![Công ty TNHH Olam Việt Nam Công ty TNHH Olam Việt Nam](https://1900.com.vn/storage/uploads/companies/logo/28/lg-1691037911.png)
Mô tả công việc
***COMPANY INTRODUCTION:
YUJIN VINA Co., Ltd specializes in manufacturing cutlery such as spoons, forks, and knives for European and American brands and handbag metal accessories for luxury brands. The company has been in operation for more than 20 years with three factories in Thu Duc and one new factory in Long An focusing on automation. We are looking for young talented and active employees who are willing to take on new challenges and leadership opportunities to upgrade their career.
***ABOUT YOUR ROLE:
Orientation, unity, team development to bring the highest efficiency in work.
***YOUR RESPONSIBILITIES WILL INCLUDE:
1. For Junior Manager position
- daily communicate with customers
- explore customer information
- discuss with customers' requests, demands or claims
- check and process to take the lable from customer system
- weekly join salesteam meeting
- arrange and join meeting with clients or suppliers
- manage orders
- do production request, book ERP, book GD
- create new EPR code, changing price in ERP, changing turn over between LA and TD turn over in ERP
- price calculate and quotation, make sales contract note,
- arrange shipments
- book & follow inspection
- work closely with production team, purchasing team, QC team, logistic team, suppliers
- chase production's productivity, packing materials
- follow and develop new designs, new production with R&D team
- check samples quality, sample production quality, send samples or documents to customers
- arrange air shipments
- packing photos report to customer
- weekly update shipment on EX-A
- make BOD weekly
- making the commision to customer
- follow and pushing payment
- Scan barcode to customer
2. For Staff position
- Build and maintain partnership with current & new customers.
- Arrange meetings, reply emais, phone calls with customers to identify their needs to
- provide suitable solutions.
- Handle selling activities (Proposal / presentation, sending catalog / sample to customer,
- pricing)
- Make new contract / follow PO / payment / raise on system.
- Follow prodution plan and make sure it meet cusstomer reruirements.
- Check market movement and analyse competitor.
- Keep customer database updated.
- Follow up monthly sales forecast and achieve sale targets.
- Follow ETD, ETA ,CO, Packing List, invoices before delivery.
- ERP input data.
- Check payment status.
- Solving quality complaints.
3. For International Sales Senior Staff
- daily communicate with customers
- explore customer information
- discuss with customers' requests, demands or claims
- check and process to take the lable from customer system
- weekly join salesteam meeting
- arrange and join meeting with clients or suppliers
- manage orders
- do production request, book ERP, book GD
- create new EPR code, changing price in ERP, changing turn over between LA and TD turn over in ERP
- price calculate and quotation, make sales contract note,
- arrange shipments
- book & follow inspection
- work closely with production team, purchasing team, QC team, logistic team, suppliers
- chase production's productivity, packing materials
- follow and develop new designs, new production with R&D team
- check samples quality, sample production quality, send samples or documents to customers
- arrange air shipments
- packing photos report to customer
- weekly update shipment on EX-A
- make BOD weekly
- making the commision to customer
- follow and pushing payment
- Scan barcode to customer
Yêu cầu công việc
- Bachelor degree in Marketing, Business Administration, Economics or related business or commercial discipline. Preferrably international business administration.
- 05years of experience in Sales & Marketing for junior manager and 03 years for staff
- Fluent in English, both spoken and written skills. MS application
- Independent working/strong project management skill
- Negotiattion skills
- Full the job as assigned
- Responsibility to handle and solve problem or complaint from buyers
Quyền lợi được hưởng
- Du Lịch
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
![Công ty TNHH Olam Việt Nam Công ty TNHH Olam Việt Nam](https://1900.com.vn/storage/uploads/companies/logo/28/lg-1691037911.png)
Công ty TNHH Olam Việt Nam bắt đầu hoạt động tại Việt Nam vào năm 2000, thành lập nhà máy cà phê đầu tiên tại tỉnh Daknong. Kể từ đó, chúng tôi đã thiết lập sự hiện diện rộng rãi trên khắp các khu vực khác nhau của Việt Nam, bao gồm trụ sở chính tại Thành phố Hồ Chí Minh và các văn phòng khu vực tại các tỉnh Long An, Đồng Nai, Daklak, Lâm Đồng, Gia Lai và Bình Định, đồng thời mở rộng hoạt động tại các tỉnh các nước Đông Nam Á khác. Ngày nay, Olam là nhà xuất khẩu hạt điều, hạt tiêu và cà phê hòa tan lớn nhất tại Việt Nam, đầu tư 100 triệu đô la Mỹ vào một cơ sở sản xuất cà phê hòa tan hiện đại và điều hành bảy nhà máy lớn với 5.000 nhân viên trên khắp miền Trung và Nam Việt Nam. Chúng tôi cũng là nước xuất khẩu cà phê nhân lớn thứ ba và là người mua nhiều gạo của Việt Nam. Olam hiện cung cấp bông, sản phẩm gỗ, sản phẩm sữa và lúa mì vào Việt Nam
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ các chế độ theo quy định của nhà nước BHXH, BHYT, BHTN.
- Bảo hiểm thân thể và người thân trong gia đình
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng tháng
- Teambuilding
- Thể thao
Lịch sử thành lập
- Olam bắt đầu hoạt động tại Việt Nam vào năm 2000
Mission
Mang sứ mệnh "Growing Responsibility" - phát triển có trách nhiệm, tập trung vào việc tăng trưởng bền vững trong các ngành nông nghiệp, thực phẩm và tài nguyên thiên nhiên. Công ty cam kết cung cấp các sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao, bảo vệ và chăm sóc môi trường, cũng như đóng góp vào sự phát triển xã hội.
Những nghề phổ biến tại Olam Việt Nam
Bạn làm việc tại Olam Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
![Logo Olam Việt Nam](https://1900.com.vn/storage/uploads/companies/logo/28/lg-1691037911.png)