What You Will Do
Team Management & Strategic Leadership
- Lead and oversee the Influencer Management team, ensuring high-quality execution across all projects.
- Coach, train, and improve team processes to boost productivity and work quality.
- Foster a collaborative, results-driven culture, promoting accountability and professional growth.
- Develop and implement strategies to align with the division’s goals and business objectives in collaboration with senior management.
- Manage and optimize workflows for influencer onboarding, campaign execution, and performance reporting.
- Act as the influencer marketing expert, working with internal teams (Account, Planning, Creative, Creator Growth) to develop winning strategies and proposals.
- Research and propose influencer lists, prepare quotations and optimize KPIs for client campaigns.
- Serve as the escalation point, ensuring quick issue resolution and alignment with client expectations.
- Discover new influencers and build strong relationships with key influencers and talent agencies.
- Negotiate and close deals with influencers, ensuring successful campaign execution and performance reporting.
- Collaborate with project management teams to set campaign KPIs and ensure client satisfaction through clear communication and execution.
- Work with business development to explore new influencer collaboration opportunities.
- Ensure compliance with legal, financial, and ethical standards in partnership with Finance/Legal/Procurement teams.
- Provide support to other departments as needed.
- Bachelor's Degree required.
- At least 6 years of proven experience in influencer marketing, digital marketing, or talent management, with 4 years in a leadership role.
- Experience managing teams of 10-20 members.
- Strong connections with KOLs/Influencers and 4+ years of experience in influencer booking.
- Deep understanding of influencer marketing trends, social media platforms, and audience engagement strategies; knowledge of Affiliate Marketing is a plus.
- Proven ability to manage complex, large-scale campaigns with a strong operational background.
- Excellent communication, leadership, and negotiation skills, with fluency in English.
- Self-starter with a fast-learning, can-do attitude.
- Exceptional organizational skills, with the ability to handle multiple projects in a fast-paced environment.
- Social-savvy with a keen ability to research and identify new influencers across platforms.
- Competitive Salary
- Performance Review (2 times per year)
- Performance Bonus (1 time per year from 0.5-month to 3-month salary amount)
- Annual Leave: 15 days and other leave types
- Private Health Insurance
- Allowances (Parking Fee, TGIF, Team Bonding,...)
- MacBook to be provided
- Good chance to explore new trends in the digital market
- Work in a professional, active, international, and dynamic environment
Concentrix là một công ty hàng đầu thế giới của Mỹ trong lĩnh vực dịch vụ chăm sóc khách hàng có mặt ở trên 44 quốc gia với tổng số nhân sự lên tới trên 250.000 nhân viên. Luôn kết nối thường xuyên với nhân viên, tạo môi trường tốt để lắng nghe và tôn trọng tiếng nói nhân viên cũng như giá trị tập thể.
Giải thưởng cao quý này là sự ghi nhận cho những nỗ lực của Gia đình Concentrix! Chúng tôi không quên gửi lời chân thành Cảm ơn sâu sắc tới đội ngũ Ban Lãnh đạo, Ban Quản lý cùng hơn 1000 nhân viên đã luôn nhiệt huyết, nỗ lực và đồng hành cùng Concentrix.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2018
Mission
Với sứ mệnh luôn chú trọng con người là nhân tố chủ lực, chính điều này đã trở thành một trong các yếu tố quan trọng giúp chúng tôi chiến thắng với giải thưởng cao quý và uy tín " Công ty có môi trường làm việc tốt nhất Châu Á năm 2020" – Được bình chọn bởi Tạp chí HR Asia - Là một trong những ấn phẩm hàng đầu Châu Á dành cho Hiệp hội Nhân sự.
Review Concentrix Việt Nam
Dự án quận 11 Amazon thì đóng, công ty terminate mất hơn 20 nhân viên và team leader do OM trực tiếp đuổi
Nói chung dự án Expedia rất rất tệ
Công việc tiếng Anh nhưng lương cứng chưa tới 10 triệu