Product Operations is the driving force behind seamless product delivery and exceptional user experiences. We bridge the gap between product development and business teams by providing rapid technical support, collaborating with stakeholders to deliver reliable products, and equipping users with the knowledge they need to succeed. With a focus on excellence, efficiency, and innovation, Product Operations empower the business to thrive.
As a Product Operations team member, you will be the backbone of our products, ensuring the health and continuity of our platform by providing rapid technical support, conducting rigorous testing, and fostering seamless collaboration with stakeholders. You’ll also help equip teams with the tools and knowledge they need to succeed, making a tangible impact on the success of our products. This is a dynamic role for someone who thrives on solving problems, delivering results, and contributing to a high-performing team.
Job Description
- Promptly address and prioritize product issues based on business impact; balance priorities among stakeholders effectively.
- Collaborate closely with cross-functional teams to conduct User Acceptance Testing (UAT), ensuring critical business requirements are met and edge cases are thoroughly addressed.
- Execute feature release checklists, create user guides, and develop educational content to ensure teams understand and adopt new features effectively.
- Serve as the primary point of contact for business users' inquiries about feature logic.
- Implement product configuration changes based on business requests.
- 1–3 years of experience in product operations, technical support, IT support or quality assurance.
- Excellent problem-solving skills, can quickly assess and resolve complex issues following established escalation procedures.
- Effective verbal and written communication skills to work collaboratively in a team environment.
- Strong organizational skills to manage multiple tasks and priorities effectively.
- Familiarity with Quality Assurance (QA) processes and methodologies.
- Detail-oriented with a focus on thoroughness in addressing edge cases.
- Ability to work in a fast-paced environment and meet deadlines.
- Willingness to learn and adapt to new tools, processes, and priorities.
- Experience in writing and executing queries to support data analysis and troubleshooting.
CÔNG TY TNHH SHOPEE được chính thức ra mắt vào năm 2015 tại Singapore với định hướng là sàn thương mại điện tử và hoạt động chủ yếu trên các thiết bị di động. Sàn giao dịch này đáp ứng đầy đủ nhu cầu mua sắm hàng hóa của người dùng mọi lúc, mọi nơi nhờ việc tích hợp hệ thống vận hành, giao nhận và hỗ trợ thanh toán.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng gói sức khỏe AON
- Bảo hiểm 24/7
- Hỗ trợ các chi phí nội trú, ngoại trú và điều trị nha khoa
Các hoạt động ngoại khóa
- Board games
- Bi lắc
- Cờ tướng
- Tham gia các lớp học yoga và học nhảy vào buổi tối
- Teambuilding hàng quý
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 2015: Shopee lần đầu tiên được ra mắt tại Singapore với định hướng là sàn thương mại điện tử phát triển chủ yếu trên thiết bị di động. Sau đó, sàn giao dịch này đã giới thiệu chính thức 7 thị trường trong khu vực gồm: Indonesia, Malaysia, Thái Lan, Đài Loan, Philippines và Việt Nam
- Tháng 12/ 2015, sự kiện Shopee University lần đầu được tổ chức ở Đài Loan
- Tháng 06/ 2017, Shopee Mall chính thức ra mắt tại Đài Loan. Tính đến thời điểm hiện nay, sàn giao dịch này đã có hơn 11.000 nhà bán hàng trên Shopee Mall tại 7 thị trường.
- Năm 2018, doanh nghiệp này đã đạt tổng doanh thu chạm ngưỡng 10 tỷ USD với hơn 600 triệu giao dịch tại sàn.
- Tháng 12/2019, sàn giao dịch này đã bán được 80 triệu sản phẩm trong chương trình sale mừng sinh nhật.
- Cũng trong năm 2019, đã có hơn 500 triệu lượt xem trên chương trình Shopee Live, hơn 1 tỷ lượt chơi các game ứng dụng.
Mission
Shopee tin vào sức mạnh của công nghệ và muốn thay đổi thế giới tốt hơn thông qua việc cung cấp nền tảng để kết nối người bán và người mua trong cùng một cộng đồng. Với xu hướng mua sắm trên thiết bị di động hiện nay, Shopee hướng đến mục tiêu nâng cao nền tảng giúp khách hàng có sự trải nghiệm mua sắm thú vị và trở thành nền tảng thương mại điện tử của khu vực.
Review Shopee
Lương căn bản không cao và thăng tiến về lương quá thấp nên đôi khi sẽ không phù hợp với các nhân viên có gia đình (RV)
Nhân viên lâu năm đa phần từ khối vận hành, do tính chất công việc tay chân lao động phổ thông không yêu cầu bằng cấp (RV)
Shopee hồi xưa từng là công ty mơ ước của nhiều người nhưng bây giờ thì hỗn loạn