Roles and Responsibilities
The Chief Representative should possess dynamic capabilities and network. Being based in Vietnam, reporting to the Managing Director, in charge of the day-to-day operations of the Vietnam office and ongoing business activities. He/She is responsible for driving the Company’s growth and ensuring compliance with local laws and regulations. He/She is expected to work closely with the Singapore headquarters and report on market research/analysis to share his/her recommended insights.
Responsibilities
Strategic Planning
- Develop and execute marketing and business strategies aligned with the Company’s goals in Vietnam for targeted market segments.
- Work closely with the Management, Department Heads and Person-In-Charge of this project to share on-the-ground and critical business information, such as legal compliance matters, market insights, leads and recommendations.
- Participate in and perform analysis of business opportunities, potential client needs.
Maintain Relationship
- Build and maintain relationships with our existing customers, stakeholders, government officials, regulatory bodies and relevant authorities to ensure compliance.
- Relay contact information of customers and/ or suppliers who are interested in doing business with the Head Office
Market Research and Analysis
- Conduct market research to understand local trends in Vietnam in relevance to the current economic situation, related investments, marketing and demand for services and competition in relevant market segments.
- Analyse and formulate countermeasures for the business competitive strategy
Representation
- Act as the face of the organisation in Vietnam, representing the Company’s interests, values, and goals to customers, stakeholders and public if any.
- Help to source for goods and supplies as required.
Risk Management
- Check and control quality and quantity of secondary materials to be purchased in Vietnam.
- Assess and mitigate risks associated with operations in Vietnam, including legal, financial, and reputational risks.
Government and Regulatory Compliance
- Study and understand Vietnam statutory law and regulations, in particular tax and export related.
Team Management
- Manage and oversee administration of the Representative Office.
- Lead and manage local team, ensuring cohesion and alignment with the Company’s objectives and goals for Vietnam.
Financial Acumen
- Prepare and manage operational budget projection forecast, expenses and adherence to financial targets.
Any other ad-hoc duties required.
Job Requirement
- Minimum Degree in any field, preferably business related.
- Proficiency in English and Vietnamese, both written and spoken.
- Knowledge in Microsoft applications such as Outlook, Teams, Word, Excel, and PowerPoint
- Ability to work in a fast-paced environment and convey information on a timely basis.
- Possess an inquisitive mind with strong strategic planning and execution skills, with the ability to align local strategies with company objectives.
- Demonstrates ability to identify and capitalise on business opportunities, develop strategic partnerships, and expand the company’s presence within the Vietnamese market.
Other information
- Working hours: 8:30 to 5:30 Monday to Friday
- Working place: District 3, HCMc
- Probationary period of 3 months (100% salary)
- Full salary social insurance
- Salary range: 45 – 50 million gross
- Allowances and benefits: Depending on ability and company policy after probationary period
- Occasional business trips abroad, rarely overtime.
Công ty Cổ phần thiết bị điện Simon Việt Nam, thành lập vào ngày 24/11/2020, chính thức sáp nhập với Tập đoàn Simon Tây Ban Nha vào năm 2021.
Nhà máy của Simon Việt Nam được xây dựng trên diện tích hơn 25.000m2, áp dụng dây chuyền sản xuất hiện đại, công nghệ Châu Âu tiên tiến cùng với những giá trị nghiên cứu, sáng tạo kế thừa của Tập đoàn Simon Tây Ban Nha hơn 100 năm qua.
Với mục tiêu cung cấp ra thị trường các giải pháp đổi mới, Simon Việt Nam luôn thúc đẩy chuyển đổi kỹ thuật số bằng cách tích hợp các quy trình và công nghệ năng lượng hàng đầu thế giới. Chúng tôi áp dụng tiêu chuẩn ISO 9001:2015 trong sản xuất để đảm bảo mọi sản phẩm tới tay người tiêu dùng đều đạt chất lượng tốt nhất. Bên cạnh đó, Công ty cũng linh hoạt áp dụng phương pháp Kaizen, 5S, Hệ thống quản trị doanh nghiệp toàn diện sản xuất – bán hàng theo tiêu chuẩn Quốc tế (SAP Business One – CHLB Đức) để liên tục cải tiến công nghệ với mong muốn mang lại dịch vụ chăm sóc khách hàng chuyên nghiệp, tận tâm.
Thị trường hoạt động của Simon Việt Nam không chỉ rộng khắp Việt Nam mà còn mở rộng ra các nước lân cận như Campuchia, Lào, Myanmar… Với vai trò là thành viên của tập đoàn toàn cầu, Simon Việt Nam cam kết sẽ đồng hành cùng sự phát triển và thịnh vượng của Việt Nam và các nước trong khu vực trên con đường hội nhập.