About Us
TGM Research is one of the fastest growing and most innovative market research companies, offering valuable insights to businesses across various industries. We are committed to delivering high-quality market research solutions to our clients by connecting them with the right participants through our online panels.
Job Description
As a Research/Sales Director at TGM Research, you will play a crucial role in building and maintaining strong relationships with our clients. You will be responsible for managing and growing key client accounts, ensuring client satisfaction, and maximizing their utilization of our online panels.
Along with promoting and selling our research/panel services, you will be the main point of contact with the client and directly managing/supervising the project execution with the support of a fieldwork team.
Finally, you will also be involved in strategic activities to identify and generate new streams of business to grow your team territory.
Responsibilities
- Identify new market opportunities, opportunities for account expansion and upselling of additional services, driving incremental revenue generation.
- Provide leadership in business development efforts by participating in high-level pitches, negotiations and client meetings, driving the acquisition of new clients and expansion of existing accounts.
- Manage and grow a portfolio of key client accounts (medium to big size/complexity), ensuring client satisfaction, retention, and revenue growth.
- Coordinate the execution of complex research projects, ensuring timely delivery of results.
- Provide full guidance for sampling strategy development and monitor fieldwork performance.
- Maintain excellent day-to-day communication with clients, advising on potential roadblocks and corrective actions to ensure the best service and client satisfaction throughout the project lifecycle.
- Monitor project financials and performance metrics, ensuring projects are delivered on time, within budget, and to client expectations.
- Identify areas for cost optimization and revenue enhancement, driving overall project profitability..
- 5-10 years of experience in both account management and/or project management within the market research, consulting, or online panel industry. The ideal candidate would already possess both skills.
- Strong communication and interpersonal skills.
- Fluent English and another Asian language (preferably Vietnamese, Bahasa, Malay, Thai)
- Excellent problem-solving abilities.
- Entrepreneurial mindset – every day is different: we try, we fail, we try again and succeed.
- Ability to work independently and as part of a team.
- Proficiency in using CRM software and Microsoft Office Suite.
- Research/Statistics/Data Science background is a bonus.
- Competitive salary and performance-based bonuses
- Professional development opportunities
- International Team setup
- Flexible Working Policy
- A collaborative and innovative work environment
- Working with newest technologies and using modern tools (including MacBook)
- 21 days of holidays + bank holidays
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.