- Build, develop, and maintain automated dashboards to monitor performance metrics;
- Monitor data quality to ensure data sources are reliable and relevant to the team’s purposes;
- Analyze complex data to drive insightful findings and translate them into meaningful, actionable recommendations for our stakeholders;
- Design, implement solutions and best practices with automation and scalability in mind, to empower end-users to become self-reliant;
- Collaborate with internal team to consolidate requirements, understand business needs, and deliver projects in a timely manner;
- Make ad-hoc reports & data analysis duties or other responsibilities as required;
- Execute types of projects include analyzing customer segmentation to enhance user acquisition/ engagement/ conversion/ retention and reporting standardization, gamification, A/B testing & experiment analysis for product development and optimization.
- University degree with quantitative/statistics coursework such as Business, Economics, Marketing, or relevant fields;
- Have excellent analytical skills and problem-solving aptitude;
- Ability to collect, organize, and analyze significant amounts of data with high attention to detail;
- Ability to visualize findings, create meaningful insights, and arrive at actionable recommendations;
- Strong spoken and written communication skills to explain findings clearly to the internal team as well as stakeholders;
- Self-learner and quickly adapt to new knowledge and technical skills;
- Comfort working with a team collaboratively and independently;
- Ability to query with SQL or other SQL-based platforms;
- Experience with Business Intelligent/ Analytics/ Statistics tools and languages (Google BigQuery, Google Data Studio, R, Python, etc.);
- Solid technical/functional knowledge in statistics.
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái