tư vấn và cung cấp các giải pháp tài chính bền vững. M&A và tái cấu trúc doanh nghiệp.Tạo ra và gia tăng giá trị cho khách hàng.
Review Tập đoàn Hoàng Minh
Môi trường làm việc ổn định và tích cực, với nhiều cơ hội phát triển nghề nghiệp Nhưng mức độ đãi ngộ của công ty chỉ ở mức trung bình, chưa thực sự nổi bật.