Mô tả công việc
- Organize daily meetings with staff to coordinate timetables and schedules.
- Review staff reports on the status of trips with buyers, visit trade fairs, or Company client needs.
- Reset priorities are required to meet business needs.
- Constant interaction with Company management on business objectives, sales trends, and other country merchandise category expansion plans.
- Oversee market conditions that impact sourcing requirements.
- Conduct top-level negotiations on the best price for merchandise in conjunction with company buyers.
- Optimize resources for these business trips and coordinate foreign buyer participation at shows and manufacturer or factory visits.
- Analyze productivity of shows and subsequent orders.
- Participate in new vendor and manufacturing site visits as required.
- Decisions involve coordination with Company Executives and managers on long-term company strategy for sourcing brands and price negotiations with suppliers, vendors, or agents.
- Evaluate sourcing opportunities in domestic or other countries and make recommendations to management.
- Evaluate vendor performance and solve problems that could negatively impact order fulfillment or shipment of goods.
- Approve the selection of new vendors or manufacturers.
- Develop new products and promote to customer to meet sales target and quotation.
- Negotiate on purchasing terms and cost with vendors/suppliers to meet buyer's requirement.
- Evaluate and select potential suppliers by reviewing capability and facility.
- Product presentation through samples and display to buyers during their visits.
- Ensuring team members compliance with department goal and strive to achieve together.
- Cooperation with Quality and Order Control Department.
- Develop staff members' skills & knowledge. Build rapport with all types of people & able to encourage them to contribute to plans & goals.
Yêu cầu công việc
- Minimum of three years of experiences working and performing in Manager Level (building & managing team with successful record)
- Categories: Finishing goods in Furniture, Home décor, Home Accessories, Hardline Products
- Education required: University graduated or above, also familiar with export operation.
- Commitment and dedicate in job, be able to travel on business trip (local & international)
- Candidates fluent in English (speaking, writing, listening and reading)
- Good communication skills possess team group co-operation and higher sense of responsibility.
- Being team player, energetic, well organized, and able to work under pressure and participate in challenging duty.
Quyền lợi được hưởng
Attractive salary and bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Social insurance, health insurance, unemployment insurance according to Labor Laws
Khác
Professional, dynamic working environment
Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam) là một chuỗi siêu thị của Tập đoàn Central Group. Các siêu thị của Big C được điều hành ở nhiều quốc gia trong Đông Nam Á, bao gồm Việt Nam, Thái Lan và Lào. Công ty thành lập và mở siêu thị đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan năm 1994 và phát triển mạnh mẽ từ đó. Tại Việt Nam, Big C đã mở rộng hoạt động tại nhiều khu vực và trở thành một trong những chuỗi siêu thị phổ biến nhất ở đây. Ngoài bán lẻ, công ty cũng cung cấp các dịch vụ cho khách hàng như bảo hành và sửa chữa sản phẩm.
Kể từ tháng 12/2020, 5 Đại siêu thị Big C sẽ được tiến hành đổi tên thương hiệu thành Đại siêu thị GO! với thời gian dự kiến sẽ hoàn thành vào đầu tháng 01/2021. Sau đó các Đại siêu thị còn lại của tập đoàn sẽ được thay đổi hoàn toàn với tên thương hiệu mới là Đại siêu thị GO!.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách bảo hiểm như : BHYT, BHXH, BHTN
- Bảo hiểm Tai nạn 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Liên hoan tập thể
- Dã ngoại
- Team-building
- Tổ chức các hoạt động như dã ngoại, picnic, tham quan, du lịch, giải trí
- Tổ chức các buổi biểu diễn văn nghệ, cuộc thi tài năng để thể hiện sự sáng tạo và tài năng của nhân viên
Lịch sử thành lập
- Năm 1993, Tập đoàn Central Group thành lập công ty Tam Muội.
- Năm 1994, Mở siêu thị Big C đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan.
- Năm 1998, Big C mở rộng hoạt động tại Lào và Việt Nam. Mở siêu thị Big C đầu tiên tại TP. Hồ Chí Minh, Việt Nam.
- Năm 2010, Tập đoàn Casino trở thành chủ sở hữu của Big C.
- Năm 2016, Big C Việt Nam gia nhập Tập đoàn Central Group Thái Lan.
- Năm 2018, Central Group mua lại 49% cổ phần của Casino, trở thành chủ sở hữu đa số của Big C.
- Năm 2019, Big C Thăng Long ra mắt ngày 6/12 tại Hà Nội với quy mô lớn nhất Việt Nam.
- Năm 2023, Big C Thăng Long tổ chức sự kiện giới thiệu thực phẩm từ Canada tại cửa hàng vào ngày 28/7/2023
Mission
Điểm đến của người tiêu dùng và là nhà bán lẻ tốt nhất làm hài lòng quý khách hàng.