We are looking for Senior Credit controller working in DSV - HCM location (18E Cong Hoa, Tan Binh) with great benefit packages and wonderful working environment.
Details as below:
1.Purpose of the position
• AR/AP monitoring and controlling
• Clients and Vendor assessment and monitoring in term of contract, credit facilities
• Intercompany relationship and reconciliation
• Data analyzing
• Cash Flow controlling
Planning, organizing and performing activities related to credit control and AR collection and also coordinating relevant activities with other departments and customers. Understand and implement the current payment process and compliance with requirements. Duties include computing costs and calculating rates for services, posting data; and keeping relevant records
2. Main Duties & Responsibilities
• Follow up & reconcile the outstanding statement between entities with ISSC
• Keep communication with oversea customers/vendor and concerned party for collection/payment
• Keep records of relevant documents.
• Intercompany relationship/communication and reconciliation
• Preparation of statements
• Issue payment voucher and record amounts due. Update, record and ensure all expense documents following payment process into accounting software.
• Resolve discrepancies in accounting records.
• Taking a proactive role in managing and collecting debts of company debtors
• Control Bad Debt
• Manage Cash Flow of whole company
• Evaluating new credit requests and reviewing customers’ credit rankings with banks
• Handle all related AR/AP package reports
• Contact customers in order to obtain account information.
• Perform the individual objective target and make sure the actions and objectives there in are realized and compliance with Accounting department.
• Participate in projects in the department.
• Customer/Vendor contract review and monitoring and ensure credit facilities updated correctly in System
• Managing the credit and overdue issues within internal and external parties
• Direct liaising with overdue customers coordinating on resolving disputes
• Straightening the credit policy and procedure
• Review and advise credit customers
• Delivery AR, AP KPI packages, Improve working capital ratio, overdue
• Managing staffs in team: assignment, coaching, personal development planning and leading …
3.Skills and Specification
· Accounting principles and practices.
· Vietnamese tax law.
· Administrative procedures and systems such as word processing, managing files and records.
· Perform detailed numerical work with speed and accuracy and to detect record-keeping and data entry errors
· Pro-active, interested in and able to find solutions, able to work within a team. Hands-on attitude towards work, flexible. Strong communication skills.
· Ability to set and follow up clear objectives
· Able to plan and organise own daily and future activities
· Can make decisions and both keep them and be able to re-evaluate
· Ability to work independently as well as in a (virtual) team environment
· A pragmatic approach to work and the ability to be flexible when needed
· Good interpersonal skills and ability to build and maintain relationships
· Honesty.
· Well organized with interest to develop structures, methods and tools
· Able to handle multiple assignments
· Quality focus, willingness to stay on top of up-to-date developments
4.On-Job Skill
· Finance Know-How
· CW1 Skill
· Microsoft Office
· Knowledge of freight forwarding
· Language skill
APPLICATION
Kindly send your English CV/Resume to email [email protected]
Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam) là một chuỗi siêu thị của Tập đoàn Central Group. Các siêu thị của Big C được điều hành ở nhiều quốc gia trong Đông Nam Á, bao gồm Việt Nam, Thái Lan và Lào. Công ty thành lập và mở siêu thị đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan năm 1994 và phát triển mạnh mẽ từ đó. Tại Việt Nam, Big C đã mở rộng hoạt động tại nhiều khu vực và trở thành một trong những chuỗi siêu thị phổ biến nhất ở đây. Ngoài bán lẻ, công ty cũng cung cấp các dịch vụ cho khách hàng như bảo hành và sửa chữa sản phẩm.
Kể từ tháng 12/2020, 5 Đại siêu thị Big C sẽ được tiến hành đổi tên thương hiệu thành Đại siêu thị GO! với thời gian dự kiến sẽ hoàn thành vào đầu tháng 01/2021. Sau đó các Đại siêu thị còn lại của tập đoàn sẽ được thay đổi hoàn toàn với tên thương hiệu mới là Đại siêu thị GO!.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách bảo hiểm như : BHYT, BHXH, BHTN
- Bảo hiểm Tai nạn 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Liên hoan tập thể
- Dã ngoại
- Team-building
- Tổ chức các hoạt động như dã ngoại, picnic, tham quan, du lịch, giải trí
- Tổ chức các buổi biểu diễn văn nghệ, cuộc thi tài năng để thể hiện sự sáng tạo và tài năng của nhân viên
Lịch sử thành lập
- Năm 1993, Tập đoàn Central Group thành lập công ty Tam Muội.
- Năm 1994, Mở siêu thị Big C đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan.
- Năm 1998, Big C mở rộng hoạt động tại Lào và Việt Nam. Mở siêu thị Big C đầu tiên tại TP. Hồ Chí Minh, Việt Nam.
- Năm 2010, Tập đoàn Casino trở thành chủ sở hữu của Big C.
- Năm 2016, Big C Việt Nam gia nhập Tập đoàn Central Group Thái Lan.
- Năm 2018, Central Group mua lại 49% cổ phần của Casino, trở thành chủ sở hữu đa số của Big C.
- Năm 2019, Big C Thăng Long ra mắt ngày 6/12 tại Hà Nội với quy mô lớn nhất Việt Nam.
- Năm 2023, Big C Thăng Long tổ chức sự kiện giới thiệu thực phẩm từ Canada tại cửa hàng vào ngày 28/7/2023
Mission
Điểm đến của người tiêu dùng và là nhà bán lẻ tốt nhất làm hài lòng quý khách hàng.
Review Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam)
Môi trường làm việc ổn, có thể xoay ca, đồng nghiệp hòa đồng, cần tăng thưởng (IT)
Văn phòng rộng rãi, môi trường yên bình, phù hợp người thích sự ổn định, đồng nghiệp vui vẻ (IT)
Nơi làm việc tốt môi trường hòa đồng, quản lý quan tâm nhân viên, cung cấp bữa trưa (ID)