- To contribute toward the profitability of the business by ensuring the smooth running of the store and responsible departments serve both the internal customer (Sales Floor and Sales Force) and our external customers in an efficient and professional manner.
- All operations must be achieved in accordance with relevant SOPs and other Working instructions.
* ROLE
- Help store to achieve its targets for sales, profit, shrinkage, stock control and customer service by implementing the highest standards of daily basic management
- Execute SO strategies in a timely manner. Act as an information bridge between SO, store, customer and government bureaus/ consumer associations.
- Assist SGM in negotiating contracts with external service providers such as Cleaning Company, Taxi Company, etc… and developing general initiatives to reduce costs and inefficiencies in store
- Develop employees’ skills by on the job coaching and implement succession planning within department.
* KEY RESULT AREAS
* Internal management:
- Be responsible for Customer service Departments' performance with regards to commercial KPI results.
- Achieve the desired level of service in store for both internal and external customers.
- Assist Store General Manager to forecast cost for store
- Ensure all company’s SOPs, National and Local government regulations are properly implemented in all departments of the store
- Ensure that all licenses and permits are renewed and up to date
- Ensure that all areas in store are clean & tidy.
- Ensure all tasks of Main Cashier Department as Payment, Credit Debit, Cash & Reports are checked carefully.
- Ensure that all the processes related to free gift, voucher, cash, customer service, customer complaint are being implemented with the highest level of operational standards
- v External service management (cleaning company, free delivery service etc.)
- Ensure that the standard of service provided meets the minimum requirement as stated in the contract.
- Also benchmark costs and work to reduce them via annual contract negotiations and/ or reduced consumption in store.
Mô tả công việc
Phúc lợi
Kinh nghiệm / Kỹ năng chi tiết
- Bachelor degree or equivalent qualifications, preferably in Business, Economic or related discipline. (Must have)
- 3 years working in management in both a sales environment and an environment where frequent contact to government bureaus whose job is to supervise the activity of retailers and wholesalers was required.
- Strong organisational ability
- Training and coaching, Time Management skills
- Communication skills in both English and Vietnamese
- Can use Word, Excel, and GMS.
- Can quickly adapt own knowledge to develop skills on other department in within the store.
- Creativity and willing to learn. Self-disciplined with ability to work under stress
- Ability to deal with internal & external stakeholders
+ Customer oriented, problem solvers
+ Mature, calm, flexible, confident & assertive
Công ty MM Mega Market Việt Nam (trước đây là METRO Cash & Carry Việt Nam) khai trương Trung tâm đầu tiên năm 2002 tại Thành phố Hồ Chí Minh. MMVN tự hào là doanh nghiệp phân phối hiện đại duy nhất tại Việt Nam đạt được chứng nhận và vận hành hệ thống quản lý an toàn thực phẩm phù hợp với yêu cầu của ISO 22000: 2018.
Là Đối tác Hàng đầu, MMVN cung cấp Giải pháp Phù hợp cho các nhóm Khách hàng Chuyên nghiệp, đáp ứng các yêu cầu Chất lượng ngày càng cao với Đa dạng chủng loại hàng hóa đi cùng Chính sách Giá cả cạnh tranh.
Hiện nay, MM Mega Market đang là Đối tác Cung cấp Hàng hóa đến hàng trăm ngàn Khách hàng Chuyên nghiệp, là các Khách sạn Cao cấp, Nhà hàng, Suất Ăn Công Nghiệp, Căn tin nhà máy, Văn phòng… trên khắp cả nước.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, BHYT, BHTN
- Bảo hiểm Chăm sóc sức khỏe cho bản thân ngay khi gia nhập Công ty và cho người thân sau 3 năm gắn bó với Công ty.
Các hoạt động ngoại khóa
- Hiến máu nhân đạo
- Du lịch
- Teambuilding
- Party cuối năm, kỷ niệm sinh nhật công ty,...
Lịch sử thành lập
- Năm 2002, Mega Market chính thức có mặt tại Việt Nam
- Năm 2016, Tập đoàn Charoen Thái Lan (TCC) - công ty mẹ của Mega Market chính thức nhận chuyển nhượng chuỗi đại siêu thị từ Metro với 655 triệu Euro. Thay đổi nhận diện thương hiệu
- Năm 2017, TCC tiến hành đổi tên thương hiệu, từ Công ty TNHH Metro Cash & Carry Việt Nam thành Công ty TNHH MM Mega Market Việt Nam (MM Mega Market Việt Nam)
- Tháng 8/ 2019, Mega Market chính thức ký Biên bản ghi nhớ hợp tác với Bộ Công Thương trong việc hỗ trợ xuất khẩu hàng hóa Việt Nam ra thị trường nước ngoài.
- Năm 2021, Giới thiệu thẻ Mcard mới
Mission
Sứ mệnh của Công Ty MM Mega Market là đảm bảo sự hài lòng của khách hàng nhờ cung cấp sản phẩm chất lượng, giá cả cạnh tranh, dịch vụ hoàn hảo thông qua mô hình bán hàng đa kênh. Đồng thời chủ động đóng góp vào sự phát triển của cộng đồng thông qua đội ngũ nhân viên đầy nhiệt huyết.
Review MM Mega Market (việt nam)
Mức lương rất khác nhau.
Vui . Hòa đồng . Nhiệt tình.
Môi trường làm việc tốt, khối lượng công việc nhiều, cường độ làm việc liên tục.