This position is of Crowe Vietnam's Advisory Department in the Hanoi office, in charge of leading the Tax Team and is responsible for providing the following advisory jobs for clients.
Job Description:
- Assist managers in leading teams providing tax compliance, advisory, health checks, pre-audit reviews, and other support services to clients.
- Work directly with clients to ensure efficient tax service delivery.
- Prepare and review tax reports and tax returns including Personal Income Tax (PIT), Corporate Income Tax (CIT), Foreign Contractor Tax (FCT), Value Added Tax (VAT), and others, within specified deadlines.
- Delegate tasks to tax assistants, including coaching and providing clear guidelines.
- Research tax issues and draft and review tax-related advice in response to client inquiries via email or letter.
- Represent clients in interactions with tax authorities when necessary.
- Identify business opportunities through existing relationships and develop new contacts.
- Seek ways to improve service efficiency.
- Provide timely guidance, feedback, and mentorship to staff development."
Requirements:
- A bachelor's degree, preferably with degrees in Economics, Business, Accounting, Finance, or MBA
- Minimum 3 years of working experience in areas of tax compliance, tax advisory, accounting and auditing;
- Excellent command of spoken and written English and Vietnamese;
- Strong understanding and interpretation of accounting and tax regulations;
- Strong analytical and communication skills;
- Proactive and self-motivated individual with excellent time management skills and the ability to prioritize tasks;
- Proficiency in MS office;
- Traveling within and out of the country, if required.
Benefits:
- Work for an international brand that frequently ranks among the top 10 global.
- Competitive compensation, including salary, year-end achievement bonus, rewards for contributions, overtime pay, and holiday bonuses.
- Flexible working hours and locations when possible.
- Work in a friendly and professional environment that upholds core values of Kindness, Openness, Discipline, and Professionalism.
- The Company's leadership culture is based on trust, listening, openness, cooperation, flexibility, friendliness, not being constrained or judged.
- The superiors and colleagues are friendly, gentle, humorous, and approachable.
- Opportunities to test new ideas and ways of doing things.
- Encouragement and support for intensive training programs such as online learning, offline training, and on-the-job instruction.
- Sponsorship for professional programs such as CPA VN, ACCA, CPA Australia, or other relevant courses and workshops.
- Opportunities to gain experience in different areas/functions of accounting and to develop into a professional consultant.
- Entertainment activities, including relaxing time with snacks, music and sports activities, picnics and travel with the company, sports and outdoor activities, and other activities in the office.
- Special benefits on peak season when & where possible: Peak season allowance, Special Leave after peak season, Relax Trip…
Năm 2009, Công ty TNHH AEON Việt Nam chính thức bắt đầu hoạt động tại Việt Nam dưới hình thức Văn phòng Đại diện. Trực thuộc AEON - Tập đoàn bán lẻ hàng đầu Nhật Bản, Công ty TNHH AEON Việt Nam chính thức thành lập vào ngày 07/10/2011, đầu tư vào nhiều lĩnh vực kinh doanh bán lẻ đa dạng. Với triết lý bất biến "theo đuổi hòa bình, tôn trọng con người, đóng góp cho cộng đồng với việc lấy khách hàng làm giá trị cốt lõi”, chúng tôi hướng đến nâng tầm phong cách sống cho khách hàng và đóng góp vào mục tiêu phát triển bền vững của Việt Nam thông qua việc mở rộng hoạt động kinh doanh bán lẻ. Chúng tôi đặt mục tiêu trở thành Nhà bán lẻ trụ cột không thể thiếu và Nơi làm việc tốt nhất ngành bán lẻ Việt Nam.
Kể từ khi khai trương Trung tâm Mua sắm đầu tiên AEON - Tân Phú Celadon vào năm 2014, tính đến nay, AEON Việt Nam đã mở rộng hoạt động kinh doanh tại 5 tỉnh thành, đầu tư vào 5 lĩnh vực với 2 Trung tâm phân phối và 4000 nhân viên trên toàn quốc. Để đáp ứng nhu cầu ngày càng cao và xu hướng không ngừng thay đổi của khách hàng, AEON Việt Nam trong thời gian tới sẽ chú trọng đẩy mạnh đa dạng hóa mô hình bán lẻ, tăng tốc chuyển đổi số trong vận hành, phát triển các sản phẩm đặc trưng (đặc biệt là Nhãn hàng riêng của AEON), đồng thời chung tay cùng cộng đồng địa phương kiến tạo các giá trị chung hướng đến mục tiêu phát triển bền vững tại những nơi AEON hiện diện.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách như BHYT, BHXH, BHTN, … theo chế độ của Nhà Nước
- Được tham gia bảo hiểm sức khỏe 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Tiệc thường niên của công ty
- Tiệc sinh nhật
- Teambuilding cuối tháng
Lịch sử thành lập
- Năm 2009, AEON chính thức bắt đầu hoạt động tại Việt Nam dưới hình thức Văn phòng Đại diện
- Ngày 07/10/2011, được sự chấp thuận từ UBND Thành phố Hồ Chí Minh, AEON thành lập Công ty TNHH AEON Việt Nam kinh doanh
- Năm 2017, Trang Thương mại Điện tử AEON Eshop chính thức ra mắt
- Tháng 8/2022, tại Việt Nam, AEON Việt Nam đã khai trương và đưa vào vận hành toàn quốc : 3 Trung tâm mua sắm, 4 Trung tâm Bách hóa tổng hợp và Siêu thị, 25 Cửa hàng chuyên doanh
Mission
- Tôn chỉ lấy Niềm tin và Ước muốn của khách hàng làm trọng tâm được AEON xem là yếu tố cốt lõi. Nhân viên AEON nỗ lực hết mình để thỏa mãn nhu cầu của khách hàng và xây dựng một cuộc sống tốt đẹp hơn.
Review AEON MALL
Nhân viên chỉ làm công việc kiểu sắp xếp quần áo (Ngành thời trang) , ngành thực phẩm cx tương tự, quá nhàn nhưng nhân viên ngân hàng làm mệt gần chớt, áp lực kpi, khách hàng mà cuối tháng vẫn có 6tr thôi.
Bảo hiểm theo quy định trên lương gross, còn bảo hiểm sức khỏe tư thì chỉ có ở chuyên viên mới có, phúc lợi bình thường(rv)
Môi trường rất phù hợp với những bạn từ tốn điềm đạm cần sự an toàn và ổn định nhưng văn phòng thì bé