The Billing Intern is responsible for assisting in managing costs from suppliers and the billing statements for all customers. They will assist in managing a timeline for updating costs and the outstanding accounts receivable by customers for timely payments and handling all customer inquiries. • Assist in verifying debit notes from suppliers based on quotations to upload costs timely. • Assist in verifying data input in the system with quotations and costs to ensure the accuracy of final bills. • Support processing customers' billing accurately and within the requested time per their requirements and according to company policy. • Prepare and send original debit notes and other required documents via email and other channels. • Assist in managing the outstanding account receivables of customers by following up on the payment schedule and sending reminders for timely payments to customers. • Respond to all customer inquiries and assist in handling customer complaints regarding debit notes. • Assist in managing customer information by checking contracts to understand credit terms and other billing-related terms. • Gain basic knowledge of how billing functions affect profit and loss (P&L). • Follow up and urge suppliers to send cost reports on time. • Assist in making payment requests to arrange supplier payments. • Contribute ideas for billing improvements based on customer analysis and the current team situation. • Perform other tasks as assigned by direct superiors.
Yêu cầu công việc
► Education and Experience: • Study fields such as Finance, Accounting, International Business, Logistics and Supply Chain Management, Business Administration, or related disciplines are preferred. • Junior or Senior students are encouraged to apply. ► Required Skills/Abilities: • Minimum commitment of 06 months required. • Intermediate in English (mandatory), Japanese/Korean/Chinese should be an advantage. • Ability to use Microsoft Office applications (Excel, Word, PowerPoint) or related software. • Strong work ethic, accuracy, and strong attention to detail. • Effective written and verbal communication skills in both internal & external organizations with various levels. • Being proactive in solving related issues. • Being able to work under high pressure. • Open to receiving feedback and committed to continuous improvement.
Quyền lợi được hưởng
Thưởng Lương tháng 13 + Bonus Chăm sóc sức khoẻ Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7 Khác Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Số 2, đường số 13, Khu đô thị Vạn Phúc Tổ 5, Khu phố 5, Thủ Đức, Thành phố Hồ Chí Minh
CÔNG TY TNHH MAICO GROUP - Startup Công nghệ Slogan: Nền tảng thịnh vượng
Lĩnh vực hoạt động:
Dịch vụ bán và cho thuê căn hộ.
Pháp lý căn hộ
Phát triển công nghệ: Maico.vn
VĂN HÓA MCG
Giá trị cốt lõi: SỰ TỬ TẾ. Tất cả mọi thứ đều phải xoay quanh giá trị SỰ TỬ TẾ.
Lực lượng nhân sự:
Độ tuổi từ: 17 tuổi - 25 tuổi.
Chiến lược nhân sự:
MAICO GROUP tập trung tìm kiếm những con người "kỷ luật và tập trung", "kính nghiệp và hiệu quả" để hòa nhập với MCG. Song, nếu công ty cảm nhận được sự phù hợp của nhân sự về mặt văn hóa và mặt nghiệp vụ, thì công ty sẽ tạo điều kiện cho nhân sự đó được khai thác sâu hơn các vị trí công việc khác của công ty, đồng thời sâu sát và giúp nhân sự đó định hướng về lộ trình thăng tiến.
Tầm nhìn của MAICO GROUP:
Tin tưởng vào ước mơ trở thành công ty số 01 Việt Nam và vươn tầm thế giới về lĩnh vực môi giới bán và cho thuê bất động sản. Bằng cách thức xây dựng công nghệ ứng dụng riêng đặc thù cho ngành môi giới bất động sản, tăng hiệu suất hoạt động Sales gấp nhiều lần. MCG bắt nhịp với ngành bất động sản như một SME nhưng định hướng của MCG sẽ là một startup tạo ra giá trị đột phá bằng công nghệ riêng. MCG đang quy tụ đội ngũ anh em IT Sinh viên Part-time để làm ra sản phẩm công nghệ dành cho tối ưu vận hành nghiệp vụ đặc thù. MCG sẽ làm một startup về ngành Protech.
Sứ mệnh của MCG:
Đối với khách hàng: Tập thể MCG phấn đấu đưa giá trị "Tử tế" vào dịch vụ khách hàng, nhằm đưa dịch vụ môi giới trở thành một dịch vụ được mọi khách hàng TÔN TRỌNG và Hài Lòng. Tử tế trong việc cân bằng lợi ích giữa bên bán và bên mua, tử tế bằng quy chuẩn dịch vụ đẳng cấp được cải tiến và updates liên tục, tử tế bằng cách minh bạch rõ mọi quy trình, tử tế bằng tốc độ dịch vụ nhanh chóng, tử tế bằng nghiệp vụ tư vấn và hệ thống thông tin chính xác.