Mô tả công việc
- Check input and output contracts
- Make input and output invoice
- Input documents in MISA
- Make a payment, cash voucher, cashier
- Compare reports of receivable and payable of clients and suppliers
- Provide the information as requirements
- Make monthly statistics report
- Review and verify the accuracy of selected accounts to ensure financial integrity and identify discrepancies.
- Update general expenses periodic.
- Undertake various administrative tasks for the accounting department, such as placing orders for other departments
- Purchase personal protective equipment (PPE) for the office and laboratory on a quarterly basis
- Handle SIM cards and phones for employees
- Update licenses for the respective companies (Store and provide licenses to departments upon request)
- Save accounting document, bank statement, and update daily amount
- Make a list and payment by transfer for suppliers, advance by transfer for staff, PIT tax and social insurance contribution
- Printing relevant financial documents or reports, such as account statements, transaction records, or financial summaries… for review and record-keeping.
- Make quarterly tax report (if any)
- Other tasks as required by the Finance Manager
Yêu cầu công việc
- Diploma/ Bachelor’s degree in Accounting, Finance or relevant
- Knowledge of financial and accountant laws including tax compliance
- Knowledge of basic accounting procedures and principles
- Experience with general ledger functions and the month-end/ year-end close process
- From 2 years of working experience as an accountant
- Priority for who having knowledge of taxes and experience in preparing tax reports and finalizations
- Intermediate English skills
SOFT SKILLS
- Computer skills: can use MS Office particularly strong capabilities in MS Excel
- Ability to use accounting software (MISA)
- Being able to communicate with internal and external parties (primarily work with suppliers)
- Reporting skills
- High numeracy and sound technical skills
- Accurate & attention to detail and an investigative nature
Desired personal behaviors
- Ethical, i.e. fair, truthful, sincere, honest and discreet
- Diplomatic, i.e. tactful in dealing with people
- Organized, i.e. exhibiting effective time management, prioritization, planning, and efficiency
Quyền lợi được hưởng
- Working hours: Monday to Friday, 8:30 AM - 5:30 PM (hybrid-working mode).
- Competitive salary & 100% salary during probation; Year-end bonus, Annual Salary review.
- Personal Health-care insurance.
- Annual teambuilding and health check-up.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance according to Labour Laws (full salary).
- Provided with a laptop, phone SIM, and all necessary equipment for work.
- International working environment with a culture of trust and close collaboration in small teams.
- Personalized training and development programs to maximize your potential, opportunities for professional and personal growth in a dynamic company.
- Plus all the cool office perks: Free coffee, snacks, events, and personalized workstations tailored to your needs.
CÔNG TY TNHH DE HEUS trực thuộc tập đoàn De Heus, chuyên sản xuất thức ăn chăn nuôi chất lượng cao cho gia súc, gia cầm và thủy sản, hiện có 9 nhà máy và hệ thống các kho trung chuyển hoạt động trên khắp cả nước.
Với 9 nhà máy tại Việt Nam, De Heus đang khẳng định thương hiệu của mình và hiện tại De Heus đang nằm trong top 3 các công ty sản xuất thức ăn lớn nhất tại đây. Sự kiện De Heus đạt 1 Triệu Tấn tổng sản lượng tiêu thụ TACN trong năm 2016, đánh dấu cột mốc phát triển vượt bậc của De Heus Việt Nam, cũng như khẳng định chất lượng và sự tín nhiệm của thị trường đối với một thương hiệu TACN chỉ mới có mặt tại thị trường Việt Nam từ năm 2009.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe (Bảo hiểm Generali care 24/24)
- Được đóng BHXH, BHYT, BH thất nghiệp theo quy định của nhà nước.
Các hoạt động ngoại khóa
- Ngày hội gia đình
- Du lịch hàng năm
- Year End Party
- Team Building
Lịch sử thành lập
- Năm 2008, Thành lập Công ty TNHH De Heus; Mua lại nhà máy ở Bình Dương và Hải Phòng
- Năm 2009, Lần đầu tiên tung ra sản phẩm tại thị trường Việt Nam
- Năm 2010, Khởi công xây dựng nhà máy thức ăn gia súc tại Đồng Nai
- Năm 2011, Tham gia thị trường thức ăn Thủy sản VN; Mở rộng nhà máy Vĩnh Long
- Năm 2011, Xuất khẩu sp sang Campuchia; Nâng công suất lên 100.000 tấn/năm
- Năm 2012, Khánh thành Nhà máy mới đầu tiên tại Đồng Nai
- Năm 2013, Khánh thành giai đoạn II nhà máy Thức Ăn Thủy Sản VL
- Năm 2013, Xuất khẩu sản phẩm sang thị trường Philippines và Myanmar
- Năm 2015, Khánh thành nhà máy tại Bình Định và Vĩnh Phúc; Khởi công nhà máy ở Myanmar
- Năm 2016, Khánh thành Nhà máy De Heus Myanmar
Mission
Tiếp tục duy trì De Heus là tập đoàn gia đình trong lĩnh vực dinh dưỡng động vật và đóng góp nhiều hơn vào việc sản xuất và chăn nuôi bền vững. De Heus hỗ trợ người chăn nuôi phát triển bằng cách liên tục cải tiến công nghệ và hiệu quả thức ăn chăn nuôi, minh bạch và hợp tác trong toàn bộ chuỗi sản xuất thực phẩm.
Review CÔNG TY TNHH DE HEUS
Năng suất và căng thẳng.
Lương thấp hơn các CTY chăn nuôi khác.luong người vô sau cao hơn người trước làm việc trong hd.sếp độc tài.
Bận rộn và thú vị.