>
YOUR ROLE & RESPONSIBILITIES
Position Overview:
In line with the Global Nutrition Strategy, the role will play a crucial part in driving the growth and success of the Food Solutions (Blended Solutions) business by identifying new market opportunities, implementing successful sales strategies to increase profitability and market share in Southeast Asia Region (SEA).
Key Responsibility/ Accountability:
- Develop the Blended Solutions Business in SEA region & ensure Gross Profit targets are achieved.
- Identify the new opportunities and support the sub-regional sales team to grow the Blended Solution business in SEA and build pipeline.
- Lead the execution and development of Blended solution strategies in SEA region.
- Work closely with Internal (Customer Service, Application, Manufacturing, Purchasing, Project Manager & Sales team) &
- External (Customers) to support the timely progress of new/ existing projects.
- Work with Manufacturing Sites to support the SEA business priorities and ensure the sourcing to sales process is running smoothly for new projects.
- Take part in Sales and Operations planning and ensure the new export and local projects for SEA region are planned and execute as per timelines.
- Proactively Work with Procurement to identify risk & opportunities to improve the blends profitability.
- Provide the comprehensive analysis of market and competitor activities to internal stakeholders as required.
- Work cohesively with internal/ external stakeholders to ensure customer centric culture is achieved and maintained.
- Must have a “best practice” continuous improvement and customer centric mindset.
- Strong commercial and business acumen with demonstrated strategic agility.
- Highly developed interpersonal skills – active listener and outstanding communicator.
- A strong work ethic, flexible in approach and supportive of others.
- Results orientated with a solutions-based sales approach.
- Agile, highly collaborative with an early adopter mindset.
- Ability to manage complexity and change in a dynamic environment.
- Analytical skills and high attention to detail.
- Strong persuasion and presentation skills.
- Highly motivated with a demonstrated ability to work under pressure managing and prioritising to meet tight deadlines.
- Demonstrated negotiation and influencing skills and ability to work well as part of cross functional/ cultural teams.
- Excellent IT Skills and practical knowledge of MS Office (Word, Excel, Outlook, PowerPoint).
Qualification/ Experience:
- Bachelor’s or master’s degree in food technology/ Science or related area
- Minimum 10+ years’ experience in a Food/Ingredients/Value Added Solutions and/or related industries with a significant portion of time spent in business developed in SEA region.
- Minimum 5+ years’ experience of leading a business development activity for Food/Ingredients/Value Added Solutions industry in SEA region.
- Evidenced ability to lead change, improve engagement and deliver results.
- Working knowledge and experience of SAP, MRP and CRM systems.
>
INTERESTED?
We look forward receiving your application.
Với mong muốn mang thương hiệu Việt vươn tầm Thế Giới, gần 20 năm gieo trồng hoài bão, Tập đoàn Đại Việt không chỉ là một doanh nghiệp, mà còn gắn liền với nhiều dự án nhân ái, trở thành “Thương Hiệu Vì Cộng Đồng” trong lòng người tiêu dùng.
Đại Việt phát triển mạnh ở 2 mảng: Nhà thầu và các dòng sản phẩm dân dụng. Những sản phẩm dân dụng được Đại Việt nghiên cứu và phát triển có ý nghĩa với sức khỏe, thiết thực cho cuộc sống như: máy làm mát, máy lọc nước, ghế massage, máy chạy bộ, thiết bị nhà bếp... Đại Việt đang từng bước xây dựng một hệ sinh thái an toàn, thân thiện và tiện lợi ngay trong chính ngôi nhà của bạn, bằng các sản phẩm chất lượng được nghiên cứu nghiêm túc và thông qua những kiểm định khắt khe.
Với bạn, đó là một sản phẩm. Với chúng tôi, đó là những nỗ lực không ngừng nghỉ của cả tập thể.
Hiện nay, Đại Việt được biết đến là Nhà sản xuất hàng đầu Đông Nam Á và Định hướng thương hiệu toàn cầu về Linh - phụ kiện Máy lọc nước; Máy lọc nước; OEM Máy lọc nước.
Review Tập Đoàn Đại Việt
Nói chung đãi ngộ cũng ở mức trung bình, không quá tệ nhưng cũng không có gì nổi trội.(rv)
Review qua về các chính sách thì thực sự là DVG có thể trả lương ko cao nhưng lương trả luôn đúng hạn, bảo hiểm đóng đầy đủ, nghỉ phép theo quy định(rv)
Sales lâu năm đa phần nghỉ hết do cơ chế phạt gắt, KPI thì cao ngút, công ty tuyển sales mới liên tục (rv)