- Collect and analyze sales data for reporting the sales situation of every brand
- Collecting and updating sales data of GT customers from the admin team every day
- Analysing sales data available to give weekly detailed plan and monthly detailed plan for reminding PIC on distribution
- Store coverage of each GT customer and ask sales to visit
- Visit and Collect the display of each store by picture, and advise the improvement based on the data and pictures of each store.
- Deploy the display and promotion activities is the best way for GT retailers to achieve stable and enough offtake from consumers
- Control the inventory of each store, and ask for updates if any
- Find out the problems in sales operations and suggest a suitable solution to improve management
- Based on the analysis to make the weekly report of problem on selling, delivering, stock, coverage at store and give the suggestion to solve problem
- Based on the problem with evidence to give the action plan with timeline, person in charge to improving sales volum and management in accordance with brand
- Give process, form, evaluation for managing the progress of each item and confirm the final result until each item is completed.
- Planning Execution
- In charge of training for sales department (GT) and sub-distributor an and organize training plan in quarterly, and yearly for sales team sales techinic, knowledge of product, data management, skills for ASM, SS, SR, and distributor and GT retailer.
- Organize sub-distributor meeting one time /year. To create relation ship with each NPP and do sharing company strategy, sales plan for each brand,
- Set up and maintain an effective field coaching system for sales team in line with business requirements.
- Planning audit team
- Audit team is seprated organization with sales team, to check whether Sales staff and NPP, W/S is following guideline or not. Such like Customer data, Discount apply, Inventory report is correct or not, how to avoid cheating
- Temporary assignment for Non-Food Sales team (assignment until recruit sales manager for Non-Food)
- Now Huong Thuy launch new sales team which sales mainly non food product, however still sales operation is not smooth and facing many trouble.
- co-work with current RSM and ASM and MKT, Supplier, find out current issue and suggest improvement idea, also handle until solve each issue.
Yêu cầu công việc
- University with the Business Administration/ Marketing/ Economic major
- At least 03 years of experience in the sales and Marketing / Sales operation management for GT Channel
- Sales data analyzing skill
- English Communication B or over
- Planning skills
- Problem-solving skills
- Negotiable salary (31.000.000 - 37.000.000 VND/ month)
- 13th-month salary bonus;
- Salary review yearly;
- Insurance following the Labor Law;
Location: 18A Nguyen Huu Tho Street, Phuoc Kien Ward, Nha Be Town, Ho Chi Minh City.
Năm 1999, CÔNG TY TNHH CJ VINA AGRI chính thức đầu tư dây chuyền sản xuất thức ăn chăn nuôi tại Việt Nam với tên gọi CJ Vina Agri. Năm 2001, CJ Vina Agri thành lập nhà máy đầu tiên tại Long An. Với mong muốn trở thành công ty sản xuất thức ăn chăn nuôi dẫn đầu thị trường Việt Nam, CJ Vina Agri đã không ngừng phát triển cả quy mô lẫn tầm vóc. Đến nay, CJ Vina Agri đã hoàn thiện quy trình chăn nuôi khép kín Feed – Farm – Food với tổng nhân sự hơn 5.000 người, cùng mạng lưới nhà máy, chi nhánh phân bố tại nhiều tỉnh thành Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Các chế độ BHXH, BHYT, BHTN đầy đủ theo quy định.
- Bảo hiểm sức khỏe cho nhân viên và cho người thân
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch nghỉ mát
Lịch sử thành lập
- Năm 1999, Tập đoàn CJ chính thức đầu tư dây chuyền sản xuất thức ăn chăn nuôi tại Việt Nam với tên gọi CJ Vina Agri
- Năm 2001, CJ Vina Agri khánh thành nhà máy đầu tiên tại tỉnh Long An với công suất 330.000 tấn/năm.
- Năm 2006, Công ty bắt đầu mở rộng ra thị trường miền Bắc với việc khánh thành nhà máy Hưng Yên, công suất 130.000 tấn/năm. Thành lập CJ Vina Food (tiền thân của Livestock)
- Năm 2007, Hoàn thành nhà máy tại Vĩnh Long với công suất 90.000 tấn/năm, chuyên sản xuất thức ăn chăn nuôi thủy sản.
- Năm 2013, Trại heo đầu tiên được thành lập tại Bến Cát, Bình Dương. Trại gà giống đầu tiên được thành lập tại Bình Dương.
- Năm 2015, Khánh thành nhà máy Thức ăn gia súc và thủy sản tại Đồng Nai với công suất 440.000 tấn/năm. Bộ phận Livestock Bắc tiến với trại heo đầu tiên tại Thanh Sơn, tỉnh Phú Thọ
- Năm 2017, Khánh thành nhà máy tại Hà Nam với công suất 320.000 tấn/năm. Trại heo đầu tiên tại miền Trung được xây dựng tại Diên Khánh, Khánh Hòa
- Năm 2018, Khánh thành nhà máy Bình Định với công suất 72.000 tấn/năm và nhà máy Thức ăn chăn nuôi gia súc và thủy sản Mê Kông với công suất 174.000 tấn/năm.
- Năm 2019, CJ Vina Food đổi tên thành CJ Vina Agri - chi nhánh Bình Dương ngày 1/1/2019. Xưởng Pha lóc thịt heo được đưa vào hoạt động tháng 12/2019
- Năm 2020, Khai trương cửa hàng thịt sạch Meat Master đầu tiên tại TP.HCM.
- Năm 2021, CJ Vina Agri kỉ niệm cột mốc 20 năm thành lập. Khai trương cửa hàng thịt sạch Meat Master thứ 2 tại TP HCM, Khánh thành Xưởng pha lóc mới tại TP HCM, Khánh thành 3 kho trung chuyển heo tại Bình Dương, Đak Lak, Ninh Thuận.
Mission
Đóng góp cho cộng đồng toàn cầu bằng cách cung cấp giá trị tốt nhất với các sản phẩm và dịch vụ duy nhất của chúng tôi.
Review CJ Vina Agri
Lương cao và chế độ đãi ngộ cho nhân viên tốt: bao ăn ở và đồ dùng cá nhân cho nhân viên. (id)
Nơi làm việc tệ. Quản lý tệ.
Môi trường làm việc tốt. Có quy trình làm việc rõ ràng, quản lý có trách nhiệm. Đãi ngộ lâu tốt... đâng làm việc lâu dài.