Mô tả công việc
Developing and Executing Food and Beverage Strategy and Goals
• Works with direct reports to develop and implement promotions, food and wine pairings, menu items and presentations.
• Develops a food and beverage operating strategy that is aligned with the brand’s business strategy and leads its execution.
• Ensures integration of departmental goals in game plans.
Leading Food and Beverage Teams
• Ensures that regular, on-going communication occurs in all areas of food and beverage (e.g., pre-meal briefings, staff meetings, culinary team).
• Works with direct reports to review business in house and potential business in surrounding area and troubleshoot potential challenges/conflicts.
• Ensures that regular, on-going communication occurs in all areas of food and beverage (e.g., pre-meal briefings and staff meetings).
• Reviews staffing levels to ensure that guest service and operational needs are met.
• Sets expectations and holds food and beverage leadership team accountable for demonstrating desired service behaviors.
• Provides feedback to employees based on observation of service behaviors.
• Utilizes employee feedback and an “open door” policy to identify and address employee problems or concerns in a timely manner.
• Communicates critical information gained from pre- and post-convention meetings to areas of responsibility.
• Estimate food, liquor, wine, and other beverage consumption in order to anticipate amounts to be purchased or requisitioned.
• Order and purchase equipment and supplies.
Maximizing Food and Beverage Revenue
• Reviews financial reports and statements to determine how Food and Beverage is performing against budget.
• Ensures cash control and liquor control policies are in place in food & beverage areas and followed by all related employees.
• Encourages calculated risk-taking to generate incremental revenue and deliver Savvy Service.
Ensuring Exceptional Customer Service
• Creates an atmosphere in all food and beverage areas that meets or exceeds guest expectations.
• Reviews comment cards, guest satisfaction results and other data to identify areas of improvement.
• Strives to improve service performance.
Managing and Conducting Human Resource Activities
• Ensures property policies are administered fairly and consistently, disciplinary procedures and documentation are completed according to Standard and Local Operating Procedures (SOPs and LSOPs) and supports the Peer Review Process.
• Conducts annual performance appraisals with direct reports according to Standard Operating Procedures.
• Communicates and executes departmental and property emergency procedures.
• Hires food & beverage leadership team members who demonstrate strong functional expertise, creativity and entrepreneurial leadership to meet the business needs of the operation.
• Ensures new hires participate in the department’s orientation program and receive the appropriate new hire training to successfully perform their job.
• Sets goals and expectations for direct reports using the performance review process and holds staff accountable for successful performance.
• Establishes guidelines so employees understand expectations and parameters.
• Ensures employees receive on-going training to understand guest expectations.
Quyền lợi được hưởng
- Attractive remuneration package and 13th month salary;
- Up-sale policy with attractive compensation.
- Local and International training course;
- Uniform and duty meal provided by hotel;
- Annual vacation, annual health check and other benefits according to hotel's policies;
- Associate special discount for hotel rooms and F&B services at International Marriott properties.
Yêu cầu công việc
Local candidate only.
• High school diploma or GED; 6 years experience in the food and beverage, culinary, event management, or related professional area.OR
• 2-year degree from an accredited university in Food Service Management, Hotel and Restaurant Management, Hospitality, Business Administration, or related major; 4 years experience in the food and beverage, culinary, event management, or related professional area.
Yêu cầu hồ sơ
Được thành lập vào năm 2006, sau 17 năm phát triển, Công ty CP VCCorp (VCCorp) là một trong những công ty tiên phong trong lĩnh vực công nghệ và công nghệ cao ở Việt Nam. VCCorp đã xây dựng và ứng dụng thành công hạ tầng cloud computing có khả năng lưu trữ và tính toán lượng dữ liệu lớn (Big Data, Data mining) hỗ trợ cho nền tảng công nghệ quảng cáo trực tuyến Admicro, phục vụ trên 50 triệu người dùng (chiếm trên 90% tổng số người dùng Internet tại Việt Nam) với hơn 200 website uy tín, gần 30 website trong số đó thuộc sở hữu độc quyền, phục vụ hàng tỷ lượt xem mỗi tháng. Ngoài ra, VCCorp nằm trong top 3 công ty phát hành game trên nền tảng di động với thương hiệu Sohagame, và mới đây hệ sinh thái chuyển đổi số Bizfly đang được VCCorp phát triển và triển khai mạnh mẽ. Đồng thời VCCorp cũng là đơn vị xây dựng Lotus - mạng xã hội do người Việt Nam làm chủ.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Bóng đá
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty cổ phần Vccorp được chính thức thành lập vào năm 2006 với trụ sở chính đặt tại quận Thanh Xuân, thành phố Hà Nội. Với trên 10 năm hình thành và phát triển, thương hiệu tập đoàn VCcorp đã tự mình xây dựng được một hệ sinh thái internet với rất nhiều sản phẩm sáng tạo, hữu ích trong nhiều lĩnh vực khác nhau, chẳng hạn như các kênh thông tin, truyền thông xã hội, thương mại điện tử…
Mission
- Với tinh thần “Innovation-NonStop – Sáng tạo cho cộng đồng”, VCCorp là mái nhà chung dành cho những người trẻ yêu công nghệ, đam mê sáng tạo.
Review VCCorp
Công ty đa số là lớp nhân viên trẻ năng động, có nhiều hoạt động ngoài giờ. OT thì không có lương (it)
Ăn mặc thoải mái, lương trả đúng hạn. Lương thấp còn phải làm nhiều (rw)
Chế độ phúc lợi quá ít, hay bị trừ lương vô cớ (rw)