At our core, we are a technology company that is disrupting a massive industry with cutting-edge software and operational concepts. Powered by algorithm-based optimisation, dynamic routing, end-to-end tracking and a data-driven approach, we provide best-of-class delivery services that delight both the shippers and end customers. But we are just getting started! We have much room for improvement and many ideas that will further shape the industry.
Reporting to the Country Head, the Head of HR is tasked with overseeing HR processes, training and compensation programs, handling employee relations and engagement, ensuring compliance with regulations, managing budgets, assessing staffing needs and recruitment.
Responsibilities
- Develop HR operations team's capabilities in growing with business expansion and support the implementation of a company’s culture and core values
- Partner and support the functional heads to manage, in a proactive and consultative approach, a full spectrum of HR functions which includes Talent Acquisition and appointment matters, performance appraisal and management, as well as talent management and development
- Develop, implement and communicate all HR Policies, procedures, and practices
- Monitor its compliance via HR operations and ensure all activities undertaken by the HR Department comply with local regulations and ethical standards
- Provide advice to line managers on HR and ER matters
- Act as an advisor for any labour-related issues including disciplinary actions for corporate and work-life counselling for employees
- Responsible for all core operational HR processes in Vietnam, such as hiring, on-boarding, payroll, off-boarding, reporting and HR admin services
- Work to ensure that robust, commercially savvy and customer centric HR processes spanning the full employee life cycle are in place and where necessary, suggest and implement improvements
- Work with regional HR team to drive HR initiatives and programs
- Collaborate and engage in operations meetings, providing professional advice to the management.
- Work closely with senior management on strategy setting and tracking of deliverables.
- Manage relationships with professional service vendors and partners e.g. Agencies, company insurance broker
- Manage, motivate and lead the HR team
- Ensuring that all employees are being effectively managed, developed and motivated
- Provide leadership, direction, motivation, clear objectives and meaningful feedback
- 7 years of HR business partnering role, preferably in the logistics industry
- BSc/BA in Business Management or equivalent
- In-depth understanding of local HR employment compliance and functions
- Hands-on experience with hiring and HR service delivery
- Solid analytical and decision-making skills
- Strong and equipped with excellent leadership, communication, interpersonal, negotiation and presentation skills
- Good team player with ability to interact with all levels
- Good analytical skills with a positive attitude to take on challenges / responsibilities.
- Self-motivated, proactive and result oriented
By applying to the job, you acknowledge that you have read, understood and agreed to our Privacy Policy Notice (the “Notice”) and consent to the collection, use and/or disclosure of your personal data by Ninja Logistics Pte Ltd (the “Company”) for the purposes set out in the Notice. In the event that your job application or personal data was received from any third party pursuant to the purposes set out in the Notice, you warrant that such third party has been duly authorised by you to disclose your personal data to us for the purposes set out in the the Notice.
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.