Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
HR
Payroll Management
- Oversee the monthly payroll process, including calculations for overtime, allowances, and deductions.
- Address and resolve employee inquiries or concerns regarding salary, benefits, and company policies.
Social insurance
- Prepare and submit reports for sick leave, maternity leave, and employee changes (increase/decrease) using the iBHXH system.
Personal Income Tax (PIT) Submission
- Handle the submission of employee personal income tax in compliance with local regulations.
Employment Management
- Develop and execute recruitment plans (yearly, quarterly, monthly) based on business needs.
- Prepare and draft employment contracts for new hires, ensuring all terms and conditions align with company policies and Vietnam labor law.
- Conduct orientation programs for new employees, covering company information, business operations, benefits, and growth opportunities.
- Track probation periods and notify supervisors/managers at least 2-3 weeks in advance for contract updates.
- Manage the entire offboarding process for departing employees, including resignations, retirements, and terminations.
Performance Appraisals
- Plan and implement the performance evaluation process in coordination with department managers.
Leave Management
- Monitor monthly leave records based on timesheets and maintain an up-to-date leave management file.
Budget Planning
- Assist in preparing the annual HR budget based on manpower requirements.
ADMIN
- Maintain and summarize attendance records based on office data and timesheets from the Yard Admin.
- Track company car usage, including VETC recharge and timesheet monitoring.
- Coordinate with suppliers for office equipment maintenance (e.g., telephone, computers, printers) and manage orders for stationery, PPE, and other admin needs.
- Verify and process invoices, prepare payment requests, and coordinate with the accounting team.
- Receive, process, and store dispatches, letters, and other documents; handle all paperwork within the scope of responsibility.
- Organize company events and activities (e.g., Year-End Party, team building, birthdays, and internal games).
- Handle tasks related to visas, passports, and work permits for foreign employees.
- Manage office and notary licenses; book hotels, transportation, and other logistics for staff, including Back Office, Sales, Operations, and BOD.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s degree in any field
- At least 3-5 years of experience in HR with a focus on payroll and administrative tasks
- Proficient in English, both spoken and written
- Strong knowledge of Vietnam labor laws and regulations
- Excellent organizational and communication skills
- Ability to work independently and manage multiple tasks effectively
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: 12 Tr - 15 Tr VND
Khi mở cửa hàng đầu tiên vào năm 1973, công ty đã quyết định lựa chọn “FamilyMart” để đặt tên cho cửa hàng với một mong muốn chân thành rằng khách hàng của công ty, hệ thống cửa hàng nhượng quyền thương mại và trụ sở chính của CÔNG TY TNHH CỬA HÀNG TIỆN LỢI GIA ĐÌNH VIỆT NAM sẽ phát triển với nhau như một gia đình. Trong giai đoạn tiếp theo, chúng tôi không ngừng nỗ lực để trở thành nhà cung cấp hạ tầng sống tốt đẹp hơp và làm việc chăm chỉ để đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng theo sự thay đổi cấu trúc xã hội. Đồng thời, chúng tôi quyết tâm điều chỉnh mô hình kinh doanh nhằm đẩy mạnh đặc tính thuận lợi của những cửa hàng lân cận.
Chính sách bảo hiểm
- Đóng BHXH với mức 100% lương trên HĐLĐ.
Các hoạt động ngoại khóa
- Được tham gia các hoạt động ngoại khóa của công ty
Lịch sử thành lập
- 07/2013: Khai trương cửa hàng đầu tiên tại Saigon Sky Garden (20 Lê Thánh Tôn, TP HCM) sau khi đã tái cơ cấu.
- 02/2014: Cửa hàng đầu tiên tại Bình Dương được khai trương tại Ký túc xá, khu B, Đại học Quốc gia Việt Nam.
- 06/2016: Đi vào hoạt động cửa hàng FamilyMart đầu tiên tại Vũng Tàu, thời điểm này số lượng các cửa hàng của FamilyMart đạt mốc 100 cửa hàng.
- 01.2019: FamilyMart Việt Nam vinh dự được nhận giải thưởng “Dịch vụ được yêu thích nhất (Most Favorite Service)” do độc giả của cẩm nang Kilala – Cẩm nang về văn hóa, du lịch Nhật Bản dành cho người Việt – bình chọn.
Mission
Sứ mệnh của chúng tôi là mang cửa hàng FamilyMart đến gần hơn với mọi người và luôn tạo cho khách hàng cảm giác thoải mái, thân thiện như chính thành viên của gia đình mình.
Tầm nhìn của chúng tôi hứa hẹn sẽ đem lại một cuộc sống chất lượng tốt đẹp hơn nhằm đền đáp sự tin tưởng của tất cả mọi người ở mọi lứa tuổi, mọi khu vực, mọi quốc gia nơi FamilyMart có mặt. Ngoài ra, chúng tôi cũng không ngừng phấn đấu để trở thành một bộ phận không thể thiếu đối với xã hội.Review Family Mart
Làm việc và vui cười nói chuyện với đồng nghiệp
Một môi trường làm việc rất tốt
Nơi làm việc tương đối ổn định và vui vẻ