Mô tả công việc
OVERVIEW:
The Trade Marketing Executive plays a key role in the following:
- Own the Annual Trade Marketing Plan: Put in place a yearly promotional and activity calendar for Trade and Marketing initiatives to improve the number of pax for PSBC.
- In-store Promotions: Responsible for designing tailored trade promotions for key customers
- Category Management: Develop category captainship in the growing modern trade channels
- The primary purpose of this role is to design, implement and manage the off-trade. The role must convert deep consumer and trade insights into a clear action plan that ensures demand creation through optimal presence, visibility, activation, and conversion of Pasteur Street Craft Beer brands appropriately segmented across different types of taprooms
- Develop, monitor, and oversee the implementation of trade marketing plans for offline channels and brands to achieve business objectives.
- Plan, manage in line with the Marketing Manager and monitor the efficient utilization of trade spend budgets across channels/brands.
- Provide trade spend tracking reports, including insights by channels on the effectiveness of spending/plan.
- Plan, support, and coordinate BTL strategies of all product launches, tactical/ partnership campaigns,
- Leading the execution of campaigns/ projects including manage, execute, and implement brand, marketing, campaign strategy and tactics across offline channels including but not limited to POSMs.
- Post-campaign reports, data analysis and quarterly project reviews
- Assist Marketing Manager in monitoring and evaluation of marketing statistics (customer count, ticket average and turnover) for the group and competitor’s activity to make necessary adjustments to marketing campaigns
- Become a Brand Ambassador and able to present at company events.
- Any other job functions/projects that the Company assigns from time to time.
Quyền lợi được hưởng
- CÁC PHÚC LỢI:
Lương tháng 13: Theo quy định của Luật Lao động và Quy định của Công ty.
Phụ cấp đi lại và Công tác phí: Theo chính sách của Công ty.
Bảo hiểm: Bảo hiểm xã hội bắt buộc, Bảo hiểm sức khỏe và Bảo hiểm thất nghiệp được tuân thủ theo Pháp Luật Việt Nam. Bên cạnh đó, bạn được hưởng chế độ của gói Bảo hiểm sức khỏe do Công ty chi trả.
Ngày nghỉ lễ: Bạn sẽ được nghỉ 10 ngày Nghỉ Lễ và được hưởng nguyên lương theo Luật Lao động Việt Nam.
Ngày nghỉ hàng năm: Bạn sẽ có 12 ngày nghỉ hàng năm cho 1 năm 12 tháng.
Du lịch Công ty: Theo chính sách Công ty.
Chính sách Giảm giá: Bạn sẽ được hưởng các chế độ chính sách của Công ty và các quyền lợi áp dụng cho nhân viên của Công ty Cổ phần Thương mại và Dịch vụ Nhà hàng Bia Thủ Công Pasteur Street
Yêu cầu công việc
REQUIREMENTS:
- Task management/ Timeline planning:
- Good communication skills, ability to build strong working relationships with cross functions.
- Strong analytical skills with ability to develop strategies and measurable implementation.
- Proactive and multitasker/ Meticulous and organized.
- Knowledge and experience in marketing strategies, branding, advertising, and media
- Self-motivated, able to work under pressure, and should believe in teamwork and collective efforts
- Be available to attend events where necessary and be flexible around working hours to fulfill schedules. We estimate that a minimum of 1 day per week will require working between 6-9pm.
- Experience in planning & executing projects/ events is preferred
- Experience in marketing for customers, Trade Marketing.
- Logical thinking and smart. / Willing to travel for business trip
- Trade experience would be a bonus
- Computer: Word, Excel, Microsoft Project, PowerPoint…
- Fluent Verbal and written English and Vietnamese required
- Marketing qualification is preferred
- Can-do attitude
- Able to work effectively in a team
- Able to independently manage third party providers
- Relevant experience in marketing in F&B (restaurant chains).
Yêu cầu hồ sơ
CPC1 là doanh nghiệp Nhà nước hạng 1, tên giao dịch quốc tế: Central Pharmaceutical Company No.1 - CPC1, Tiền thân của CPC1 đã được hình thành từ năm 1945 ngay sau khi hòa bình lập lại trên miền Bắc, chính thức thành lập ngày 01/04/1971 với tên gọi: "Công ty Dược phẩm cấp 1". Đến năm 2016, Công ty chuyển đổi thành Công ty Cổ phần Dược phẩm trung ương CPC1 theo quyết định số 2290/QĐ-BYT ngày 12/06/2015 của Bộ Y Tế.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ BHYT, BHXH, BHTN, …. theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Team building, dã ngoại…các hoạt động văn hoá, văn nghệ
- Du lịch hàng năm ít nhất 1 lần
Lịch sử thành lập
- Năm 1945, Tiền thân của CPC1 đã được hình thành ngay sau khi hòa bình lập lại trên miền Bắc, là một đơn vị trực thuộc Bộ Nội thương với tên gọi là Công ty thuốc Nam – thuốc Bắc .
- Năm 1956, Công ty chuyển về Bộ Y tế quản lý, trực thuộc Cục phân phối Dược phẩm với tên “Quốc doanh Y Dược phẩm Trung ương”.
- Năm 1985, Công ty đổi tên thành “Công ty Dược phẩm Trung ương I” theo quyết định số 534/BYT-QĐ ngày 5/6/1985.
- Ngày 22/4/1993, Bộ Y tế ra Quyết định số 408/BYT - QĐ thành lập lại “Công ty Dược phẩm Trung ương 1” thuộc Tổng Công ty Dược, Bộ Y tế.
- Năm 2010, Công ty chuyển đổi thành Công ty TNHH Một thành viên Dược phẩm trung ương 1 theo quyết định số 45/QĐ-TCTD ngày 29/6/2010 do Nhà nước làm chủ sở hữu.
- Năm 2016, Công ty chuyển đổi thành Công ty Cổ phần Dược phẩm trung ương CPC1 theo quyết định số 2290/QĐ-BYT ngày 12/06/2015 của Bộ Y Tế.
Mission
CPC1 – nhà phân phối thuốc chuyên nghiệp, có kênh phân phối vững mạnh, hiệu quả, được nhân viên y tế gửi gắm tin yêu, nhà thuốc quý mến, người bệnh hài lòng.
Review Dược phẩm Trung Ương - CPC1
công ty có tiếng, quy định mới không tốt, tinh thần công ty tệ (RV)
Học hỏi được nhiều kinh nghiệm, văn hóa công ty tệ, quản lý yếu kém, thường xuyên thay đổi nhân sự liên tục (RV)
KPI cao, không tính doanh số, trình dược phải ôm hàng, nhân sự thay đổi liên tục (RV)